Τέσσερα 24ωρα αφότου ξέσπασε η πυρκαγιά στο πλοίο Euroferry Olympia η αγωνία συνεχίζεται για την τύχη των 10 αγνοουμένων. Καθώς περνούνε οι ώρες ολοένα και μειώνονται οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι επιβάτες οι οποίοι ενδεχομένως να εγκλωβίστηκαν στα κλειστά γκαράζ του πλοίου και να μην κατάφεραν να ξεφύγουν από τις φλόγες.
Το πλοίο έχει ρυμουλκηθεί σε ασφαλές σημείο στη θαλάσσια περιοχή βορείως της Κέρκυρας και σε ασφαλή απόσταση από την ξηρά και οι προσπάθειες της πυροσβεστικής έχουν επιστρωθεί στην ψύξη των μεταλλικών επιφανειών του πλοίου με ψεκασμό νερού, προκειμένου οι θερμοκρασίες στο Euroferry Olympia, οι οποίες είχαν φτάσει ακόμα και στους 600 βαθμούς Κελσίου, να πέσουν. Στο εσωτερικό του πλοίου φέρεται, πλέον, ότι δεν υπάρχουν φλόγες παρά μόνο καπνοί.
Αν και οι ελπίδες αναζωπυρώθηκαν με τον εντοπισμό του 21χρονου Λευκορώσου οδηγού διεθνών μεταφορών, η απανθρακωμένη σορός που βρέθηκε λίγο αργότερα του 58χρονου Έλληνα επαγγελματία οδηγού, Ευάγγελου Μαλεσιάδα μέσα στην καμένη καμπίνα, έφερε ξανά την απογοήτευση.
Η δύναμη της ΕΜΑΚ που βρίσκεται, ήδη, στο σημείο όπου είναι αγκυροβολημένο το πλοίο αναμένεται να ενισχυθεί σήμερα από 42 έμπειρα στελέχη της Πυροσβεστικής, τα οποία θα επιχειρήσουν σε όλο το πλοίο προκειμένου να εντοπίσουν τους αγνοούμενους. Δεν αποκλείεται να γίνει προσπάθεια για τη διάνοιξη των πορτών στα γκαράζ του πλοίου, όπου οι πόρτες είναι πυροστεγείς και έχουν κλείσει.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Open, στο λιμάνι της Κέρκυρας έχουν συγκεντρωθεί συγγενείς των αγνοουμένων, περιμένοντας να μάθουν την τύχη των δικών τους ανθρώπων. Σε εξέλιξη είναι στο μεταξύ οι καταθέσεις στο Λιμενικό από τους διασωθέντες, καθώς και η προκαταρκτική εξέταση που διατάχθηκε από την εισαγγελία Κέρκυρας για τα αίτια του συμβάντος.
Στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το πλοίο υπάρχουν τρία πλωτά του Λιμενικού Σώματος, πέντε ρυμουλκά, ένα σκάφος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ενώ παραμένουν σε ετοιμότητα δύο ελικόπτερα.
Πώς επιβίωσε ο 21χρονος που διεσώθη
O 21χρονος διασωθέντας, ο οποίος έζησε για περισσότερες από 50 ώρες, στο φλεγόμενο πλοίο Euroferry Olympia, περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο κατάφερε να μείνει ζωντανός μέσα στο φλεγόμενο πλοίο.
Όπως αναφέρει ο ίδιος μετά τη διάσωσή του, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, «Όλες αυτές τις μέρες δεν έφαγα τίποτα. Είχα λίγο νερό μέσα στο φορτηγό μου και έπινα. Όταν μου τελείωσε πήγα σε άλλα φορτηγά. Δεν είδα άλλο οδηγό αλλά άκουσα φωνές 4-5 οδηγών να καλούν σε βοήθεια».
Όπως είπε ο 21χρονος, βρισκόταν στο τελευταίο κατάστρωμα, στο τελευταίο σημείο του πλοίου όπου η θερμοκρασία ήταν χαμηλότερη. Το ότι βρισκόταν κάτω από το επίπεδο της φωτιάς είναι το γεγονός που τον βοήθησε να μπορεί να αναπνέει.
«Όταν ξέσπασε η φωτιά κοιμόμουν. Όταν ξύπνησα και κατάλαβα ότι ξέσπασε φωτιά, προσπάθησα να βρω δίοδο διαφυγής αλλά δεν τα κατάφερα. Υπήρχε πολύ υψηλή θερμοκρασία και αποφάσισα να μείνω στην καμπίνα του φορτηγού. Έμεινα για δύο ημέρες και άναβα τα φώτα του φορτηγού σποραδικά για να βλέπω τι γίνεται, γιατί φοβόμουν μην πιάσει φωτιά στο γκαράζ που βρισκόμουν», όπως κατέθεσε ο 21χρονος, σύμφωνα με τον Alpha.
«Άκουγα συνέχεια θορύβους, αλλά δεν μπορώ να ξέρω από πού προέρχονταν. Βγήκα την τρίτη ημέρα που κατάλαβα ότι είχε πέσει η θερμοκρασία και για να σιγουρευτώ έπιασα τις λαμαρίνες με τα χέρια μου. Έψαχνα στα τυφλά και τελικά είδα μια πινακίδα που έγραφε ‘έξοδος κινδύνου’. Την ακολούθησα και κατάφερα να βγω από το σημείο που ήμουν», είπε.
Όπως αναφέρει ο Alpha, σύμφωνα με τους Λιμενικούς τρία στοιχεία κράτησαν τον Λευκορώσο στη ζωή. Το πρώτο, ότι βρισκόταν στο γκαράζ -1, όπου δεν είχε εκδηλωθεί φωτιά, η οποια ξέσπασε στο δεύτερο και στο τρίτο ντεκ του πλοίου. Δεύτερον, ότι τα γκαράζ σφραγίζονται αεροστεγώς, με αποτέλεσμα να μην εισχωρήσει μεγάλη ποσότητα καπνού στο εσωτερικό του. Το τρίτο στοιχείο αφορούσε στον ίδιο και ήταν η ψυχραιμία στον τρόπο που αντέδρασε.
Ο 21χρονος Λευκορώσος νοσηλεύεται στην Πνευμονολογική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, για προληπτικούς λόγους.