Την F8 Spider παρουσιάζει η Ferrari, με το συγκεκριμένο μοντέλο να αντικαθιστά την 488 Spider και να διαθέτει πιο ισχυρό κινητήρα.
Μάλιστα αυτός είναι ισχυρότερος κατά 50 ίππους και ζυγίζει 20 κιλά λιγότερο από τον προκάτοχό της και μόλις άλλα τόσα περισσότερο από την 488 Pista Spider. Έχει πιο αεροδυναμικό σχήμα και εφοδιάζεται με τη νέα έκδοση 6.1 του συστήματος Side Slip Angle Control.
Κινητήρας
Είναι V8, χωρητικότητας 3902 cc και αποδίδει 720 cv στις 8.000 σ.α.λ. Η αναλογία είναι 185 cv/l και η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 770 Nm στις 3.250 σ.α.λ. Παρέχει γραμμική και άμεση επιτάχυνση με μηδενικό το φαινόμενο του turbo lag, παράγοντας όμορφο ήχο. Το αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα Dynamic Enhancer (FDE+) που ενεργοποιείται στο προφίλ Race και για να αυξηθεί η ισχύς κατά 50 ίππους, εξασφαλίζεται περισσότερη ροή αέρα στο μοτέρ.
Το Adaptive Performance Launch επιταχύνει άριστα το όχημα, μειώνοντας το όποιο σπινάρισμα, με τον κόφτη στις 8.000 σ.α.λ. να δίνει μεγάλο εύρος στην ισχύ. Αξίζει να τονιστεί πως η ροπή είναι 10 Nm περισσότερη από την 488 Spider.
Το βάρος έχει εξοικονομηθεί συν τοις άλλοις από το σύστημα εξαγωγής, που είναι κατά 9,7 κιλά ελαφρύτερο. Περιττό να αναφερθεί πως διαθέτει φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων.
Σχεδιασμός
Κάθε σχεδιασμός ενός cabrio οχήματος απαιτεί διαφορετικές ανάγκες. Ως εκ τούτου, η RHT (Retractable Hard Top) έχει μετακινηθεί πάνω από την κολόνα Β. Είναι πιο συμπαγής, χωρίζεται σε δύο τμήματα και «αναπαύεται» πάνω από τον κινητήρα. Ανοίγει και κλείνει σε 14δλ. και σε ταχύτητες έως 45 χ.α.ω.
Εξωτερικό
Διακρίνεται το S-Duct γύρω από το εμπρός μέρος του οχήματος, το οποίο έχει επανασχεδιαστεί, με το αποτέλεσμα να είναι οι νέοι, συμπαγείς και οριζόντιοι προβολείς LED. Το πίσω σπόιλερ είναι ανασχεδιασμένο, μεγαλύτερο και σκεπάζει τα φωτιστικά σώματα, χαμηλώνοντας οπτικά το κέντρο βάρους του οχήματος, επιτρέποντας έτσι να έχει έναν σχεδιασμό, περίπου τον ίδιο όπως η 308 GTB.
Ιδιαίτερο είναι και το κάλυμμα του κινητήρα, η «σπονδυλική στήλη» του οποίου ξεκινά από το πίσω παρμπρίζ και χάνεται κάτω από το σποιλερ, ακολουθώντας τη ροή του αέρα. Σε αυτό το σημείο υπάρχουν και δύο πτερύγια, τα οποία λειτουργούν με το σώμα του οχήματος, καταφέρνοντας να απομακρύνουν τη θερμότητα του μοτέρ.
Το κοκ-πιτ
Αποτελεί το κλασικό οδηγοκεντρικό προφίλ του, με όλες τις ρυθμίσεις να γίνονται από το νέας γενιάς τιμόνι που διατίθεται. Τα σπορ καθίσματα είναι κι αυτά νέα. Το ταμπλό ενσωματώνει αλουμίνιο και για περισσότερη λάμψη και ποιότητα, ασημένιο ανθρακόνημα διαχωρίζει το πάνω και το κάτω του μέρος. Διατίθεται προαιρετικά οθόνη αφής επτά ιντσών για τον συνεπιβάτη, ενώ ο πίνακας οργάνων δείχνει το στροφόμετρο για τον οδηγό. Νέο είναι το «τούνελ» της μετάδοσης και διαχωρίζεται από το ταμπλό, για να παράγεται αίσθηση χωρητικότητας και φωτός.
Αεροδυναμική
Μερικά στοιχεία είναι δανεισμένα από το motorsport και στην F8 Spider Tributo, τα εμπρός ψυγεία – εν αντιθέσει με την 488 Spider – έχουν τοποθετηθεί προς τα πίσω για την παροχή περισσότερης ψύξης. Αυτό, ευνοεί την παραγωγή κάθετης δύναμης μέσω της κατεύθυνσης του αέρα, ενώ μειώνεται και η οπισθέλκουσα. Το αποτέλεσμα είναι 10% βελτίωση σε σχέση με την 488 Spider.
Μέγιστη απόδοση σε όλους τους τομείς
Σε αυτό συνεισφέρουν η αύξηση της ισχύος, η μείωση του βάρους και η βελτίωση στην αεροδυναμική. Η πρακτικότητα ενισχύεται από το μικρότερο σε διάμετρο τιμόνι, βοηθώντας τον οδηγό όταν κινείται στο όριο, αλλά και από την έκδοση 6.1 του Ferrari Dynamic Enhancer Plus με ενσωματωμένο SSC.
Το Side Slip Control διευκολύνει τον οδηγό στον έλεγχο του οχήματος και ως εκ τούτου, το Ferrari Dynamic Enhancer system (FDE+) μπορεί να ενεργοποιηθεί και στο προφίλ Race. Το σύστημα ελέγχει τις πλευρικές δυνάμεις και προσαρμόζει την πίεση στις δαγκάνες των φρένων. Λειτουργεί κατά την είσοδο και έξοδο στις στροφές, αλλά όχι κατά τη διάρκεια της πέδησης.
Πηγή: Ferrari