Ο ένατος αγώνας της χρονιάς για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 ήταν απρόβλεπτος. Η νίκη του Μαξ Φερστάπεν ήταν η πρώτη στην ιστορία της Red Bull στην έδρα της, το Red Bull Ring.
Οι Mercedes εγκατέλειψαν, ο Μπότας από πίεση υδραυλικών, ο Χάμιλτον από πίεση καυσίμου. Ο Βρετανός είχε βαθμολογηθεί σε 33 συνεχόμενους αγώνες πριν την εγκατάλειψη του πρόκειται για ρεκόρ στην ιστορία του σπορ.
Κλειδί στον αγώνα της Γαλλίας ήταν η διαχείριση των ελαστικών. Η θερμοκρασία του οδοστρώματος ήταν πολύ υψηλή και πολλοί οδηγοί αντιμετώπισαν παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης στο πίσω αριστερά ελαστικό που καταπονείται περισσότερο στην Αυστριακή πίστα. Έτσι η μαλακή γόμα έγινε η κυρίαρχη επιλογή γιατί δεν υπερθερμαίνονταν.
Ο Φερστάπεν κέρδισε για λογαριασμό της ομάδας Red Bull, με στρατηγική μιας αλλαγής από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα. Οι υψηλότερες θερμοκρασίες οδοστρώματος, από τις προηγούμενες μέρες, έφεραν στρατηγικές εκτός από μιας και δυο αλλαγών στα ελαστικά. Μάλιστα είχαμε μεγάλη ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών στους πρώτους 10 γύρους αλλά και ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό εγκαταλείψεων από μηχανικά προβλήματα
Το Αυστριακό Grand Prix που ήταν αμφίρροπο, με κλειστές μάχες, επηρεάστηκε σημαντικά από τις θερμοκρασίες οδοστρώματος. Άγγιξαν τους 40 βαθμούς Κελσίου όντας υψηλότερες από τις προηγούμενες μέρες. Αυτό οδήγησε σε παραμορφώσεις λόγω τοπικής υπερθέρμανσης τα ελαστικά κάποιων μονοθέσιων με αποτέλεσμα ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών.
Μολονότι οι πρώτοι δέκα οδηγοί στην τελική κατάταξη, ακολούθησαν διαφορετικές παραλλαγές στρατηγικής μιας αλλαγής, κάποια μονοθέσια πιο πίσω στην κατάταξη άλλαξαν δυο φορές ελαστικά. Επίσης καταγράψαμε ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό εγκαταλείψεων λόγω μηχανικών προβλημάτων. Αυτό οδήγησε σε αλλαγή στη μάχη των τίτλων.
Ο οδηγός της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν κέρδισε στον εντός έδρας αγώνα για την ομάδα. Ήταν το μόνο από τα τέσσερα μονοθέσια εντός αρχικής 10αδας που εκκίνησε με πολύ μαλακή γόμα και τερμάτισε. Ο ταχύτερος γύρος αγώνα επετεύχθη στον προτελευταίο γύρο από τομν Κίμι Ραϊκόνεν με Ferrari, που τερμάτισε 2ος.
Μάριο Ίζολα – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
“Ήταν ένας ιδιαίτερα σκληρός αγώνας στη γρήγορη πίστα του Red Bull Ring με υψηλότερες θερμοκρασίες από τις προηγούμενες μέρες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία τοπικών παραμορφώσεων στα ελαστικά κάποιων μονοθέσιων – όχι ανάμεσα σ’ όσους ανέβηκαν βάθρο – που οδήγησε σε ποικιλία στρατηγικών μιας ή και δυο αλλαγών. Επίσης ως αποτέλεσμα σχεδόν όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν στο δεύτερο μέρος του αγώνα τη μαλακή γόμα: Το ελαστικό που φθείρονταν λιγότερο από τα άλλα διαθέσιμα. Διατηρούσε γόμα και θερμότητα αυτό το καθιστούσε πιο ανθεκτικό στις τοπικές παραμορφώσεις. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένας έντονος και συναρπαστικός αγώνας που προσέθεσε στην μάχη του πρωταθλήματος, καθώς οδεύουμε προς το Σίλβερστον την επόμενη βδομάδα.”
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΙΤ ΣΤΟΠ
Ο Φερστάπεν κέρδισε τον αγώνα με μια αλλαγή όπως το είχαμε προβλέψει. Εκκίνησε από την 4η θέση με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή γόμα στον 15ο γύρο. Οι υπόλοιποι οδηγοί στη 10αδα επίσης σταμάτησαν μια φορά, οι περισσότεροι όμως είχαν εκκινήσει με την πάρα πολύ μαλακή γόμα. Επιπλέον κάποια από τα κορυφαία μονοθέσια που δεν τερμάτισαν είχαν κάνει δυο αλλαγές προτού εγκαταλείψουν.