Εργαζόμενοι ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταγγέλλουν εικόνα διάλυσης – «Καμπανάκια» για την ασφάλεια, τέσσερις μήνες μετά τα Τέμπη

Εργαζόμενοι ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταγγέλλουν εικόνα διάλυσης – «Καμπανάκια» για την ασφάλεια, τέσσερις μήνες μετά τα Τέμπη

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν εκ νέου οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο για την επικινδυνότητα του σιδηροδρομικού δικτύου, ενώ μέσω εξώδικης διαμαρτυρίας προς την «HELLENIC TRAIN – ΑΝΩΝΥΜΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», που κοινοποιείται στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ξεκαθαρίζουν πως θα προσφύγουν σε κάθε νόμιμο μέσο και θα ασκήσουν κάθε δικαίωμα τους «για την προστασία της ζωής, της υγείας, της σωματικής ακεραιότητας και της αξιοπρέπειας όλων των εργαζόμενων». Όλα αυτά τέσσερις μήνες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη…

Δείτε επίσης: Τέμπη: Μηχανοδηγοί ΟΣΕ για πόρισμα εμπειρογνωμόνων – Επιβεβαιώνει όσα καταγγέλλαμε στους αρμοδίους και μας χλεύαζαν

Συγκεκριμένα, η «Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ» (ΠΕΠ- ΤΡΑΙΝΟΣΕ), στη διαμαρτυρία τους τονίζουν ότι: «Οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη φαίνεται ότι έχουν μπει στο περιθώριο του ενδιαφέροντός σας και το σιδηροδρομικό έργο συνεχίζει να διεξάγεται χωρίς την τήρηση των Κανονισμών και υπό συνθήκες που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους».

Όπως εξηγούν: «Παρατηρούνται τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα στις αμαξοστοιχίες, τα οποία εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πόρτες που δεν κλείνουν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, με αποτέλεσμα να κινούνται συρμοί με ανοιχτές πόρτες ή πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά μόνες τους ενώ η αμαξοστοιχία είναι εν κινήσει. Τα προβλήματα αυτά οφείλονται στην παλαιότητα πολλών αμαξοστοιχιών σε συνδυασμό με την έλλειψη τεχνικού προσωπικού και τις παντελώς ακατάλληλες συνθήκες εργασίας στις τεχνικές βάσεις (κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμός εργασίας και υποδομές), για τις οποίες έχουμε πολλές φορές διαμαρτυρηθεί».

Και συνεχίζουν: «Η σιδηροδρομική υποδομή, την ευθύνη και αρμοδιότητα της οποίας έχει ο ΟΣΕ, παραμένει σε κατάσταση που δεν μπορεί να υποστηρίξει και να εγγυηθεί την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα στις σήραγγες, ο ελλιπής ή και ανύπαρκτος φωτισμός στους σταθμούς είναι προβλήματα σοβαρά, που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους και τα οποία γνωρίζετε και πρέπει άμεσα να επιλυθούν. Οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να συνεχίζουν να εργάζονται με αγωνία για την ασφάλεια τη δική τους και των επιβατών».

Αναλυτικά η «ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ με επιφύλαξη δικαιωμάτων» της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ:

Είμαστε, δυστυχώς, αναγκασμένοι να επανέλθουμε για άλλη μια φορά στα σοβαρά θέματα ασφάλειας και να διαμαρτυρηθούμε με τον πιο έντονο τρόπο για όλα τα προβλήματα που παραμένουν άλυτα και χρονίζουν παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες και παρεμβάσεις μας.

Οι υποσχέσεις και οι δεσμεύσεις που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη φαίνεται ότι έχουν μπει στο περιθώριο του ενδιαφέροντός σας και το σιδηροδρομικό έργο συνεχίζει να διεξάγεται χωρίς την τήρηση των Κανονισμών και υπό συνθήκες που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους.

Σας έχουμε πολλάκις επισημάνει και περιγράψει αναλυτικά όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά κατά την εκτέλεση των δρομολογίων. Επαναλαμβάνουμε όμως, ακροθιγώς, τα παρακάτω, μείζονος σπουδαιότητας και πρώτης προτεραιότητας :

α) Παρατηρούνται τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα στις αμαξοστοιχίες, τα οποία εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πόρτες που δεν κλείνουν κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, με αποτέλεσμα να κινούνται συρμοί με ανοιχτές πόρτες ή πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά μόνες τους ενώ η αμαξοστοιχία είναι εν κινήσει. Τα προβλήματα αυτά οφείλονται στην παλαιότητα πολλών αμαξοστοιχιών σε συνδυασμό με την έλλειψη τεχνικού προσωπικού και τις παντελώς ακατάλληλες συνθήκες εργασίας στις τεχνικές βάσεις (κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμός εργασίας και υποδομές), για τις οποίες έχουμε πολλές φορές διαμαρτυρηθεί.

