Εργατικό δυστύχημα ΗΣΑΠ: Θρήνος, οργή και σοβαρές αιχμές για τα αίτια από τους εργαζομένους της ΣΤΑΣΥ

Εργατικό δυστύχημα ΗΣΑΠ: Θρήνος, οργή και σοβαρές αιχμές για τα αίτια από τους εργαζομένους της ΣΤΑΣΥ

Ο 41χρονος Πέτρος Γιάμαλης είναι ο άνδρας που έχασε τη ζωή του στο εργατικό δυστύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα στις γραμμές του ΗΣΑΠ στον ηλεκτρικό σταθμό του Αγίου Νικολάου, μετά από τη σύγκρουση του μηχανήματος που επέβαινε με το υπηρεσιακό τρένο.

Ο ίδιος μαζί με άλλους δύο συναδέλφους του πήδηξαν από το μηχάνημα λείανσης που επέβαιναν προκειμένου να σωθούν από τη σφοδρή σύγκρουση, όταν συνειδητοποίησαν πως τα φρένα του μηχανήματος δε λειτουργούσαν. Ωστόσο, ο άτυχος 41χρονος χτύπησε σοβαρά με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να κρατηθεί στη ζωή.

Ο 41χρονος, προέρχεται από τον ΗΣΑΠ και από το 2007 εργαζόταν στη ΣΤΑΣΥ. Ξεκίνησε ως εργάτης και στη συνέχεια έγινε αρχιτεχνίτης επιδομής και η τελευταία του θέση ήταν εργοδηγός επιδομής.

Σοβαρά ερωτήματα

Τα ερωτήματα ωστόσο που προκύπτουν κάτω υπό ποιες συνθήκες διεξήχθη το δυστύχημα είναι πολλά με τον πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων, Σπύρο Ρεβύθη να αφήνει αιχμές για την τεχνική επάρκεια της εταιρείας που έχει αναλάβει του καθαρισμό στις γραμμές του ΗΣΑΠ.

«Ο συρμός λείανσης δεν ήταν της ΣΤΑΣΥ ήταν εργολάβου το οποίο δεν ξέρουμε τι προδιαγραφές και πιστοποιήσεις είχε. Είναι νέοι συνεργάτες, δεν είναι οι παλιοί με τους οποίους συνεργαζόμασταν. Οι συρμοί της ΣΤΑΣΥ έχουν σύστημα που φρενάρει αυτόματα μόλις παρουσιαστεί βλάβη στους κομπρέσορες αέρος. Πρέπει να το δούμε σοβαρά το θέμα. Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και αρκετοί κινδύνευσαν. Ήταν συρμός εργασίας, δεν είχε εφεδρικά συστήματα;» διερωτήθηκε με νόημα ο κ. Ρεβύθης μιλώντας στην ΕΡΤ.  Πρόσθεσε δε πως θα έπρεπε να υπάρχει δικλείδα ασφαλείας στο μηχάνημα, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε.

«Το ειδικό μηχάνημα λείανσης, ξεκινώντας την πορεία του από την Κηφισιά, όπως διαπιστώθηκε, είχε πρόβλημα στα σύστημα πέδησης (φρένα) με αποτέλεσμα να αποκτήσει ανεξέλεγκτη ταχύτητα, 50 χιλιόμετρα την ώρα, λόγω της κατηφορικής κλίσης της γραμμής του ΗΣΑΠ. Εάν δεν το σταματούσε ο συρμός που είχε τοποθετηθεί μεταξύ των σταθμών Αγ. Νικολάου και Αττικής, προκειμένου να ανακόψει την πορεία του, θα έφθανε στον Πειραιά και κανείς δεν ξέρει τι θα μπορούσε να συμβεί …», σημείωσε ο κ. Ρεβύθης.

«Είναι μια δύσκολη μέρα για όλους μας. Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος», σημείωσε ο ακόμη.

Τα σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ ζητούν απαντήσεις για το δυστύχημα από τη διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ αλλά και την πλήρη διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος.

Με ανακοίνωσή τους καλούν την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ να απαντήσει σε συγκεκριμένα και κρίσιμα, όπως σημειώνουν ερωτήματα.

-Ελέγχθηκε και από ποιόν φορέα το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας;
-Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;
-Η εργολαβική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο τηρούσε όλα τα μέτρα ασφαλείας;
-Είχε παρουσιάσει και στο παρελθόν βλάβη το συγκεκριμένο μηχάνημα;

«Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων. Η ανοχή τελείωσε…..» καταλήγουν αυστηρά τα σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ.

Ετικέτες

Documento Newsletter