Για μια σειρά από αιφνίδιες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο έγινε ο τελευταίος διαγωνισμός της Εθνικής Σχολή Δημοσίας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης κάνουν λόγο ανώνυμα υποψήφιοι με επιστολή τους στο alfavita.gr.
Μεταξύ άλλων επισημαίνουν: «Ο τρόπος διεξαγωγής του διαγωνισμού άλλαξε αιφνίδια μέσα στο καλοκαίρι με προσθήκη μαθημάτων και αύξηση της βάσης εισαγωγής από 25 στα 50 σε 30 στα 50. Οι αλλαγές ίσχυσαν από αυτόν τον διαγωνισμό και όχι από τον επόμενο όπως είθισται σε τέτοιους αλλαγές και παρά το γεγονός ότι η ίδια η Ένωση Αποφοίτων της ΕΣΔΔΑ ζήτησε την εφαρμογή τους από τον 29ο και όχι άμεσα. Καταπατώντας έτσι την αρχή της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου.»
Κάποιοι από τους υπογράφοντες αναρωτιούνται πώς είναι δυνατόν να μιλάνε για «επιτελικό κράτος» και να υπάρχει τέτοια προχειρότητα στην όλη διαγωνιστική διαδικασία…
Ανοιχτή επιστολή για τον 28ο εισαγωγικό διαγωνισμό της Εθνικής Σχολή Δημοσίας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης
Πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκε το β στάδιο του εισαγωγικού διαγωνισμού για την ΕΣΔΔΑ. Την στιγμή που γράφεται αυτή η επιστολή δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί τα αποτελέσματα των εισακτέων. Άρα δεν πρόκειται για “γκρίνια” όσων δεν πέτυχαν. Επίσης η επιστολή υπογράφεται ανώνυμα, ώστε να μην στιγματιστούν οι υποψήφιοι. Θέλουμε μόνο να ενημερώσουμε τον κόσμο για όσα έγιναν κατά την διάρκεια του διαγωνισμού.
Ο τρόπος διεξαγωγής του διαγωνισμού άλλαξε αιφνίδια μέσα στο καλοκαίρι με προσθήκη μαθημάτων και αύξηση της βάσης εισαγωγής από 25 στα 50 σε 30 στα 50. Οι αλλαγές ίσχυσαν από αυτόν τον διαγωνισμό και όχι από τον επόμενο όπως είθισται σε τέτοιους αλλαγές και παρά το γεγονός ότι η ίδια η Ένωση Αποφοίτων της ΕΣΔΔΑ ζήτησε την εφαρμογή τους από τον 29ο και όχι άμεσα. Καταπατώντας έτσι την αρχή της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου. Επιπλέον οι αλλαγές πέρασαν ως τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο καταπατώντας και την αρχή της διαβούλευσης. Οι παραπάνω αρχές είναι αρχές που πρεσβεύει η ίδια η σχολή, η πρόεδρος της ο νόμος 4622/2019 και αποτελούν και βασικό κομμάτι της ύλης που εξετάζονται οι υποψήφιοι.
Το α στάδιο διεξήχθη Οκτώβρη. Την τελευταία ημέρα στην εξέταση του τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων, υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στην έλευση των θεμάτων, με αποτέλεσμα επιτηρητές και υποψήφιοι να ταλαιπωρηθούν και υποψήφιοι από επαρχία να χάσουν τα δρομολόγια της επιστροφής τους.. Πολλές από τις ερωτήσεις του τεστ ήταν ασαφώς διατυπωμένες και παρότι η Ένωση Αποφοίτων ζήτησε την δημοσίευση των σωστών απαντήσεων από τη σχολή, κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ως σήμερα. Τελικά αντί για 320 άτομα που προβλεπόταν να περάσουν στο β στάδιο τα καταφέρουν μόνο 270. Σε αυτό έπαιξε ρόλο κυρίως η βάση του 30/ 50. Υποψήφιοι οι οποίοι είχαν γράψει άριστα στα υπόλοιπα μαθήματα έμειναν απ΄ έξω γιατί είχαν την ατυχία σε ένα από αυτά να γράψουν 29 αντί για 30.
