Τη διαβίβαση της κατάθεσης του CEO της Hellenic Train, Μαουρίσιο Καποτόρτο, στην Εισαγγελία Εφετών για ψευδορκία αποφάσισε ομόφωνα η Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών μετά από σχετική εισήγηση του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλη Κόκκαλη.
«Η κατάθεση του μάρτυρα ελέγχεται» είπε ο κ. Κόκκαλης, ζητώντας: «Η κατάθεση του συγκεκριμένου μάρτυρα να διαβιβαστεί στον εισαγγελέα Εφετών για το ενδεχόμενο τέλεσης του αδικήματος ψευδορκίας».
Εν συνεχεία, και οι υπόλοιποι εισηγητές που πήραν τον λόγο στηλιτεύσαν τις απαντήσεις του μάρτυρα για μία σειρά από θέματα. «Πήρα ψευδείς απαντήσεις» είπε η εισηγήτρια της Νέας Αριστεράς, Πέτη Πέρκα, με τον Λάζαρο Τσαβδαρίδη, να κάνει λόγο για «εξοργιστική κατάθεση», η οποία υποτιμά τα θύματα της τραγωδίας και το Κοινοβούλιο.
«Ο κ. Καποτόρτο ήρθε για να μας ρίξει στάχτη στα μάτια» πρόσθεσε, με τον μάρτυρα να επιλέγει να μην κάνει κανένα καταληκτικό σχόλιο και τον πρόεδρο της Επιτροπής, Δημήτρη Μαρκόπουλο, να επισημαίνει πως το προεδρείο ανέμενε έστω μια συγγνώμη για τις ευθύνες της εταιρίας σε σχέση με την τραγωδία.
«Τα ψεύδη Καποτόρτο»
Όπως ανέφεραν στο documentonews.gr μέλη της Επιτροπής, ο μάρτυρας απάντησε ψευδώς σε σχέση με την απάλειψη των υποχρεωτικών επενδύσεων της εταιρίας στο δίκτυο με το μνημόνιο που υπεγράφη μεταξύ υπουργείου Μεταφορών και Hellenic Train το 2022.
Στο ίδιο πλαίσιο, οι βουλευτές εντάσσουν τα λεγόμενα του κ. Καποτόρτο για την ανυπαρξία συστημάτων ασφαλείας και την παραπειστική τηλεοπτική διαφήμιση της Hellenic Train, την οποία περιέγραψε ως «ενδοεταιρική».
«Σύγκρουση συμφερόντων»
Μετά από ερωτήματα του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Διονύση Καλαματιανού, αποκαλύφθηκε ότι ο δικηγόρος και παράλληλα τότε σύμβουλος του γ.γ. Υποδομών, Γιώργος Κροκίδας, ανέλαβε στη συνέχεια και νομικός σύμβουλος της Hellenic Train, με τον κ. Καλαματιανό να αφήνει υπόνοιες για σύγκρουση συμφερόντων.
Αφού ο κ. Καποτόρτο επιβεβαίωσε ότι ο κ. Κροκίδας ήταν μέρος της νομικής ομάδας της εταιρίας, ο κ. Καλαματιανός επανήλθε ρωτώντας τον μάρτυρα αν είχε συναντήσει τον τότε υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Επ΄ αυτού, πηγές της αξιωματικής αντιπολίτευσης συνδέουν τον διπλό ρόλο του κ. Κροκίδας με την υπογραφή του μνημονίου του 2022, με το οποίο η εταιρία γλίτωσε υποχρεωτικές επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο ύψους 600 εκατ. και το Δημόσιο ύψους 400 εκατ. ευρώ.
Συνεχίζεται η σκύλευση του νεκρού μηχανοδηγού
Χωρίς φρένο συνεχίζεται η διαπόμπευση του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας από την πλειοψηφία, με τον Δημήτρη Μαρκόπουλο, ο οποίος κατέχει τον θεσμικά ευαίσθητο ρόλο του προέδρου της Επιτροπής, να θέτει στοχευμένα ερωτήματα για το βεβαρημένο ιατρικό ιστορικό του νεκρού.
Ο βουλευτής Β΄ Πειραιά που είχε αποκαλέσει «γουρλίδικη» την Επιτροπή και στη συνέχεια ανακάλεσε, ρώτησε τον διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Train, Μαουρίσιο Καποτόρτο, αν θα επιβιβαζόταν σε ένα τρένο με μηχανοδηγό που είχε υποστεί εγκεφαλικά. «Θα επιβιβάζατε το παιδί σας σε ένα τέτοιο τρένο;» πρόσθεσε.
Επιπλέον, ο κ. Μαρκόπουλος ρώτησε τον μάρτυρα αν υπάρχουν στατιστικά με μηχανοδηγούς που έχουν υποστεί εγκεφαλικά και συνεχίζουν να ασκούν τα καθήκοντα τους. Ο κ. Καποτόρτο απάντησε πως θα επιβιβαζόταν στο τρένο, πως δεν υπάρχουν στατιστικά και ότι αρμόδιοι για τις πιστοποιήσεις των μηχανοδηγών είναι πιστοποιημένοι γιατροί που «σκανάρουν» τους μηχανοδηγούς.
Διαβάστε επίσης: Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών: Φορτώνει όλη την ευθύνη στον σταθμάρχη ο CEO της Hellenic Train