Μία δήλωση, που παραπέμπει σε δηλώσεις ακροδεξιών, έκανε ο σήμερα ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος, σχετικά με τον θάνατο του ομογενή Κωνσταντίνου Κατσίφα στην Αλβανία.
«Ο Κατσίφας ήταν Έλληνας στη Βόρεια Ήπειρο και τον θαυμάζουμε γι’ αυτό που έγινε», είπε συγκεκριμένα, παραβλέποντας την θέση της ΕΛ.ΑΣ., που αναφέρει πως δεν υπάρχουν στοιχεία που να συνδέουν τον θάνατο του Κατσιφά με την ύψωση της ελληνικής σημαίας, στο χωριό στο χωριό Βουλιαράτες της Αλβανίας, όπως είχε αρχικά διαρρεύσει.
Διαβάστε ακόμη: Ο Κατσίφας, η σκληροπυρηνική οργάνωση ΜΑΒΗ και ο… Βορίδης (Photos)
Διαβάστε ακόμη: «Δεν υπάρχουν στοιχεία που να συνδέουν το θάνατο του ομογενή στην Αλβανία με σημαία» (Photos)
Την ηρωοποίηση του Κατσιφά, προσπάθησε και ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κασιδιάρης, πράγμα που δεν κατάφερε ιδιαίτερα, αφού ουσιαστικά συμφώνησε – χωρίς πιθανότατα να το καταλαβαίνει – με την εκδοχή της αλβανικής αστυνομίας.
Διαβάστε ακόμη: Ο Κασιδιάρης «καίει» τον Κατσίφα και αποδέχεται την εκδοχή των Αλβανών περί επίθεσης (Photo)
Διαβάστε ακόμη: Οι τελευταίες στιγμές του Κατσίφα – Τρέχει με το όπλο στο χέρι και πυροβολεί (Video)
Ο 35χρονος ομογενής, ήταν γνωστός για τις εθνικιστικές του απόψεις.
«Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πρώτα τι εννοούμε θρησκευτικά ουδέτερο»
Ο αρχιεπίσκοπος ωστόσο αναφέρθηκε και στο ζήτημα της θρησκευτικής ουδετερότητας, μετά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, για το οποίο επεσήμανε ότι «ο πρωθυπουργός θα μας πει τι εννοεί, αλλά όταν λέμε θρησκευτικά ουδέτερο… είναι ένα κράτος, η Γερμανία. Θα ήθελα να ζήσω στη Γερμανία και να είμαι θρησκευτικά ουδέτερος. Είναι ουδέτερο το κράτος, βοηθάει την Εκκλησία, συνεργάζεται με την Εκκλησία άριστα. Θρησκευτικά ουδέτερη είναι η Γαλλία, αλλά είναι εχθρικές οι σχέσεις, δεν έχουν καμία σχέση κ.λπ. Δεν θα μου άρεσε… Το Βέλγιο, οι Βρυξέλλες, θρησκευτικά ουδέτερα, αλλά όλους τους μισθούς των θρησκευτικών λειτουργών τους πληρώνει το κράτος. Επομένως, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πρώτα τι εννοούμε ουδέτερο. Πιστεύω ότι θα δοθεί η δυνατότητα, θα συνεργαστώ, θα δουλέψουμε και αύριο».
Σε ερώτηση αν έχει σκοπό να ζητήσει από την κυβέρνηση διευκρινήσεις για το τι εννοεί θρησκευτική ουδετερότητα, απάντησε ότι «δεν έχουμε καταλήξει ακόμα, αλλά μας απασχολεί το θέμα».
Όταν του ζητήθηκε να απαντήσει σε σχόλιο ότι σε παλιά δελτία Τύπου της Ιεραρχίας, αλλά και της ΔΙΣ μια από τις κόκκινες γραμμές της Εκκλησίας ήταν ότι κράτος και Εκκλησία αφορά το έθνος, το ελληνικό, και δεν μπορεί να ξεχωρίσει αυτό, ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας υπογράμμισε: «Για να το καταλάβετε καλύτερα, πρέπει να σκεφτούμε ότι εκτός Ελλάδος είναι άλλη μια Ελλάδα, άλλα τόσα εκατομμύρια. Αυτούς τους ανθρώπους τους απεμπολούμε; Τους διώχνουμε; Δεν είναι Έλληνες; Βλέπω ότι τώρα θέλουμε και την ψήφο τους. Είναι πράγμα που πρέπει να το κουβεντιάσουμε. Έχουμε συνηθίσει εδώ στην Ελλάδα, με μια πρόχειρη σκέψη, με πρόχειρα πράγματα, να θέλουμε να καθιερωθούν. Εμάς πρέπει να μας απασχολεί περισσότερο -όλους, και την Πολιτεία και την Εκκλησία-, η Ελλάδα ως έθνος, όχι ο Ελλαδισμός, αλλά ο Ελληνισμός. Και αυτό το ξεχνάμε. Επομένως, είναι μια ευκαιρία όλα αυτά, και η ανανέωση του Συντάγματος και οι μεταξύ μας διαφορές να γίνουν αφορμές ώστε να αποφασίσουμε πράγματα που θα ωφελήσουν τον λαό μας. Είτε λέγεται Εκκλησία είτε λέγεται Πολιτεία».
Επιπρόσθετα, δήλωσε ότι δεν ξαφνιάστηκε με το θέμα της θρησκευτικής ουδετερότητας, γιατί «το κουβεντιάζαμε πολύ καιρό. Το θέμα είναι να καταλήξουμε τι εννοούμε θρησκευτικά ουδέτερος». Προσδιόρισε, επ’ αυτού, ότι «το ιδανικό για μας θα ήταν ο καθένας να είναι στο σπίτι του, αλλά να δουλεύουμε μαζί για να περνάμε καλά όλοι. Πολιτεία και Εκκλησία δεν είναι αντίπαλα πράγματα. Πρέπει να μάθουμε να συνεργαστούμε και όταν ο λαός μας υποφέρει, να είμαστε κοντά του και να συμπαραστεκόμαστε. Είναι μια ευκαιρία τώρα να ξαναεξετάσουμε πολλά πράγματα από την αρχή και να αλλάξουμε και μερικές ιδέες. Και εμείς την πολλή αυστηρότητα και η Πολιτεία την πολλή προχειρότητα. Επομένως, έχουμε πολύ πεδίον δράσεως μπροστά», πρόσθεσε εν κατακλείδι.