Στην έδρα των Mercedes γίνεται ο 11ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 και το 63ο Γερμανικό Grand Prix. Η τελευταία φορά που έγινε αγώνας στο Hockenheim ήταν το 2016. Από τότε έχουν αλλάξει σχεδόν όλα στα μονοθέσια και τα ελαστικά. Το σημαντικό για εμάς είναι πως τόσο οι Mercedes όσο και ο Σεμπάστιαν Φέτελ θέλουν νίκη στην Γερμανία.
Μετά από ένα χρόνο απουσίας το Hockenheim επιστρέφει στο ημερολόγιο της Formula 1 φιλοξενώντας το Γερμανικό Grand Prix. Μολονότι η σημερινή εκδοχή της πίστας δεν έχει καμία σχέση με την αρχική του 1930, όπου όλοι οδηγούσαν με τέρμα γκάζι, διατηρείται ένα κομμάτι του χαρακτήρα του με τις μεγάλες ευθείες. Το νέο τμήμα, το «Motodrom» είναι πιο τεχνικό, εκεί τα μονοθέσια αντιμετωπίζουν μια σειρά κλειστών στροφών μπροστά στις κατάμεστες κερκίδες.
Η Ferrari έχει τις περισσότερες νίκες στην Γερμανία (21) με την τελευταία το 2012 με τον Φερνάντο Αλόνσο. Πολυνίκης οδηγός είναι ο Μ.Σουμάχερ με 4 νίκες: 1995, 2002, 2004, 2006. Οι Χάμιλτον και Αλόνσο έχουν από 3 νίκες. Ο Φέτελ έχει κερδίσει μια φορά. Την πρώτη τους εμφάνιση κάνουν στο Hockenheim με την F1 οι: Οκόν, Λεκλέρκ, Χάρτλεϊ, Γκασλί, Βαντούρν, Στρολ, Σιρότκιν.
Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών
Ένα ακόμη βήμα στην επιλογή ελαστικών με το συνδυασμό μέσης, μαλακής και πάρα πολύ μαλακή γόμας. Αυτός ο συνδυασμός χρησιμοποιήθηκε για τελευταία φορά στην Κίνα και συνέβαλε στη δημιουργία μιας συναρπαστικής στρατηγικής μάχης.
Το Hockenheim αποτελείται κυρίως από αργές στροφές που συνδέουν μεταξύ τους τις ευθείες. Κυρίαρχο ρόλο παίζει η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Η προσεκτική διαχείριση των πίσω ελαστικών είναι σημαντική.
Η πιο απαιτητική για τα ελαστικά στροφή, είναι η «5η » μια παρατεταμένη αριστερή.
Η επιφάνεια του οδοστρώματος είναι σχετικά λεία οπότε δεν περιμένουμε υψηλή φθορά ή θερμική καταπόνηση. Δεν είναι πολύ απλό να προσπεράσεις οπότε η στρατηγική των πιτ στοπ μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Ο καιρός στη Γερμανία αυτή την εποχή είναι απρόβλεπτος, είναι πιθανό να έχουμε λιακάδα αλλά και βαριά βροχή.
Το 2016, όταν το Γερμανικό Grand Prix φιλοξενήθηκε για τελευταία φορά στο Hockenheim ο Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα πραγματοποιώντας 3 αλλαγές, με τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα.
Μάριο Ίζολα – Επικεφαλής Αγώνων Αυτοκινήτου
«Η Γερμανία είναι εν μέρει ένα άγνωστο μέγεθος καθώς δεν έχει γίνει εκεί Grand Prix από το 2016. Στο ενδιάμεσο άλλαξαν πολλά στα μονοθέσια αλλά και στην γκάμα ελαστικών ενώ σε μεγάλο βαθμό το Hockenheimring παρέμεινε ίδιο. Ακόμη μια φορά αποφασίσαμε ν’ αφήσουμε ένα κενό στη γκάμα ελαστικών που επιλέξαμε ώστε η διαφορά απόδοσης να είναι ίση ανάμεσα στις γόμες που φέραμε στον αγώνα. Αυτό συνέβαλε στην Κίνα, στο να έχουμε έναν σπουδαίο αγώνα με κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες στρατηγικές. Ελπίζουμε να συμβεί το ίδιο. Τα δεδομένα που θα μαζέψουν οι ομάδες στις ελεύθερες δοκιμές είναι πολύ σημαντικά. Επίσης πρέπει ν’ αξιολογήσουν πως θα αξιοποιήσουν καλύτερα τις διαθέσιμες γόμες».
Τι είναι Νέο;
• Το Hockenheim και το Γερμανικό Grand Prix, που εμφανίζονται σποραδικά στο πρόγραμμα το τελευταίο διάστημα.
• Ένα κενό ανάμεσα στις επιλεχθείσες γόμες για δεύτερη φορά φέτος μετά την Κίνα.
• Όλοι οι πρωταγωνιστές του πρωταθλήματος έχουν επιλέξει επτά σετ από την πάρα πολύ μαλακή γόμα (8 ο Daniel Ricciardo) αλλά διαφέρουν στις επιλογές τους στις πιο σκληρές γόμες
• Δεν υπάρχει αγώνας Formula 2 ή GP3 στη Γερμανία πράγμα ασυνήθιστο για Ευρωπαϊκό Grand Prix.