β) Η σιδηροδρομική υποδομή, την ευθύνη και αρμοδιότητα της οποίας έχει ο ΟΣΕ, παραμένει σε κατάσταση που δεν μπορεί να υποστηρίξει και να εγγυηθεί την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα στις σήραγγες, ο ελλιπής ή και ανύπαρκτος φωτισμός στους σταθμούς είναι προβλήματα σοβαρά, που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους και τα οποία γνωρίζετε και πρέπει άμεσα να επιλυθούν. Οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να συνεχίζουν να εργάζονται με αγωνία για την ασφάλεια τη δική τους και των επιβατών.

Δεν χρειάζεται εξάλλου να σας υπενθυμίσουμε τις επικίνδυνες συνθήκες υπό τις οποίες εργάζεται το Προσωπικό Αμαξοστοιχιών, εξαιτίας των περιστατικών βίαιων επιθέσεων, που συνεχίζουν να λαμβάνουν χώρα και μάλιστα αυξανόμενα.

Δεν χρειάζεται επίσης να επαναλάβουμε ότι έχετε πλήρη ευθύνη για τις συνθήκες εργασίας του Προσωπικού Αμαξοστοιχιών και την προστασία της υγείας, σωματικής και ψυχικής, των εργαζομένων. Η ευθύνη σας αυτή δεν μειώνεται εξαιτίας της κρατικής ολιγωρίας στη φύλαξη και αστυνόμευση των σταθμών.

Διαμαρτυρόμαστε λοιπόν έντονα για όλα τα παραπάνω και για την ως άνω επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί κατά την εκτέλεση των δρομολογίων.

Σας καλούμε να λάβετε άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και της ασφάλειας της κυκλοφορίας και για την άμεση βελτίωση της συντήρησης του τροχαίου υλικού, με προσλήψεις τεχνικού προσωπικού και βελτίωση των συνθηκών που επικρατούν στις τεχνικές βάσεις.

Σας καλούμε επίσης να λάβετε άμεσα μέτρα για την προστασία του προσωπικού των αμαξοστοιχιών – και κατ’ επέκταση και για την ασφάλεια των επιβατών – από παραβατικούς και επικίνδυνους επιβάτες που προκαλούν βίαια επεισόδια.

Ζητάμε την άμεση στελέχωση όλων των προαστιακών αμαξοστοιχιών με τουλάχιστον 2 εργαζόμενους του προσωπικού αμαξοστοιχιών και την άμεση στελέχωση των αρτηριακών αμαξοστοιχιών με τουλάχιστον 3 εργαζόμενους του προσωπικού αμαξοστοιχιών.

Σας καλούμε να μας γνωστοποιήσετε εντός 5 ημερών από την παραλαβή της παρούσας το νέο προγραμματισμό των δρομολογίων με την ανωτέρω στελέχωση.

Ζητάμε επίσης να επανενεργοποιήσετε άμεσα και το αργότερο εντός δύο εβδομάδων τις ομάδες ελέγχου που συστήθηκαν στις αρχές Ιουνίου και λειτούργησαν δυστυχώς μόνο για 4 ημέρες. Είναι περιττό να σας επισημάνουμε την σπουδαιότητα του έργου τους και την αναγκαιότητά τους.

Σας καλούμε τέλος να μας γνωστοποιήσετε εντός 5 ημερών όλες τις ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί για την αποκατάσταση και βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής και να μας χορηγήσετε αντίγραφα των σχετικών εγγράφων σας προς τους αρμόδιους εκπροσώπους και υπευθύνους του ΟΣΕ και του Υπουργείου.

Όπως καταλαβαίνετε η συντονισμένη δάση μας είναι αναγκαία. Οποιαδήποτε ολιγωρία ή απροθυμία συνεργασίας σας με τους εργαζόμενους καθιστά επισφαλείς τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων και επικίνδυνη την εκτέλεση των δρομολογίων.

Τέλος σας επισημαίνουμε την ανάγκη άμεσης έκδοσης πλήρους σειράς εγκυκλίων με ορθές οδηγίες για την εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Κίνησης,

Για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση ή αναλυτική παρουσίαση των προτάσεών μας ή τεκμηρίωση των θέσεών μας θα είμαστε στη διάθεσή σας να συναντηθούμε τις επόμενες ημέρες, χωρίς καθυστέρηση.

Θα περιμένουμε την άμεση ανταπόκρισή σας στα αιτήματά μας.

Σε διαφορετική περίπτωση επιφυλασσόμαστε να προσφύγουμε σε κάθε νόμιμο μέσο και να ασκήσουμε κάθε δικαίωμά μας για την προστασία της ζωής, της υγείας, της σωματικής ακεραιότητας και της αξιοπρέπειας όλων των εργαζόμενων.

Παρακαλείται κάθε αρμόδιος δικαστικός επιμελητής να επιδώσει σύμφωνα με τις νόμιμες διατυπώσεις την παρούσα, όπου απευθύνεται και όπου κοινοποιείται, προς γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες και να την αντιγράψει στις εκθέσεις επίδοσης που θα συντάξει.

Documento Newsletter