Ερώτηση ΚΚΕ στην Κομισιόν για την ασφάλεια των πτήσεων και τις ελλείψεις προσωπικού στους ελεγκτές

Ερώτηση ΚΚΕ στην Κομισιόν για την ασφάλεια των πτήσεων και τις ελλείψεις προσωπικού στους ελεγκτές

Τις «τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και τους μεγάλους κινδύνους που προκύπτουν για την ασφάλεια των πτήσεων» αναδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με ερώτηση που υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του κόμματος, Κώστας Παπαδάκης.

«Δύο αεροπορικά δυστυχήματα στις ΗΠΑ μέσα σε λίγες ημέρες, τα οποία ακολούθησε και μία νέα σύγκρουση αεροπλάνων στο Σιάτλ, καθώς και άλλα μέσα στη χρονιά όπως στο Καζακστάν, στην Ιαπωνία και αλλού, έρχονται να υπενθυμίσουν με τραγικό τρόπο ότι μία σύγκρουση στον αέρα δεν προκύπτει τυχαία από κάποια ‘κακιά στιγμή’. Αντίθετα, αυτά, σύμφωνα με τις διαχρονικές καταγγελίες σωματείων εργαζομένων και στοιχεία που βγαίνουν στο φως, είναι αποτέλεσμα της τεράστιας υποστελέχωσης του προσωπικού για την ασφάλεια των πτήσεων σε αεροδρόμια που αποτελούν διεθνείς κόμβους, που εργάζονται σε δεκάωρες βάρδιες με ένα ρεπό τη βδομάδα, σε συνδυασμό με τις αποδεκατισμένες υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας» αναφέρει η ΕΟ του ΚΚΕ και προσθέτει:

«Ανάλογη είναι η κατάσταση στην ΕΕ και τα κράτη-μέλη της. Στην Ελλάδα, οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας καταγγέλλουν ότι, ενώ η κυκλοφορία αυξάνεται σταθερά, το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού διογκώνεται, ιδιαίτερα σε κρίσιμες μονάδες, όπως στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας, που παρακολουθεί τις περισσότερες πτήσεις εντός του FIR/UIR, στο οποίο, παρά το διπλασιασμό της κίνησης, το προσωπικό μειώθηκε στο μισό. Σε ολόκληρη τη χώρα μάλιστα υπάρχουν πάνω από 100 κενές θέσεις προσωπικού, οι οποίες θα πολλαπλασιαστούν λόγω συνταξιοδότησης του προσωπικού, που έχει μεγάλο μέσο όρο ηλικίας. Ταυτόχρονα, εδώ και σχεδόν 7 χρόνια κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ότι στον πύργο ελέγχου του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» εξαιτίας του παρωχημένου εξοπλισμού, το σύστημα προειδοποίησης εμπλοκών που ειδοποιεί ότι αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης, είναι μη επιχειρησιακό, έτσι ώστε ο ελεγκτής που εργάζεται, ‘να μην λαμβάνει ειδοποίηση από το σύστημα, επομένως η αποφυγή συμβάντων εξαρτάται αποκλειστικά από την επιχειρησιακή δεινότητα και ετοιμότητα του ελεγκτή’».

«Στο αεροδρόμιο του Βερολίνου υπάρχει έλλειψη 15% στο προσωπικό των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ενώ σε άλλα αεροδρόμια το ποσοστό αυτό φτάνει στο 20%.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Πιλότων (European Cockpit Association) καταγγέλλει τα τελευταία χρόνια χιλιάδες περιστατικά μερικής ή ολικής απώλειας των σημάτων ασφαλείας GNSS σε διαφορετικές περιοχές, με διακοπές που γενικά διαρκούν 10 έως 20 λεπτά, και αιτίες που αφορούν στρατιωτικές και όλο και περισσότερες μη στρατιωτικές παρεμβολές. Οι ανησυχίες εντείνονται ιδιαίτερα από την προώθηση της μείωσης των πιλότων στο χειριστήριο από δύο σε έναν, στο πλαίσιο της πολιτικής ‘κόστους-οφέλους’ των μονοπωλίων.

Τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα της νομοθεσίας της ΕΕ για τον ‘Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό’, στα πλαίσια του οποίου προωθείται ο διαχωρισμός των εποπτικών αρχών από τις υπηρεσίες αεροπλοΐας, η παράδοση όλων των κρατικών υποδομών και της διαχείρισης της αεροναυτιλίας στους επιχειρηματικούς ομίλους, των αεροδρομίων σε ιδιώτες, με συνέπεια το χτύπημα μισθολογικών και εργασιακών δικαιωμάτων, πανάκριβες υπηρεσίες για τη λαϊκή οικογένεια και σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων.

Σημαντική παράμετρος της πολιτικής της ΕΕ αναδεικνύεται η ανάγκη αντιμετώπισης των καθυστερήσεων, όχι όμως από την άποψη της βελτίωσης της εξυπηρέτησης των επιβατών, αλλά ενταγμένη στη λογική της μείωσης του κόστους λειτουργίας των αεροπορικών εταιριών (ενεργειακού, τελών, αποζημιώσεων κ.ά.). Το κυνηγητό του κέρδους για τη μείωση των καθυστερήσεων οδηγούν και σε εκπτώσεις από τα μέτρα ασφαλείας, όπως βέβαια και ο σφοδρός ανταγωνισμός ανάμεσα στους αεροπορικούς επιχειρηματικούς ομίλους» επισημαίνει, τέλος, η ΕΟ του ΚΚΕ.

Με βάση τα παραπάνω ο ευρωβουλευτής του κόμματος υπέβαλε τα εξής ερωτήματα:

«Πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο γεγονός ότι:

– Οι κατευθύνσεις του ‘Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού’, το κυνήγι του κέρδους από τους μονοπωλιακούς ομίλους οδηγούν στην υποστελέχωση των υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας, την μεγάλη εντατικοποίηση της δουλειάς και εκπτώσεις στα μέτρα και τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, αυξάνοντας τους κινδύνους για μεγάλα αεροπορικά ‘ατυχήματα’ – εγκλήματα.

– Η λεγόμενη ενοποίηση του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου ΕΕ στο όνομα των ‘ενιαίων ευρωπαϊκών συνόρων’ λειτουργεί σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων των κρατών μελών, επί της ουσίας καταργώντας μεταξύ άλλων τον έλεγχο και τη διαχείριση του εναέριου χώρου τους, με ανυπολόγιστες συνέπειες και κινδύνους για την αμυντική τους ασφάλεια, ενώ συνδυάζεται και με τους επικίνδυνους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και της ΕΕ».

Διαβάστε επίσης:

Φαραντούρης: Γιατί απουσιάζει η Ελλάδα από την Ευρωπαϊκή Σύνοδο στο Παρίσι; 

Ηλιόπουλος για βίντεο Τεμπών: «Είναι “μαϊμού”»

Επιβεβαιώνει η κυβέρνηση την επιστροφή στην ΕΛ.ΑΣ του αστυνομικού που έχει καταδικαστεί πρωτόδικα για μαστροπεία

Documento Newsletter