Ευρωβουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προς Κομισιόν: Ποιος εγγυάται την ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα;

Ευρωβουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προς Κομισιόν: Ποιος εγγυάται την ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα;
Αεροφωτογραφία των βαγονιών και άλλων εξαρτημάτων που ανασύρθηκαν από το τραγικό δυστύχημα, κοντά στην πόλη Λάρισα, κεντρική Ελλάδα, Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024. Η πιο θανατηφόρα σιδηροδρομική καταστροφή στην Ελλάδα στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, όταν μια επιβατική αμαξοστοιχία έπεσε πάνω σε ένα αντίθετα κινούμενο φορτηγό τρένο. Η τραγωδία συγκλόνισε τη χώρα, με πολλά από τα θύματα να είναι φοιτητές. (AP Photo)

Τις ελλείψεις και τα κενά ασφαλείας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου φέρνει στις Βρυξέλλες η ευρωκοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Οι 4 ευρωβουλευτές του – Κώστας Αρβανίτης, Έλενα Κουντουρά Nίκος Παππάς, Νικόλας Φαραντούρης – κατέθεσαν γραπτή ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά το αν μπορεί να εγγυηθεί ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι ασφαλής για τους Ευρωπαίους πολίτες.

Ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι δύο χρόνια μετά τα Τέμπη, «αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση ΝΔ έχει εγκαταλείψει το σιδηρόδρομο στην κατάσταση που ήταν το βράδυ του δυστυχήματος ενώ, μόνο μετά τις μεγαλειώδεις διαδηλώσεις του ελληνικού λαού και αφού η χώρα είναι υπόλογη στην Κομισιόν, ο Πρωθυπουργός υποσχέθηκε ότι το μέχρι το 2027 θα έχει εκσυγχρονιστεί».

Αναφέρονται στα διαδοχικά περιστατικά που, σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, πιστοποιούν την έλλειψη ασφάλειας και τον κίνδυνο νέων δυστυχημάτων στο σιδηρόδρομο ενώ υπενθυμίζουν ότι από τον Οκτώβριο του 2023 ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) είχε παραδώσει πόρισμα που εντοπίζει τις ελλείψεις και τα κενά στο σύστημα ασφαλείας. Ταυτόχρονα σημειώνουν ότι ήδη έχει κινηθεί η διαδικασία «επί παραβάσει» σε βάρος της Ελλάδας, επειδή παραβιάζονται πέντε Ευρωπαϊκοί κανονισμοί και δύο Οδηγίες. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται από την ευρωκοινοβουλετική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ στη Ρυθμιστή Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) στην Ελλάδα, η οποία, σύμφωνα με το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), αδυνατεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Ετσι, μεταξύ άλλων οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ απευθύνονται στην Κομισιόν και ζητούν να τους επισημάνει αν σκοπεύει να ζητήσει από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων να ανακαλέσει τα ενιαία πιστοποιητικά ασφαλείας, μέχρι να εξασφαλίσει τη συμμόρφωση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Ακολουθεί ο κείμενο της γραπτής ερώτησης με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με θέμα το Συστημικό Έλλειμμα Ασφάλειας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και μαζική παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων:

Η ερώτηση προς την Κομισιόν

«Δύο χρόνια μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο συνεχίζει να αντιμετωπίζει συστημικές ελλείψεις και σοβαρά κενά ασφάλειας. Επιπλέον, συνεχίζουν να καταγράφονται περιστατικά που υποδεικνύουν αυξημένο κίνδυνο νέων δυστυχημάτων, εντείνοντας την ανησυχία των πολιτών για την ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι:

-τον Οκτώβρη 2023 ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων(ERA) παρέδωσε στην Επιτροπή πόρισμα σχετικά με την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων στο οποίο εντοπίζει σοβαρές ελλείψεις και κενά στο ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα,

-στις 16/12/2024, η Επιτροπή κίνησε τη διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας, επειδή παραβιάζονται πέντε ευρωπαϊκοί κανονισμοί και δύο ευρωπαϊκές Οδηγίες που καθορίζουν τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων .

-σύμφωνα με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, φαίνεται ότι η ΡΑΣ αδυνατεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, καθώς συστηματικά απέτυχε να εντοπίσει κρίσιμες αδυναμίες στο Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας. Παράλληλα, ο ERA αδυνατεί να διασφαλίσει τη συμμόρφωση των εθνικών κανόνων με τις βασικές απαιτήσεις ασφάλειας αλλά και ότι η ΡΑΣ θα επιτελεί αποτελεσματικά το έργο της, ερωτάται η Επιτροπή:

-Μπορεί να εγγυηθεί ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι σήμερα ασφαλής για τους ευρωπαίους πολίτες;

-Σκοπεύει να ζητήσει απ’τον ERA να ανακαλέσει τα ενιαία πιστοποιητικά ασφαλείας που έχει εκδώσει, έως ότου διασφαλιστεί η πλήρης συμμόρφωση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και της Ελλάδας με τη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων;»

Διαβάστε επίσης:

Βουλή: Ποιοι είναι οι τρεις «θαρραλέοι» βουλευτές της ΝΔ που χειροκρότησαν τον Σαμαρά

O Τριαντόπουλος δημοσιοποιεί το email για το μπάζωμα των Τεμπών – Εστάλη σε Γεραπετρίτη, Σκέρτσο και Μαξίμου

Τέμπη: Επιτελικό μπάχαλο και με τα e-mail για το μπάζωμα – Και σε προσωπικούς λογαριασμούς Gmail η υπηρεσιακή αλληλογραφία

Καρυστιανού: Μήνυση κατά Μπακαΐμη για τα 649.000 αρχεία που ακόμη δεν έβαλε στη δικογραφία των Τεμπών

Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση από το πρώην δεξί χέρι του Μητσοτάκη: «Ξεστρατίσαμε, δεν λάβαμε τα ηχηρά μηνύματα της κοινωνίας…»

Τέμπη: «Κάποιοι θα πρέπει επιτέλους να πληρώσουν για το έγκλημα» – Μητέρα θύματος στην Deutsche Welle

Documento Newsletter