Έσκασε το λάστιχο της μοιραίας Porsche – Καταστράφηκε το μαύρο κουτί

Έσκασε το λάστιχο της μοιραίας Porsche – Καταστράφηκε το μαύρο κουτί

Το κλατάρισμα του πίσω δεξιού ελαστικού της μοιραίας Porsche επιβεβαιώνεται από τους πραγματογνώμονες που μελετούν το όχημα που σκόρπισε τον θάνατο στο πάρκινγκ της εθνικής οδού. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου, εκείνο που θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο την απόλυτη διαλεύκανση της υπόθεσης είναι η παντελής καταστροφή του εγκεφάλου του αυτοκινήτου.

Στάχτη έχει γίνει το «μαύρο κουτί» της μοιραίας Porsche που συγκρούστηκε με ιλιγγιώδη ταχύτητα με το αυτοκίνητο της οικογένειας Πατμανόγλου στην Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας με τραγικό απολογισμό τέσσερις νεκρούς.

Οι πραγματογνώμονες, οι οποίοι ερευνούν ακόμα στο σημείο της φονικής σύγκρουσης, ήλπιζαν ότι θα πάρουν πολύτιμα στοιχεία από τον «εγκέφαλο» του οχήματος αλλά αυτό είναι αδύνατο, καθώς διαπιστώνουν ότι έχει καεί ολοσχερώς.

Οι τρεις πραγματογνώμονες που έχουν οριστεί από το Δημόσιο έχουν μία πρώτη εικόνα για το δυστύχημα. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.», από τις έρευνές τους επιβεβαιώνεται ότι η ξέφρενη πορεία της Porsche ξεκίνησε όταν έσκασε το οπίσθιο δεξιό ελαστικό. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι ενώ αρχικά είχε εκτιμηθεί ότι το πρόβλημα στο ελαστικό δημιουργήθηκε από την υπερθέρμανση που προκάλεσε η μεγάλη ταχύτητα, οι ειδικοί αρχίζουν να εκφράζουν επιφυλάξεις επ’ αυτού.

Εκτιμούν δηλαδή ότι το κλατάρισμα προκλήθηκε από διαφορετική αιτία που δεν αναφέρεται ακόμα διότι δεν έχει βεβαιωθεί. Ελεγχος θα γίνει και για το κατά πόσο λειτούργησε το ειδικό σύστημα ειδοποίησης που είχε η Πόρσε σε περίπτωση εκδήλωσης προβλήματος στα ελαστικά του.

Οσον αφορά στην ταχύτητα του μοιραίου οχήματος την ώρα της σύγκρουσης όλα δείχνουν ότι ήταν 198-200 χιλιόμετρα την ώρα: «Στο τελικό πόρισμα θα αναφερθεί η ακριβής ταχύτητα με απόκλιση το πολύ πέντε χιλιομέτρων την ώρα. Γίνεται ανάλυση του χρόνου από το υλικό των καμερών σε σχέση με τα σταθερά σημεία (ίχνη πλάγιας ολίσθησης). Φαίνεται πάντως ότι η ταχύτητα δεν ήταν μικρότερη των 198 χιλιομέτρων την ώρα. Να επισημάνουμε ότι πριν το σημείο της τραγωδίας υπήρχαν δύο ταμπέλες που υπενθύμιζαν το ανώτατο όριο ταχύτητας. Η πρώτη σήμανση σημείωνε ότι το ανώτατο όριο ήταν 120 χλμ./ώρα και η δεύτερη (λόγω εξόδου της Ε.Ο.) 100 χλμ./ώρα.

Όσον αφορά στα υπόλοιπα, πλήγμα για εμάς είναι ότι δεν θα πάρουμε στοιχεία από τη “μνήμη” του οχήματος που βρίσκεται στον εγκέφαλο».

Στο μικροσκόπιο έχουν μπει, επίσης, στοιχεία που θα μπορούσαν να δείξουν αν ο 24χρονος οδηγός της Πόρσε, Γιώργος Βακάκης, φρέναρε ή όχι πριν τη μοιραία πρόσκρουση. Πληροφορίες αναφέρουν ότι σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις προσπάθησε να φρενάρει αλλά δυστυχώς ήταν πια αργά. Η ταχύτητα ήταν τέτοια που δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης στον 24χρονο. Το όχημα πήρε πλάγια θέση και έγινε ανεξέλεγκτο με αποτέλεσμα να συγκρουστεί μέσα σε δέκατα του δευτερολέπτου με το αυτοκίνητο μάρκας Honda Civic της οικογένειας Πατμανόγλου.

Οι πραγματογνώμονες του Δημοσίου δεν είναι οι μόνοι που θα βάλουν στο μικροσκόπιο την Πόρσε. Και αυτό διότι η οικογένεια του αδικοχαμένου Γιώργου Βακάκη έχει ορίσει δικούς της τεχνικούς συμβούλους που από την περασμένη Δευτέρα ερευνούν το αυτοκίνητο. Οπως προβλέπεται από τη διαδικασία, απέκτησαν πρόσβαση σε αυτό αφού πρώτα ολοκλήρωσαν τον έλεγχο οι πραγματογνώμονες του Δημοσίου. Υπενθυμίζεται ότι στο δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι. Μία μητέρα με το 3χρονο παιδί της, ο 24χρονος οδηγός της Πόρσε και ο 24χρονος συνοδηγός.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Documento Newsletter