Εξαγγελίες Σπίρτζη για το νέο οδικό «δακτυλίδι» της Πελοποννήσου

Εξαγγελίες Σπίρτζη για το νέο οδικό «δακτυλίδι» της Πελοποννήσου

H ολοκλήρωση του έργου της Ολυμπίας Οδού έχει ξεχωριστό συμβολισμό και ιδιαίτερο αναπτυξιακό βάρος καθώς συνδέει την Αθήνα με την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, την Πάτρα, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, επισημαίνοντας ότι προοπτική είναι να συνδεθεί στη συνέχεια με την Αρχαία Ολυμπία και με την Καλαμάτα ώστε να κλείσει το «δαχτυλίδι» της Πελοποννήσου, σε χαιρετισμό του σε εκδήλωση που διοργανώθηκε από την «Ολυμπία Οδός ΑΕ» στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με αφορμή την ολοκλήρωση του έργου.

Αναφερόμενος στη σημασία του έργου έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι μετά την παράδοση του έργου της Ολυμπίας Οδού μηδενίστηκαν σχεδόν τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, επισημαίνοντας ότι για την υλοποίηση του έργου συνεργάστηκαν οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις.

Ο υπουργός επισήμανε ότι η Ελλάδα έχει γυρίσει σελίδα στο χώρο των δημοσίων υποδομών αναφέροντας ότι τα έργα κατασκευής έργων οδικών αξόνων έχουν την δική τους σημαντική συμβολή στην οικονομική ανάπτυξης της χώρας και την ενίσχυση της αξιοπιστίας της.

Ολυμπία Οδός: Από τα πιο απαιτητικά έργα

Στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας τόνισε πως το έργο της Ολυμπίας Οδού αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο απαιτητικά έργα που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Τα στοιχεία που παρουσίασε είναι χαρακτηριστικά του μεγέθους του έργου. Όπως είπε πρόκειται για ένα αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών 200 χιλιομέτρων, που διατρέχει τη βόρεια ακτογραμμή της Πελοποννήσου, με μεγάλο μήκος σηράγγων, με 209 γέφυρες και με ιδιαίτερα πυκνό δίκτυο κόμβων και με ένα ολοκληρωμένο σύστημα παροχής υπηρεσιών συντήρησης και ασφάλειας. Επίσης με δύο υπερσύγχρονα κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίας σε 24ωρη λειτουργία, με τέσσερις τεχνικές βάσεις λειτουργίας και συντήρησης, με στόλο 55 οχημάτων και μηχανημάτων έργου και με περισσότερους από 550 εργαζομένους, που φροντίζουν καθημερινά για τη συντήρηση του δρόμου και την άμεση αντιμετώπιση κάθε συμβάντος.

Ο κ. Παπανικόλας ανέφερε ότι «σήμερα, με όλες τις δυσκολίες και τα εμπόδια που δημιούργησε η κρίση, η Ελλάδα αποκτά ένα δίκτυο σύγχρονων αυτοκινητόδρομων με συνολικό μήκος άνω των 2.100 χιλιομέτρων, επισημαίνοντας ότι το έργο «μπορεί να αλλάξει το χάρτη της ανάπτυξης στην Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα. Μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητα και το μέλλον χιλιάδων ανθρώπων, συνδέοντας, με ταχύτητα και ασφάλεια, τρεις Περιφέρειες της Ελλάδας.

Έδωσε έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η Ολυμπία Οδός «είναι κάτι περισσότερο από μια σύγχρονη εθνική υποδομή, είναι ένας δρόμος που φτιάχτηκε από ανθρώπους για ανθρώπους. Πίσω από κάθε εκατοστό του, βρίσκονται ανθρώπινες προσπάθειες, δυσκολίες, μικρές και μεγάλες επιτυχίες. Βρίσκεται το δημιουργικό πείσμα, που αντικατέστησε την απαισιοδοξία, απέναντι στα μεγάλα προβλήματα που ταλάνισαν όλα τα μεγάλα έργα υποδομής τα τελευταία χρόνια».

