Φάμελλος για φορολόγηση διυλιστηρίων: Τελικά λεφτόδεντρα υπάρχουν, αλλά ο Μητσοτάκης τους κάνει εκπτώσεις

EUROKINISSI

To γεγονός ότι μετά από 1,5 χρόνο ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναγκάστηκε να παραδεχτεί τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων για το 2023 και να επιβάλει έκτακτη φορολόγηση, επισημαίνει ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος σχολιάζοντας ωστόσο ότι ο πρωθυπουργός επέλεξε το χαμηλότερο δυνατό συντελεστή φορολόγησης.

Παράλληλα ο Σ. Φάμελλος υπενθυμίζει ότι ήδη από τον Δεκέμβριο του 2022 ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε επισημάνει την ανάγκη για φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων και ότι η κυβέρνηση όφειλε τότε να επεκτείνει τη φορολόγηση και για το 2023.

«Εδώ και 1,5 χρόνο επιμένουμε ότι υπάρχουν σημαντικά υπερκέρδη στα δύο διυλιστήρια της χώρας και για το 2023, που ανέρχονται σε 1,3 δισ. ευρώ και ότι αυτά πρέπει να φορολογηθούν και να επιστρέψουν στην ελληνική κοινωνία και στην οικονομία, που υποφέρουν από τις υψηλότατες τιμές καυσίμων και την ακρίβεια» τονίζει ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και υπενθυμίζει ότι εκτός από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει καταθέσει δύο επίκαιρες ερωτήσεις προς στον πρωθυπουργό στις οποίες αρνήθηκε να απαντήσει.

Παράλληλα δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει εισάγει και ανάλογη ρύθμιση στην Πρόταση Νόμου που κατέθεσε για την ακρίβεια, στη Βουλή την 01.05.2024.

«Σήμερα, ο κ. Μητσοτάκης μας επιβεβαιώνει, αν και πάλι επιλέγει, όπως φαίνεται, να κρατήσει τη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων, στο χαμηλότερο συντελεστή (33%) και να “ξεχάσει” βολικά το 90%, που είχε ανακοινώσει για τα υπερκέρδη του ενεργειακού τομέα, το Μάρτιο του 2022 στη Βουλή» σημείωσε ο Σ. Φάμελλος και πρόσθεσε ότι αναμένει και φορολόγηση των υπερκερδών των τραπεζών, όπως επίσης έχει προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

«Ο κ. Μητσοτάκης απέδειξε για μια ακόμη φορά πόσο επικίνδυνος είναι για την ελληνική οικονομία και την κοινωνία: Εξαναγκάζεται σε αυτή την επιλογή γιατί οι πολίτες του έστειλαν μήνυμα αποσταθεροποίησης στις ευρωεκλογές. Σε διαφορετική περίπτωση τα υπερκέρδη θα αναπαύονταν, στο σύνολό τους, στα ταμεία των διυλιστηρίων. Γιατί είναι επιλογή του η ανεξέλεγκτη ακρίβεια και αισχροκέρδεια των λίγων να περιορίζει τα εισοδήματα και να στερεύει την αγορά οδηγώντας νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε μια διαρκή οικονομική κρίση» τονίζει καταλήγοντας ο Σ. Φάμελλος.

Αναλυτικά η δήλωση του Σωκράτη Φάμελλου:

«Μετά από την πίεση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ εδώ και 1,5 χρόνο αλλά και την αντίδραση της κοινωνίας στην κάλπη των ευρωεκλογών, ο κ. Μητσοτάκης αναγκάστηκε να παραδεχτεί τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων για το 2023 και να επιβάλει έκτακτη φορολόγηση, στο χαμηλότερο όμως δυνατό συντελεστή.

Από τη συζήτηση του Νόμου 5007/2022 (Δεκέμβριος 2022) για τη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων για το 2022 σε εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 2022/1854, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε επισημάνει ότι η κυβέρνηση οφείλει να επεκτείνει τη φορολόγηση και για το 2023.

Εδώ και 1,5 χρόνο επιμένουμε ότι υπάρχουν σημαντικά υπερκέρδη στα δύο διυλιστήρια της χώρας και για το 2023, που ανέρχονται σε 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ (!!!) και ότι αυτά πρέπει να φορολογηθούν και να επιστρέψουν στην ελληνική κοινωνία και στην οικονομία, που υποφέρουν από τις υψηλότατες τιμές καυσίμων και την ακρίβεια.

Εκτός από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο και τις δημόσιες τοποθετήσεις μας, το ίδιο θέμα θέσαμε επιτακτικά στις δύο επίκαιρες ερωτήσεις προς στον πρωθυπουργό (15.03.2024 και 04.04.2024) στις οποίες δεν ήρθε να απαντήσει, στην προ ημερησίας διάταξης συζήτηση στη Βουλή για την ακρίβεια (24.05.2024), ενώ έχουμε εισάγει και ανάλογη ρύθμιση στην Πρόταση Νόμου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την ακρίβεια, που κατατέθηκε στη Βουλή την 01.05.2024.

Σήμερα, ο κ. Μητσοτάκης μας επιβεβαιώνει, αν και πάλι επιλέγει, όπως φαίνεται, να κρατήσει τη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων, στο χαμηλότερο συντελεστή (33%) και να «ξεχάσει» βολικά το 90%, που είχε ανακοινώσει για τα υπερκέρδη του ενεργειακού τομέα, το Μάρτιο του 2022 στη Βουλή.

Περιμένουμε, σε σύντομο χρονικό διάστημα, η κυβέρνηση να προχωρήσει και σε φορολόγηση των υπερκερδών των τραπεζών, όπως επίσης έχει προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Ο κ. Μητσοτάκης απέδειξε για μια ακόμη φορά πόσο επικίνδυνος είναι για την ελληνική οικονομία και την κοινωνία: Εξαναγκάζεται σε αυτή την επιλογή γιατί οι πολίτες του έστειλαν μήνυμα αποσταθεροποίησης στις ευρωεκλογές. Σε διαφορετική περίπτωση τα υπερκέρδη θα αναπαύονταν, στο σύνολό τους, στα ταμεία των διυλιστηρίων.

Γιατί είναι επιλογή του η ανεξέλεγκτη ακρίβεια και αισχροκέρδεια των λίγων να περιορίζει τα εισοδήματα και να στερεύει την αγορά οδηγώντας νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε μια διαρκή οικονομική κρίση».