Ευρωκοινοβούλιο: Η Ελλάδα στο κάδρο για διώξεις Μέσων Ενημέρωσης

Ευρωκοινοβούλιο: Η Ελλάδα στο κάδρο για διώξεις Μέσων Ενημέρωσης

Στις Βρυξέλλες σήμερα έλαβε χώρα η πρώτη συνεδρίαση των σκιωδών εισηγητών της επιτροπής πολιτικών δικαιωμάτων, δικαιοσύνης και εσωτερικών υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με σκοπό τη σύνταξη έκθεσης για την ενίσχυση της ελευθερίας του Τύπου, την προστασία δημοσιογράφων στην Ευρώπη, την αντιμετώπιση της ρητορικής μίσους, της παραπληροφόρησης και το ρόλο των πλατφορμών.

Υπό τη συμμετοχή εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Patrick Pennickx, επικεφαλής του τμήματος του συμβουλίου της Ευρώπης για την Κοινωνίας της Πληροφορίας, και με ορίζοντα την σύναψη σχετικού ψηφίσματος στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, συζητήθηκαν μέθοδοι και στρατηγικές προς αντιμετώπιση των σοβαρών προκλήσεων και απειλών για την ελευθερία του Τύπου στη Ευρώπη. 

Ο εκπρόσωπος τους Συμβουλίου της Ευρώπης κατά την τοποθέτησή εξέφρασε τον προβληματισμό του για το γεγονός ότι Ευρωπαίοι συνηθίζουν να ζητούν τον σεβασμό της ελευθερίας του Τύπου σε χώρες όπως τη Ρωσία και η Τουρκία, χωρίς να επιδεικνύουν τα ίδια αντανακλαστικά απέναντι στα μέλη της ΕΕ ή χώρες μέλη του ίδιου του Συμβουλίου της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα την Ελλάδα. 

Ο εισηγητής της GUE NGL, Κώστας Αρβανίτης επεσήμανε την ανάγκη, οι θεσμοί της ΕΕ να λάβουν δραστικά και παρεμβατικά μέτρα, προκειμένου να υπερασπιστούν τη δημοκρατία, σημειώνοντας ότι οι θεσμοί πρέπει να υπερασπίζονται τη δημοκρατία και τα θεμελιώδη δικαιωμάτων των πολιτών, με την ίδια αυστηρότητα με την οποία επέβαλαν τα μνημόνια. 

Επεσήμανε επιπλέον ότι η υφιστάμενη σε Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία μονοπωλιακή κατάσταση στο χώρο των Μέσων Ενημέρωσης, δεν διαφέρει σε τίποτα από τα δεδομένα της Ελλάδας, όπου τρεις ολιγάρχες κυριαρχούν σε πολιτική, ποδόσφαιρο και ενημέρωση. 

Ως αποτέλεσμα της παρέμβασης του Έλληνα Ευρωβουλευτή αποφασίστηκε οι εργασίες της ομάδας να επικεντρωθούν και στην αντιμετώπιση των μονοπωλίων καθώς και στην έμμεση λογοκρισία και φίμωση μη αρεστών ΜΜΕ στους οικονομικά και πολιτικά ισχυρούς, μέσω της περικοπής διαφημιστικών δαπανών.  

Documento Newsletter