Έρευνα της ΕΕ για τις διαφημίσεις της Google

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άνοιξε την Τρίτη 22 Ιουνίου επίσημη έρευνα αντιτράστ για το κατά πόσο η Google έχει καταχραστεί την δεσπόζουσα θέση της στην αγορά με το να εκμεταλλεύεται προνομιακά την ιδιόκτητη πλατφόρμα προβολής διαφημίσεων.

«Η επίσημη έρευνα θα εξετάσει ιδίως εάν η Google στρεβλώνει τον ανταγωνισμό περιορίζοντας την πρόσβαση τρίτων σε δεδομένα χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς σε ιστότοπους και εφαρμογές, ενώ διατηρεί αυτά τα δεδομένα για δική της χρήση», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της Επιτροπής.

Η έρευνα θα βάλει υπό το μικροσκόπιο της Κομισιόν την τεράστια βιομηχανία διαφημίσεων της εταιρείας, η οποία έχει κύκλο εργασιών που αγγίζει τα $147 δισεκατομμύρια ενιαυσίως. Η διαδικασία με την οποία λειτουργεί η διαφημιστική βιομηχανία της εταιρείας δεν έχει ερευνηθεί επισήμως ξανά, όπως και το πώς οι πρακτικές της έχουν οδηγήσει στην κυριαρχία της στο YouTube.

Η Google τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχει αποκτήσει μια χούφτα από διαφημιστικές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης και της Double Click, μιας τεχνολογίας διαφήμισης που αγόρασε το 2007, η οποία έχει υπάρξει πολλάκις το μήλον της έριδος μεταξύ των ρυθμιστών που ισχυρίζονται ότι της δίνει αθέμιτη κυριαρχία στη διαφημιστική πίτα.

Η Google είναι μακράν η μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία στον κόσμο, με 147 δις έσοδα κάθε χρόνο από τις διαφημίσεις. Η δεύτερη στην κατάταξη Facebook βρίσκεται μακριά, με $83 δις. Αυτή είναι η τέταρτη μεγάλη έρευνα για την δεσπόζουσα θέση της Google στην αγορά μέσα σε λιγότερο από πέντε χρόνια.

Το 2017, η Επιτροπή επέβαλλε πρόστιμο $2,7 δις για κατάχρηση της ισχύος της με σκοπό την κατεύθυνση των καταναλωτών στο δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα.

Το 2018, η Επιτροπή επέβαλλε το μεγαλύτερο, μέχρι τώρα, πρόστιμο ($5 δις) για κατάχρηση ισχύος για το λειτουργικό σύστημα Android. Επίσης, τo 2019, η Επιτροπή επέβαλλε πρόστιμο στην Google $1,7 δις για κατάχρηση ισχύος στις διαφημίσεις.