Η Ford και η Vodafone δοκιμάζουν μια νέα τεχνολογία που θα βοηθά τους οδηγούς να βρουν γρήγορα θέσεις στάθμευσης.
Σε πόλεις όπως το Λονδίνο και τη Φρανκφούρτη, εκτιμάται πως ένας μέσος οδηγός σπαταλά έως και 67 ώρες τον χρόνο ψάχνοντας θέση στάθμευσης, με το κόστος να φτάνει τα €1.250. Αυτή η δραστηριότητα ευθύνεται για το 30% της κίνησης στην πόλη.
Το πρόβλημα, όμως, δεν είναι ο μικρός αριθμός θέσεων στάθμευσης, καθώς όπως δείχνουν έρευνες στο Ηνωμένο Βασίλειο, η πληρότητα αυτών ανέρχεται μετά βίας στο 50%.
Ως εκ τούτου, οι Ford και Vodafone δοκιμάζουν μια νέα τεχνολογία στα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα, διευκολύνοντας τους οδηγούς να βρουν θέσεις στάθμευσης. Η τεχνολογία ονομάζεται Parking Space Guidance και όταν το όχημα κινείται στην πόλη, λαμβάνει πληροφορίες από τον δρόμο και τις θέσεις μέσω ενός κεντρικού συστήματος και έτσι ο οδηγός μπορεί να βρει εύκολα και άνετα να παρκάρει.
Κάποιες άλλες λειτουργίες από εκεί και πέρα, που έχουν δοκιμαστεί από τις Ford και Vodafone, είναι οι παρακάτω:
Parking Space Guidance-Γίνεται γνωστός ο χρόνος αλλαγής απόχρωσης του φωτεινού σηματοδότη και έτσι ο οδηγός μπορεί να μειώσει την ισχυρή πέδηση, την πυκνή κυκλοφορία και την κατανάλωση, αλλά και να προσαρμόσει την ταχύτητά του.
Tunnel Information System-Ενημερώνει για τα κωλύμματα λωρίδων, τα όρια ταχύτητας και τα αργά κινούμενα οχήματα σε σήραγγες.
Vario Display-Γίνονται γνωστά μεγάλα γεγονότα, όπως συναυλίες ή ποδοσφαιρικοί αγώνες και ως εκ τούτου ο οδηγός μπορεί να ακολουθήσει διαφορετική πορεία.
Traffic Control Systems-Μειώνεται η πυκνή κυκλοφορία, προσαρμόζοντας την ταχύτητα του οχήματος ανάλογα με τα όρια στον αυτοκινητόδρομο.
Smart traffic sign transmission-Μεταφέρει στο όχημα πληροφορίες των σημάτων οδικής κυκλοφορίας, όταν ο καιρός για παράδειγμα δεν είναι καλός και ο οδηγός δεν χάνει σημαντικές πληροφορίες.
Bad weather warning-Αν ενός οχήματος οι υαλοκαθαριστήρες λειτουργήσουν και αφού έχουν εντοπίσει νερό στο παρμπρίζ, ενημερώνονται όλα τα άλλα «παρόμοια» οχήματα για τις συνθήκες που επικρατούν.
Πηγή: Ford