Και πάμε τώρα σε όσα συνέβησαν στο β στάδιο. Το πρόγραμμα εξετάσεων ανακοινώθηκε τελευταία στιγμή. Η επίσημη δικαιολογία ήταν ότι άργησαν ώστε να υπάρξει πρόνοια για υποψηφίους που ενδέχεται να νοσήσουν από κορονοϊό. Τελικά καμία πρόβλεψη δεν υπήρξε. Αν κάποιος νοσούσε έχανε τις εξετάσεις. Η αργοπορημένη ανακοίνωση του προγράμματος, σε συνδυασμό με τον κακό σχεδιασμό του ( κάποιος μπορεί να έδινε Δευτέρα, μετά Πέμπτη, μετά πάλι Δευτέρα κτλ) το μόνο που πέτυχε ήταν να δημιουργήσει άνισους όρους ανταγωνισμού για υποψηφίους που έμεναν επαρχία ή είχαν επαγγελματικές και οικογενειακές υποχρεώσεις. Επιπλέον δημιούργησε και ένα υπερβολικό κόστος για μετακίνηση και διαμονή στους υποψήφιους από άλλες πόλεις, Έτσι αντί για 270 προσήλθαν τελικά 260 περίπου άτομα.
Την Δευτέρα 24/1 ήταν προγραμματισμένη η εξέταση των Αγγλικών. Παρότι όλοι γνώριζαν για την επερχόμενη κακοκαιρία, η σχολή έβγαλε ανακοίνωση αναβολής των εξετάσεων μόλις στις 11 το πρωί της Δευτέρας. Οι υποψήφιοι από επαρχία είχαν ήδη ταξιδέψει Αθήνα και αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στις πόλεις τους μέσα σε συνθήκες κακοκαιρίας. Η εξέταση των Αγγλικών πραγματοποιήθηκε στις 31/1. Και εδώ αρχίζει ένα ακόμη δράμα για τους υποψηφίους. Τα θέματα ήταν πολλά και εξεζητημένα ώστε να είναι δύσκολο να ανταπεξέλθει κανείς σε αυτά μέσα σε ένα 2ωρο. Ειδικά το θέμα της έκθεσης ήταν πρόχειρα και ασαφώς διατυπωμένο. Αν και όλοι οι υποψήφιοι διαθέτουμε ανώτατα πτυχία γνώσης της αγγλικής μας ήταν σχεδόν αδύνατο να ανταπεξέλθουμε στην εξέταση.
Ειδική αναφορά οφείλει να γίνει και στις επιεικώς απαράδεκτες συνθήκες εξέτασης στα προφορικά. Υπήρξαν ορισμένες ομάδες υποψηφίων όπου οι εξεταστές ήταν ερειστικοί, προσβλητικοί δημιουργώντας κλίμα εκνευρισμού στα όρια του εκφοβισμού στους υποψηφίους. Υποψήφιοι ήρθαν αντιμέτωποι με απαξίωση, νεύρα των εξεταστών και ειρωνεία καταπατώντας την αξιοπρέπεια τους. Τέλος οι ερωτήσεις που τέθηκαν στους υποψηφίους δεν ήταν όλες ισοδύναμης δυσκολίας με κάποιες από αυτές να είναι εξεζητημένες και οριακά εκτός ύλης.
Όλοι είμαστε άτομα με υψηλά προσόντα που κοπιάσαμε και διεκδικήσαμε αξιοκρατικά, μέσω ενός από τους πλέον απαιτητικούς διαγωνισμούς, μια θέση στο δημόσιο. Για να εισπράξουμε τελικά την πλήρη απαξίωση σε όλη την διάρκεια του διαγωνισμού. Ζητάμε μόνο να ακουστούν τα όσα βιώσαμε ώστε να μην περάσουν οι επόμενοι υποψήφιοι τα ίδια με εμάς.
Ομάδα υποψηφίων 28ου εισαγωγικού διαγωνισμού ΕΣΔΔΑ.
Υ.Γ. Για όλα τα παραπάνω έχουμε αποδείξεις. Ημερομηνίες, τα θέματα και τις μαρτυρίες των υποψηφίων.