Τρεις στους τέσσερις εμπόρους «έκαναν» μικρότερο ταμείο την Κυριακή 14 Ιουλίου που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, σύμφωνα με ειδική έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι πολλοί επιχειρηματίες επέλεξαν να μην ανοίξουν τις επιχειρήσεις τους.
Οι θετικές προσδοκίες που δημιουργούνται ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου/ανάπαυλας δεν συνέβαλαν θετικά στον κύκλο εργασιών των εμπορικών επιχειρήσεων την Κυριακή 14 Ιουλίου, αφού, όπως προκύπτει από την έρευνα, οι περισσότερες από αυτές κατέγραψαν τζίρο χαμηλότερο των αντίστοιχων του Σαββάτου, ή ακόμα και μιας καθημερινής ημέρας, χωρίς μάλιστα τόνωση της επισκεψιμότητας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας συνοψίζονται στα εξής πέντε σημεία:
1. H πλειονότητα των επιχειρήσεων (56%) δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένη από τον κύκλο εργασιών της Κυριακής. Μόνο το 19% των επιχειρηματιών ήταν αρκετά ευχαριστημένοι και μόλις το 2% πολύ ικανοποιημένο.
2. Σε σύγκριση με τον τζίρο μιας καθημερινής ημέρας, για τη συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων (75%) ο τζίρος της Κυριακής ήταν μικρότερος και μόλις το 6% ότι ήταν μεγαλύτερος.
3. Σχεδόν ταυτόσημα ήταν τα ευρήματα σε σύγκριση με τον κύκλο εργασιών του Σαββάτου, καθώς το 76% των εμπόρων σημείωσε ότι ο τζίρος της Κυριακής ήταν χαμηλότερος και μόλις το 7% ότι ήταν υψηλότερος.
4. Σε ποσοστό 58% οι έμποροι υποστηρίζουν ότι το άνοιγμα των Κυριακών δεν έχει συμβάλει καθόλου στην αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα.
5. Τέλος, το 67% θεωρεί ότι σε ένα γενικότερο πλαίσιο κυρίως οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις έχουν επωφεληθεί από την λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.
Ως εκ τούτου, η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, δεν φαίνεται να ωφέλησε τη συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων, επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας δήλωσε σχετικά:
«Η κίνηση στην αγορά, την πρώτη και θεσμοθετημένη Κυριακή των τακτικών εκπτώσεων, ήταν για τις περισσότερες επιχειρήσεις αντίστοιχη με μία μέτρια έως κακή καθημερινή. Και μάλιστα, αυτό συνέβη στο τέλος της πρώτης εβδομάδας των εκπτώσεων, η οποία είναι συνήθως η πιο δραστήρια εισπρακτικά για όλους τους εμπόρους. Το γεγονός αυτό εξηγείται από τις αυξημένες φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις της εποχής, το καλοκαιρινό κλίμα που δεν ευνοεί τις «αστικές» αγορές, αλλά και από την σταθερή πλέον αδιαφορία του καταναλωτικού κοινού απέναντι στο άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Είναι προφανές, πώς ενώ η Ελλάδα ετοιμάζεται και πάλι να βγει στις αγορές, ο καταναλωτής δεν φαίνεται και τόσο διατεθειμένος να βγει στην αγορά…. Γι’ αυτό και πολλές επιχειρήσεις παρέμειναν κλειστές, καθώς ο τζίρος ενός καταστήματος που λειτούργησε την Κυριακή σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι αρκετός ούτε για να καλύψει τα έξοδά του».
Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 201 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.