Ευρωεκλογές με 4.200 λιγότερα εκλογικά τμήματα – Έως και 700 ψηφοφόρους θα διαχειρίζεται κάθε δικαστικός αντιπρόσωπος

Σημαντικές καθυστερήσεις στην εκλογική διαδικασία αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι ψηφοφόροι στις ευρωεκλογές, σε περίπτωση που δεν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις για μεγάλη αποχή.

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τις σχετικές εγκυκλίους του υπουργείου Εσωτερικών, τα εκλογικά τμήματα για τις φετινές ευρωεκλογές θα μπορούν να έχουν έως και 700 ψηφοφόρους το καθένα, σε μια προσπάθεια να μειωθεί το κόστος της διαδικασίας.

Μάλιστα, αν συγκρίνουμε τον αριθμό των εκλογικών τμημάτων για τις ευρωεκλογές του 2024, με τον αντίστοιχο σε άλλες εκλογικές μάχες, προκύπτει ότι αυτά θα είναι μειωμένα κατά περίπου 4.000!

Συγκεκριμένα, στις ευρωεκλογές της 9ης Ιούνη θα υπάρχουν 18.381 εκλογικά τμήματα σε όλη την επικράτεια. Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου 2023 τα εκλογικά τμήματα ήταν 22.723, ενώ στις βουλευτικές εκλογές του Μαΐου του 2023 τα εκλογικά τμήματα ήταν 21.198.

Στις Ευρωεκλογές του 2019, τα εκλογικά τμήματα ήταν 22.622, με τη διαφορά να φτάνει τα 4.241.

Το θέμα στηλιτεύει και o ΔΣΑ κάνοντας λόγο για 2.818 λιγότερα εκλογικά τμήματα, καθώς τα συγκρίνει με τις εκλογές του Μαΐου του 2023.

Στην ίδια ανακοίνωση ο ΔΣΑ τονίζει ότι το ΥΠΕΣ επικαλείται την ανάγκη μείωσης των εκλογικών δαπανών, όμως όπως τονίζει, «καλεί τους φορολογούμενους Έλληνες πολίτες «να πληρώσουν τα σπασμένα» από το περιβόητο πλέον «email gate» (τόσο το πρόστιμο της ΑΠΔΠΧ όσο και τις τυχόν επιδικασθησόμενες δικαστικές αποζημιώσεις επί των αγωγών των αποδήμων Ελλήνων που έχουν προσφύγει στα διοικητικά Δικαστήρια)».

Η ανακοίνωση του ΔΣΑ

Ενόψει της διενέργειας των επικείμενων Ευρωεκλογών ο ΔΣΑ επισημαίνει τα εξής:

1] Το Υπουργείο Εσωτερικών μονομερώς και χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση ή και διαβούλευση αποφάσισε τη μείωση των εκλογικών τμημάτων κατά 2818, αυξάνοντας τον αριθμό των εγγεγραμμένων εκλογέων κάθε εκλογικού τμήματος κατά μ.ο. σε επτακόσιους (700) εκλογείς, θεωρώντας προφανώς δεδομένη τη μειωμένη συμμετοχή στις επικείμενες εκλογές, την ίδια ώρα που ο Πρωθυπουργός της χώρας καλεί τους πολίτες να προσέλθουν στις κάλπες και να μην επιλέξουν την αποχή.

2] Το Υπουργείο Εσωτερικών επικαλείται, για να δικαιολογήσει την μείωση του αριθμού των εκλογικών τμημάτων, την ανάγκη μείωσης των εκλογικών δαπανών και κατ’ ανάγκη τον περιορισμό της αποζημίωσης των δικαστικών αντιπροσώπων, την ίδια στιγμή που καλεί τους φορολογούμενους Έλληνες πολίτες «να πληρώσουν τα σπασμένα» από το περιβόητο πλέον «email gate» (τόσο το πρόστιμο της ΑΠΔΠΧ όσο και τις τυχόν επιδικασθησόμενες δικαστικές αποζημιώσεις επί των αγωγών των αποδήμων Ελλήνων που έχουν προσφύγει στα διοικητικά Δικαστήρια)!!!

3] Το Υπουργείο Εσωτερικών συνεχίζει δυστυχώς να μην επιλύει το ζήτημα της μη προτεραιοποίησης από το Α1 Πολιτικό Τμήμα του Αρείου Πάγου των δικηγόρων έναντι των δικαστικών υπαλλήλων παρά τις προβλέψεις του άρθρου 68 παρ. 3 του ΠΔ 26/2012, λόγω δε της μη σύμφωνης με το γράμμα της διάταξης ερμηνείας που υιοθετεί το Α1 Πολιτικό Τμήμα του Αρείου Πάγου πολλοί δικηγόροι μένουν αδιόριστοι. Για πρώτη φορά μάλιστα το Α1 Πολιτικό Τμήμα του Αρείου Πάγου εξαίρεσε τους συνάδελφους δικηγόρους που εργάζονται στις Ανεξάρτητες Αρχές, γεγονός που καθιστά επιτακτική πλέον την ανάγκη ειδικής νομοθετικής ρύθμισης σχετικά

4] Επίσης, ο Άρειος Πάγος για πρώτη φορά και χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση πιστοποίησε μέσω του συστήματος Taxisnet και όχι μέσω του συστήματος Portal Olomeleia τους δικηγόρους που διορίσθηκαν δικαστικοί αντιπρόσωποι. Ο ΔΣΑ διαμαρτύρεται εντόνως για το γεγονός αυτό και επισημαίνει ότι η κατά τα ανωτέρω πιστοποίηση εγκυμονεί κινδύνους, καθόσον η φορολογική αρχή δεν διαθέτει τα εχέγγυα και τα εργαλεία για τον έλεγχο της κατάστασης εκάστου δικηγόρου (διαγραφή, συνταξιοδότηση, προσωρινή παύση κ.ο.κ.).

 

Ετικέτες