Ο πολιτικός κυνισμός της κυβέρνησης της ΝΔ διαποτίζει κάθε νομοθετική της παρέμβαση. Το επιβεβαιώνουν και οι.. αλά κάρτ αλλαγές στον τρόπο εκλογής ευρωβουλευτών που προωθεί ψηφοθηρικά. Για μια ακόμα φορά το Μαξίμου κάνει θεσμικές παρεμβάσεις με στόχο την εσωκομματική θωράκιση και την επιβίωση τού συστήματος Μητσοτάκη.
Η τροποποίηση της κατανομής εδρών στις ευρωεκλογές, μέσω ρύθμισης που υπάρχει στο νομοσχέδιο για την επιστολική ψήφο, πριμοδοτεί το πρώτο κόμμα!
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη φοβάται μην και χάσει έδρες και “σκουπίζει” τα πάντα. Προοικονομεί ότι θα είναι στην πρώτη θέση στις ευρωεκλογές και νομοθετεί σε βάρος των μικρότερων κομμάτων. Μέχρι τώρα, η κατανομή των αδιάθετων ξεκινούσε από το πιο μικρό κόμμα. Με τη νέα ρύθμιση τα αδιάθετα πηγαίνουν… μονά-ζυγά στο κόμμα με τα μεγαλύτερα ποσοστά.
Η ρύθμιση υπάρχει στο υπό δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο με τίτλο «Εκλογή Ευρωβουλευτών, Επιστολική Ψήφος – Διευκόλυνση Ψήφου Εκλογέων, Εκκαθάριση Εκλογικών Καταλόγων και Λοιπές Διατάξεις».
Αντικαθίσταται το άρθρο 6 του ν. 4255/2014 το οποίο αναφέρεται στο γενικό αποτέλεσμα ψηφοφορίας – Κατανομή εδρών, και διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 6 Γενικό αποτέλεσμα ψηφοφορίας – Κατανομή εδρών
1. Η Ανώτατη Εφορευτική Επιτροπή του άρθρου 101 του π.δ. 26/2012, που εδρεύει στο Υπουργείο Εσωτερικών, με βάση τους, κατά το άρθρο 5, πίνακες των πρωτοδικείων, καταρτίζει τον γενικό οριστικό πίνακα των αποτελεσμάτων της ψηφοφορίας σε όλη την Επικράτεια και με βάση τα αποτελέσματα αυτά προβαίνει στην κατανομή των εδρών των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου μεταξύ των συνδυασμών των κομμάτων και των συνασπισμών συνεργαζόμενων κομμάτων που μετείχαν στην εκλογή, κατά τα οριζόμενα στις παρ. 2 έως 4.
2. Η κατά την παρ. 1 κατανομή ενεργείται αναλογικά με την εκλογική δύναμη σε όλη την Επικράτεια των συνδυασμών που μετέχουν σε αυτήν, σύμφωνα με τη διαδικασία των παρ. 3 και 4.
3. Κόμμα ή συνασπισμός συνεργαζόμενων κομμάτων που δεν συγκέντρωσε ποσοστό εγκύρων ψηφοδελτίων τουλάχιστον ίσο με το τρία τοις εκατό (3%) του συνόλου των εγκύρων ψηφοδελτίων, που έλαβαν σε ολόκληρη την Επικράτεια τα κόμματα και οι συνασπισμοί συνεργαζόμενων κομμάτων, δεν δικαιούται έδρα μέλους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
4. Για τον υπολογισμό των εδρών συνολικά στην επικράτεια που δικαιούται κάθε κόμμα ή συνασπισμός κομμάτων που πληροί το κριτήριο της παρ. 3 εφαρμόζονται τα εξής:
α. Για την κατανομή των εδρών ως εκλογικό μέτρο λαμβάνεται το ακέραιο μέρος του πηλίκου που προκύπτει από τη διαίρεση του συνόλου των έγκυρων ψηφοδελτίων που έλαβαν στην επικράτεια όλοι οι εκλογικοί σχηματισμοί, που συμμετέχουν στην κατανομή των εδρών σύμφωνα με την παρ. 3 προς τον αριθμό των εκπροσώπων της χώρας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
β. Ο αριθμός των εδρών που αναδεικνύουν όσοι συμμετέχουν στην κατανομή εδρών προκύπτει από το ακέραιο μέρος του πηλίκου της διαίρεσης του συνόλου των εγκύρων ψηφοδελτίων, που έλαβαν στην επικράτεια διά του εκλογικού μέτρου.
γ. Αδιάθετες έδρες κατανέμονται ανά μία σε όσους έχουν το μεγαλύτερο αχρησιμοποίητο υπόλοιπο, αρχίζοντας από τον συνδυασμό με το μεγαλύτερο υπόλοιπο. Σε περίπτωση ίσου αριθμού αχρησιμοποίητου υπολοίπου, προηγείται ο συνδυασμός με τον μεγαλύτερο αριθμό εγκύρων ψηφοδελτίων στην επικράτεια. Σε περίπτωση που εξακολουθούν και παραμένουν αδιάθετες έδρες, αυτές κατανέμονται ανά μια σε κάθε συνδυασμό ξεκινώντας από αυτόν με τον μεγαλύτερο αριθμό εγκύρων ψηφοδελτίων στην επικράτεια.».