Στον μοιραίο σταθμάρχη προσπάθησε να αποδώσει όλη την ευθύνη για την πολύνεκρη τραγωδία ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, Μαουρίσιο Καποτόρτο, κατά την κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή για το έγκλημα των Τεμπών, με τον εισηγητή της ΝΔ, Λάζαρο Τσαβδαρίδη, να επιμένει στην προσπάθεια ενοχοποίησης του νεκρού μηχανοδηγού, ο οποίος ανήκε οργανικά στην εταιρία και όχι τον ΟΣΕ. Μάλιστα, ο κ. Τσαβδαρίδης επιδίωξε για άλλη μια φορά να πραγματοποιηθεί η διαδικασία off camera, με το αίτημα να απορρίπτεται από σύσσωμη την αντιπολίτευση.
«Έχει ευθύνη η εταιρία για το δυστύχημα;» ρώτησε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρης Μαμουλάκης, με τον μάρτυρα να απαντά: «Όχι». «Ποιος ευθύνεται;» επανήλθε ο κ. Μαμουλάκης, με τον κ. Καποτόρτο να αντιτείνει: «Ο σταθμάρχης».
Νωρίτερα, υπερασπίστηκε πλήρως τους χειρισμούς των μηχανοδηγών, προκαλώντας την αντίδραση του κ. Τσαβδαρίδη, ο οποίος φρόντισε να επαναλάβει τις ερωτήσεις για το βεβαρημένο ιστορικό υγείας του νεκρού μηχανοδηγού. Ειδικότερα, τόνισε ότι οι μηχανοδηγοί λειτούργησαν σύμφωνα με τον κανονισμό κυκλοφορίας, με τον κ. Τσαβδαρίδη να αντιτείνει πως δεν μπορεί να υποστηρίζει ο μάρτυρας ότι τηρήθηκε ο κανονισμός για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της εταιρίας.
Σε σχέση με το σκανδαλώδες μνημόνιο που υπέγραψε η εταιρία το 2022 με το υπουργείο Μεταφορών, ο μάρτυρας όχι μόνο απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας για το γεγονός ότι η ιταλική εταιρία γλίτωσε υποχρεωτικές επενδύσεις που ξεπερνούν τα 600 εκατ. ευρώ, αλλά ισχυρίστηκε πως σημαντικό μέρος της κρατικής επιδότησης ύψους 50 εκατ. ευρώ επιστρέφει στο ελληνικό κράτος.
«Απευθυνθήκαμε σε εμπειρογνώμονα διεθνούς φήμης»
Κατά την εξέταση του κ. Καποτόρτο, από την εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ, ήρθε στο φως ότι η εταιρία ζήτησε τη συμβολή εμπειρογνώμονα διεθνούς φήμης προκειμένου να αποσαφηνιστούν τα αίτια της μεγάλης πυρκαγιάς που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των τρένων. Απέδωσε, μάλιστα, τη δυνατή φωτιά στα υγρά ψύξης των μετασχηματιστών εντός των αμαξοστοιχιών.
Επ΄αυτού, η κ. Αποστολάκη επέμεινε και ζήτησε την έκθεση του εμπειρογνώμονα που δεν κατονομάστηκε από τον μάρτυρα.
Εν συνεχεία, η εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ ανάγκασε τον μάρτυρα -μετά από αρκετές παλινωδίες- να παραδεχτεί πως υπάρχουν σημεία στο σιδηροδρομικό δίκτυο -μεταξύ αυτών και στα Τέμπη- που δεν λειτουργούν οι επικοινωνίες μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών. «Κοιμάστε ήσυχος τα βράδια;» ρώτησε η κ. Αποστολάκη, με τον κ. Καποτόρτο να ισχυρίζεται πως οι επικοινωνίες δεν εντάσσονται στα συστήματα ασφαλείας!
«Απολύτως φυσιολογικό»
Μετά από νέες αναδιπλώσεις, ο μάρτυρας παραδέχτηκε και το γεγονός ότι η εταιρία έχει δώσει εταιρικά κινητά τηλέφωνα στους υπαλλήλους, αλλά ισχυρίστηκε πως δεν γίνεται χρήση τους για την κυκλοφορία των τρένων, αλλά για «ενδοεταιρική επικοινωνία», την οποία δεν θέλησε να διευκρινίσει.
Αίσθηση προκάλεσε ότι χαρακτήρισε «απολύτως φυσιολογικό» ότι η εταιρία δεν μπορούσε να παράσχει μετά το δυστύχημα ονομαστικό κατάλογο επιβαινόντων, υποστηρίζοντας πως δεν υπάρχει σχετική υποχρέωση, όπως στις αερομεταφορές.
Διαβάστε επίσης: