F1 Grand Prix Σιγκαπούρης

F1 Grand Prix Σιγκαπούρης

Αυτή είναι η ενδέκατη διοργάνωση του Grand Prix στην Σιγκαπούρη, ενός αγώνα που γίνεται βράδυ μέσα στον αστικό ιστό (στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου).

Ο Φέτελ έχει κερδίσει τέσσερις φορές στη Σιγκαπούρη (2011-2012-2013-2015), ο Χάμιλτον τρεις (2009, 2014, 2017), ο Αλόνσο δύο (το 2008 και το 2010) ενώ ο Ρόσμπεργκ μία (το 2015). Τα παραπάνω στατιστικά μας δείχνουν πως μόνο παγκόσμιοι πρωταθλητές έχουν κερδίσει στην διαδρομή της Μαρίνα Μπέι. Επίσης μόνο 3 φορές από τις 10 που έχει γίνει ο αγώνας έχει κερδίσει οδηγός που δεν ήταν στην pole position.

Ο συνδυασμός ζέστης με τη θερμοκρασία του κόκπιτ να φτάνει τους 50 βαθμούς Κελσίου και υγρασίας (60-70%) καθιστά πολύ δύσκολη την προσπάθεια των οδηγών.

Σε αυτόν τον αγώνα είναι ίσως η ευκαιρία του Φέτελ να περάσει μπροστά και να βάλει υποψηφιότητα για τον τίτλο. Απομένουν 175 βαθμοί να μοιραστούν σε 7 αγώνες. Ο Χάμιλτον προηγείται στη βαθμολογία με διαφορά 30 βαθμών. Πέρυσι ο Χάμιλτον κέρδισε σε μεικτές συνθήκες ( ενδιάμεσα ελαστικά στην εκκίνηση), επωφελούμενος από τη σύγκρουση Ράικονεν, Φέτελ, Φερστάπεν στην αρχή.

Στο Grand Prix της Σιγκαπούρης θα εμφανιστεί για 3η φορά φέτος (μετά το Μονακό και τον Καναδά) η P Zero ροζ, εξαιρετικά μαλακή γόμα. Επίσης είναι η τέταρτη φορά φέτος που υπάρχει ένα κενό ανάμεσα στις επιλεγμένες από οδηγούς και ομάδες γόμες. Στη Marina Bay θα δούμε την εξαιρετικά μαλακή (hypersoft) και την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft). Μετά όμως υπάρχει κενό καθώς επιλέξαμε τη μαλακή γόμα (soft). Θα λείπει η πολύ μαλακή γόμα (supersoft): Είναι η πρώτη φορά που γίνεται ένας τέτοιος συνδυασμός. Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της Σιγκαπούρης είναι ότι πρόκειται για το μοναδικό νυχτερινό αγώνα του πρωταθλήματος, ο οποίος θέτει μερικές μοναδικές προκλήσεις και υπόσχεται συναρπαστικό θέαμα.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

• Νυχτερινός αγώνας σημαίνει ότι δεν ισχύει η τυπική διακύμανση θερμοκρασίας που απαντάται στους απογευματινούς αγώνες.

• Στη Σιγκαπούρη η διαδρομή έχει περισσότερες στροφές από κάθε άλλη πίστα της F1: 23. Αυτό σημαίνει πως τα ελαστικά δουλεύουν συνεχώς κατά τη διάρκεια του γύρου.

• Είναι αγώνας σε δρόμους πόλης οπότε η διαδρομή χωρίς στρωμένη γόμα (‘green’), γλιστρά στην πρώτη περίοδο. Επίσης οι ομάδες πρέπει να συνυπολογίσουν όλα όσα απαντώνται στο συνήθη εξοπλισμό των δημόσιων δρόμων. Η φορά του γύρου είναι αντίθετη των δεικτών του ρολογιού.

• Πέρυσι για πρώτη φορά στη Σιγκαπούρη είχαμε βροχή κατά τη διάρκεια του αγώνα: Ο Lewis Hamilton κέρδισε με στρατηγική μιας αλλαγής, έβγαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά και έβαλε την πάρα πολύ μαλακή γόμα στον 29ο γύρο.

• Σε όλους τους προηγούμενους αγώνες στη Σιγκαπούρη έχει εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας (ρεκόρ 100%). Αυτό επηρεάζει σημαντικά την στρατηγική και συχνά ο αγώνας φτάνει στο χρονικό όριο των δυο ωρών.

• Το πίσω αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο στη Σιγκαπούρη, στον δεύτερο πιο αργό σε ρυθμό γύρο πρωταθλήματος, μετά απ’ αυτόν στο Μονακό.

Μάριο Ίζολα ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Διαλέξαμε την εξαιρετικά μαλακή γόμα για τη Σιγκαπούρη. Αυτό ανοίγει έναν αριθμό επιλογών στρατηγικής που εξαρτώνται από τις γόμες που ζήτησε κάθε οδηγός. Αφήνοντας κενό ανάμεσα στις επιλεχθείσες γόμες ελπίζουμε να πετύχουμε ίση διαφορά απόδοσης ανάμεσά τους. Ένας αριθμός διαφορετικών τακτικών είναι πιθανός, θα παίξει ρόλο το αυτοκίνητο ασφαλείας και άλλοι απρόβλεπτοι παράγοντες που συνδέονται με αγώνες σε δημόσιους δρόμους. Υπό την δική μας οπτική παρότι ο ρυθμός γύρου είναι σχετικά αργός, τα ελαστικά έχουν ν’ αντιμετωπίσουν υψηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος και υγρασία όπως επίσης και υψηλό αριθμό στροφών. Επίσης υπάρχουν τα συνήθη προβλήματα σε δημόσιους δρόμους όπως οι μπαριέρες και οι διακυμάνσεις στην πρόσφυση. Όντας νυχτερινός αγώνας προσθέτει άλλη μια διαφοροποίηση στους συνήθεις υπολογισμούς”.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ;

• Η P Zero ροζ εξαιρετικά μαλακή γόμα (hypersoft) εμφανίζεται για πρώτη φορά στη Σιγκαπούρη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχουμε δυο επίπεδα πιο μαλακή γόμα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή, πάρα πολύ μαλακή γόμα καθότι όλες οι φετινές γόμες είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές, από τις αντίστοιχες του 2017.

• Το Grand Prix της Σιγκαπούρης διεξήχθη πρώτη φορά το 2008, φέτος κλείνει 10 χρόνια.

• Πέρυσι ο Sebastian Vettel έσπασε το ρεκόρ πίστας στις κατατακτήριες δοκιμές: Φέτος με την εξαιρετικά μαλακή γόμα περιμένουμε νέο ρεκόρ.

• Το πρόγραμμα εξέλιξης ελαστικών της Pirelli για το 2019 συνεχίζεται την ερχόμενη εβδομάδα. Οι Ferrari και Mercedes θα δοκιμάσουν σλικ ελαστικά την Πέμπτη και την Παρασκευή στο Paul Ricard. Την προηγούμενη εβδομάδα ο Lando Norris με McLaren, στην ίδια πίστα, συμπλήρωσε 254 γύρους δοκιμάζοντας βρόχινα ελαστικά.

Documento Newsletter