Ερωτήματα για τη βιασύνη εμπλοκής της Ελλάδας στην Ερυθρά Θάλασσα – Ο ρόλος των εφοπλιστών

Ερωτήματα για τη βιασύνη εμπλοκής της Ελλάδας στην Ερυθρά Θάλασσα – Ο ρόλος των εφοπλιστών

Δια στόματος Νίκου Δένδια, έγινε γνωστό το πρωί της Πέμπτης ότι η Ελλάδα θα συμμετάσχει στη Διεθνή Ναυτική Επιχείρηση «Prosperity Guardian» αποστέλλοντας φρεγάτα στην Ερυθρά Θάλασσα, μετά τις επιχειρήσεις των Χούθι της Υεμένης. Όπως έκανε γνωστό ο υπουργός Άμυνας, δόθηκε μάλιστα η σχετική εντολή από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ώστε η χώρα να εμπλακεί και επισήμως σε μία αποστολή «υψηλού ρίσκου».

Διαβάστε επίσης: Εμπλοκή της Ελλάδας στην αντιπαράθεση Δύσης – Υεμένης με αποστολή φρεγάτας στην Ερυθρά Θάλασσα

Πρόκειται για μία εξέλιξη που προκαλεί αρκετά ερωτήματα, τόσο αναφορικά με τη «φούρια» της ελληνικής πλευράς ώστε να δηλώσει «παρούσα» σε μία επιχείρηση που εξήγγειλαν οι ΗΠΑ, κρίνοντας μάλιστα από το γεγονός πως τελευταία έχουν αυξηθεί οι φωνές που εκδηλώνουν την ανησυχία τους για την επιχειρησιακή ετοιμότητα του Πολεμικού Ναυτικού.

Μπορεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη, μέσω του καθ’ ύλην αρμόδιου -Νίκου Δένδια- να επικοινωνεί ότι όλα θα γίνουν όπως πρέπει, δηλώνοντας ότι «η φρεγάτα που θα συμμετάσχει διαθέτει τα αναγκαία μέσα για την αποστολή», ωστόσο δεν έχουν περάσει παρά μόνο λίγα εικοσιτετράωρα από τις διαρροές δημοσιευμάτων που ανέφεραν ότι το Πολεμικό Ναυτικό ανησυχεί ιδιαιτέρως από το πάγωμα των εξοπλιστικών προγραμμάτων.

Προφανώς, προκαλεί αίσθηση το γεγονός πως λίγα 24ωρα μετά τα δημοσιεύματα περί «παγώματος» του προγράμματος εκσυγχρονισμού του Στόλου, η κυβέρνηση Μητσοτάκη σπεύδει να δηλώσει προθυμία για τη διεθνή επιχείρηση που θα διεξαχθεί υπό το βλέμμα των ΗΠΑ. Προς τι η βιασύνη;

Φυσικά, επειδή επί Κυριάκου Μητσοτάκη η επικοινωνιακή προσέγγιση των καταστάσεων προηγείται πάντοτε της ουσίας, μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές έχει ληφθεί μεν η απόφαση για αποστολή φρεγάτας, ωστόσο δεν έχει καν τεθεί επί τάπητος για… ποια φρεγάτα μιλάμε. Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ αναφορικά με την υπόθεση της Ερυθράς Θάλασσας, πηγές από το ΓΕΕΘΑ αναφέρουν ότι μπορεί να μην έχει γίνει η επιλογή, αλλά διαρρέεται -στο ίδιο μήκος κύματος με την κυβέρνηση- ότι θα σταλεί η καλύτερη!

Επικοινωνώντας τη «σιγουριά» περί επιτυχημένης συνδρομής, χωρίς να έχουν γίνει γνωστά -ούτε καν συζητηθεί βάσει των όσων διαρρέονται στα ρεπορτάζ των ΜΜΕ- σχετικά με το επιχειρησιακό σχέδιο, ενισχύεται η άποψη ότι για ακόμη μια φορά αναμένεται να επιλεγεί η τακτική του «πάμε και βλέπουμε», σε μία επικίνδυνη αποστολή σε αχαρτογράφητα ύδατα.

Οι προθέσεις των εφοπλιστών

Πάντως, οι ενδείξεις συνηγορούν ότι οι Έλληνες εφοπλιστές θα έβλεπαν θετικά την παρουσία ενός ελληνικού πλοίου στην Ερυθρά Θάλασσα. Θα ήταν άλλωστε παράδοξο να έλεγαν όχι στο ενδεχόμενο ύπαρξης πολεμικού πλοίου με ελληνική σημαία στα ύδατα όπου βρίσκονται τα πλοία συμφερόντων τους…

Documento Newsletter