Έρευνα: Γύρισαν την πλάτη στα εορταστικά καλάθια του Άδωνη – Απογοήτευση στους καταναλωτές

Έρευνα: Γύρισαν την πλάτη στα εορταστικά καλάθια του Άδωνη – Απογοήτευση στους καταναλωτές
Ανακοινώσεις από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη για το εορταστικό καλάθι και το "Καλάθι του Αη Βασίλη", Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2022. (ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI)

Αποκαλυπτικά για την κυβερνητική κοροϊδία γύρω από το περιβόητο «καλάθι του νοικοκυριού» είναι τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε η ΕΚΠΟΙΖΩ καθώς οι πολίτες δηλώνουν απογοητευμένοι από το πολυδιαφημισμένο επικοινωνιακό πυροτέχνημα, του Άδωνη Γεωργιάδη. Τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία (79%) παραδέχεται πως έχει μειώσει τα έξοδα στα βασικά αγαθά, ένα 40% των ερωτηθέντων δηλώνει δυσαρεστημένο από το «καλάθι του νοικοκυριού» και το 37% απάντησε «λίγο» ικανοποιημένο. Στο μεταξύ το 83% δεν των καταναλωτών παραδέχτηκαν πως δεν αγόρασαν από τα εποχιακά καλάθια, το καλάθι του Άη Βασίλη και των εορτών που διαφήμιζε ο υπουργός Ανάπτυξης…

Δείτε επίσης: Αποκαλυπτική έρευνα για τον κυβερνητικό εμπαιγμό με το Power Pass: Απογοητευμένοι οι καταναλωτές σε ποσοστό 92,3%

Η μείωση των εξόδων επιβεβαιώνει, σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ  την πτώση του βιοτικού επιπέδου και τη φτωχοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και της γενικότερης οικονομικής ασφυξίας που επικρατεί στη χώρα.

Ταυτόχρονα, η απογοήτευση των καταναλωτών γενικά για το μέτρο του καλαθιού συμπυκνώνεται και στην απάντηση που έδωσαν σχετικά με το πόσο ευχαριστημένοι είναι από τη χρήση του καλαθιού. Το 40,2% δήλωσε καθόλου, το 37% λίγο, ενώ πολύ ή πάρα πολύ δηλώνει μόλις το 12,7%.

Αναλυτικότερα, η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) διεξήγαγε έρευνα για το «καλάθι του νοικοκυριού» σε τυχαίο δείγμα 1.034 ατόμων, μέσω της ιστοσελίδας της και των μέσων κοινωνικής της δικτύωσης, το διάστημα από 14 Δεκεμβρίου 2022 έως και 22 Ιανουαρίου 2023. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το συγκεκριμένο μέτρο δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των καταναλωτών για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα βασικά αγαθά.

Δεδομένου ότι, η ακρίβεια αποτελεί σήμερα το μείζον κοινωνικό πρόβλημα που απασχολεί την ελληνική κοινωνία (νοικοκυριά και επιχειρήσεις) η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. να καταγράψει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές λόγω των συνεχών ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά, αλλά και της πληθώρας των καταγγελιών που λαμβάνει καθημερινά.

Ειδικότερα τα ευρήματα της έρευνας έχουν ως εξής:

  • Το 54,3% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν αγοράζει προϊόντα που ανήκουν στο καλάθι, ενώ όσοι δήλωσαν ότι αγοράζουν από αυτό, το 67,7% απάντησε ότι λιγότερα από τα μισά προϊόντα που αγοράζει συνολικά ανήκουν στο καλάθι.
  • Το 58,7% αυτών που δεν αγοράζουν από το καλάθι δήλωσε ότι επιλέγει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές, το 39% απάντησε ότι βρίσκει πιο φθηνά προϊόντα από αυτά που περιλαμβάνονται σε αυτό, το 34% αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που δεν περιλαμβάνονται στο καλάθι, ενώ το 19,5% θεωρεί ότι δεν είναι ποιοτικά τα προϊόντα που περιέχονται σε αυτό.
  • Η απογοήτευση των καταναλωτών γενικά για το μέτρο του καλαθιού συμπυκνώνεται και στην απάντηση που έδωσαν σχετικά με το πόσο ευχαριστημένοι είναι από τη χρήση του καλαθιού. Το 40,2% δήλωσε καθόλου, το 37% λίγο, ενώ πολύ ή πάρα πολύ δηλώνει μόλις το 12,7%.
  • Είναι αξιοσημείωτο ότι, την περίοδο των εορτών, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων της έρευνας (83,2%) δήλωσε πως δεν έκανε χρήση κανενός από τα εορταστικά καλάθια (καλάθι του Άι- Βασίλη και εορταστικό).
  • Στην ερώτηση για τον τρόπο που οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς, το 44,4% δήλωσαν ότι κάνουν έρευνα αγοράς κατά την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ. Το 34% μέσω των ενημερωτικών φυλλαδίων, newsletter, ιστοσελίδα σούπερ μάρκετ, διαφημίσεις. Το 19, 8% δεν κάνει έρευνα αγοράς, ενώ μόλις το 1,5% ελέγχει μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.gov.gr.
  • Αναφορικά με το πρόβλημα της ακρίβειας στα καταναλωτικά αγαθά, ενδεικτική είναι η απάντηση των συμμετεχόντων στην ερώτηση «σε τι ποσοστό εκτιμάτε ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές στα βασικά αγαθά (τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ) συγκριτικά με πέρυσι», με το 74,5% να εκτιμά ότι αυτές έχουν αυξηθεί από 20 έως και πάνω από 50%.
  • Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 79% των συμμετεχόντων απάντησε ότι έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά, γεγονός που επιβεβαιώνει την πτώση του βιοτικού επιπέδου και τη φτωχοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και της γενικότερης οικονομικής ασφυξίας που επικρατεί στη χώρα.
  • Σημαντικό επίσης εύρημα της έρευνας αποτελεί το γεγονός ότι, το 33,2% ανήκει σε κάποια από τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (άνεργοι, μακροχρόνια άνεργοι, μονογονεϊκές οικογένειες, οικονομικά ασθενείς, άτομα με αναπηρία (ΑMEA), πολυμελείς οικογένειες, χρόνια ασθενείς, ανασφάλιστοι, ηλικιωμένοι, φοιτητές), με το 21,6% να δηλώνει μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα έως 700 ευρώ.

Documento Newsletter