Το έργο αυτό δεν θα είχε γίνει πραγματικότητα χωρίς τη χρηματοδοτική στήριξη των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών Ταμείων, μέσω του ΕΣΠΑ, αλλά και την άριστη συνεργασία μας με τα στελέχη των αρμόδιων διαχειριστικών αρχών, πρόσθεσε.

Σε χαιρετισμό του o Πρόεδρος της Ολυμπίας Οδού Christophe Pelissie du Rausas, αναφέρθηκε στην σημασία της επιτυχημένης συνεργασίας μεταξύ εταιριών και ανθρώπων από διάφορες χώρες του κόσμου με διαφορετικές νοοτροπίες για την επιτυχή υλοποίηση του έργου της Ολυμπίας Οδού. Το συγκεκριμένο έργο συμβάλλει στην ενίσχυση των αναπτυξιακών προοπτικών της περιοχής και γενικότερα της οικονομίας της χώρας, επισήμανε ο κ. Pelissie, τονίζοντας ότι στη διάρκεια κατασκευής του δόθηκε προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν θανατηφόρα ατυχήματα από τον Μάρτιο που παραδόθηκε.

Στο χαιρετισμό του ο Πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ Δημήτριος Κούτρας, ανέφερε ότι το γεγονός ότι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου βρέθηκε στη δίνη μιας οικονομικής κρίσης πρωτόγνωρης για την Ελλάδα, που οδήγησε το έργο να σταματήσει για 2,5 χρόνια, μας κάνει να νιώθουμε μεγάλη ικανοποίηση που τον Μάρτιο του 2017 κατορθώσαμε να παραδώσουμε στους κατοίκους της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας ένα υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, σχεδιασμένο με τους πιο πρόσφατους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς τόσο σε θέματα οδοποιίας και ασφάλειας χρηστών όσο και εξοπλισμού σηράγγων με τα πιο σύγχρονα συστήματα αυτόματης επιτήρησης και ελέγχου».

Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ομιλία του στο τεράστιο ανασκαφικό έργο κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου και συνέβαλε τόσο στον εμπλουτισμό της αρχαιολογικής γνώσης, όσο και στην ανάδειξη σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων μέσα από σωστικές εργασίες σε πολλά σημεία.

Στο τέλος της εκδήλωσης παρουσιάστηκε μια πρωτοποριακή εικονική περιήγηση για 15 επιλεγμένα σημεία κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, με τεχνολογία 360 υψηλής ευκρίνειας και λειτουργικότητας με στόχο να «συστήσει» ξανά στο κοινό τη Βόρεια Πελοπόννησο ως προορισμό.

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Virtual Tour

Πρόκειται για το «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Virtual Tour» που βασίζεται σε εντυπωσιακά επίγεια και εναέρια σφαιρικά πανοράματα. Τα επίγεια δημιουργούν την αίσθηση του ταξιδιού από προορισμό σε προορισμό, κατά μήκος της διαδρομής και τα εναέρια δίνουν στο χρήστη τη δυνατότητα να «κατοπτεύσει» τη διαδρομή από ψηλά. Δίνεται η δυνατότητα περιήγησης μεταξύ σημείων που εκτείνονται σε μήκος 200 χιλιομέτρων, γεγονός που επιτρέπει στο χρήστη να «ταξιδέψει», για παράδειγμα, από τις Σκιρωνίδες Πέτρες στη Λίμνη Στυμφαλία ή να κάνει ακόμη και μια μικρή βόλτα κατά μήκος του Βουραϊκού. Για κάθε προορισμό, υπάρχει πληροφοριακό υλικό στα ελληνικά και στα αγγλικά, αλλά και φωτογραφίες.

Φιλοδοξία είναι η εφαρμογή αυτή να στηρίξει και να δικτυωθεί με τις άλλες, πολύ αξιόλογες δράσεις – τοπικών και άλλων φορέων – που στοχεύουν στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής κατά μήκος του δρόμου. Η εφαρμογή – εκτός από τον ιστότοπο της Ολυμπίας Οδού – θα είναι διαθέσιμη και στους ειδικούς ανοιχτούς χώρους που ήδη δημιουργούνται, μέσα στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου.

Documento Newsletter