Άκρως σημαντική θεωρείται η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, το οποίο απεφάνθη ότι αεροπορικές εταιρείες που δεν αποδεικνύουν ότι ο επιβάτης ενημερώθηκε για ματαίωση πτήσης 2 εβδομάδες πριν την αναχώρηση οφείλει να τον αποζημιώσει.
Στην απόφαση, το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι, σύμφωνα με τον κανονισμό, στον αερομεταφορέα απόκειται να αποδείξει εάν, όπως επίσης και πότε ενημέρωσε τους επιβάτες σχετικά με τη ματαίωση της πτήσης.
Εφόσον ο αερομεταφορέας δεν είναι σε θέση να αποδείξει ότι ο επιβάτης ενημερώθηκε για τη ματαίωση της πτήσης του τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, οφείλει να καταβάλει την αποζημίωση που προβλέπει ο κανονισμός.
Το Δικαστήριο διευκρινίζει ακόμα ότι η ερμηνεία αυτή ισχύει όχι μόνον όταν η σύμβαση μεταφοράς έχει συναφθεί απευθείας μεταξύ επιβάτη και αερομεταφορέα, αλλά, για συμβάσεις μέσω τρίτου, όπως ενός διαδικτυακού πρακτορείου ταξιδιών.