Αποκαλυπτική έρευνα για τον κυβερνητικό εμπαιγμό με το Power Pass: Απογοητευμένοι οι καταναλωτές σε ποσοστό 92,3%

Αποκαλυπτική έρευνα για τον κυβερνητικό εμπαιγμό με το Power Pass: Απογοητευμένοι οι καταναλωτές σε ποσοστό 92,3%

Τον κυβερνητικό εμπαιγμό με το Power Pass αναδεικνύει η έρευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ, καθώς από τη μία ο πρωθυπουργός έταξε αόριστα… «600άρια» καλλιεργώντας φρούδες ελπίδες και τελικά οι καταναλωτές είδαν στους λογαριασμούς τους μόλις λίγα ευρώ. Βέβαια, η λογική της κυβέρνησης για το περιβόητο Power Pass αποτυπώνεται από την κυνική απάντηση της γ.γ. Ενέργειας που παραδέχτηκε στον αέρα ότι… «μας χαρίζουν γάιδαρο και τον κοιτάμε στα δόντια»…

Όσον αφορά την έρευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ, το 92,3% των καταναλωτών, από τους 1.142 που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν απογοητευμένοι από το ποσοστό επιδότησης Power Pass.

Δείτε επίσης: Αυξήσεις 50% στο ρεύμα μετά τα ψίχουλα του Power Pass

Όπως εξηγεί η ΕΚΠΟΙΖΩ, η έρευνα πραγματοποιήθηκε μετά από καταγγελίες καταναλωτών σχετικά με τα ποσά που έλαβαν από την επιδότηση των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της πλατφόρμας Power Pass.

Από την έρευνα, που είχε διάρκεια από 20 Ιουλίου έως και 27 Ιουλίου 2022, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

  • Το 92,3% των ερωτηθέντων που απάντησαν το ερωτηματολόγιο και ήταν δικαιούχοι της επιδότησης δήλωσαν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από το ποσό  που έλαβαν.
  • Από τους δικαιούχους του Power pass το 26,1 % ανήκαν στην κατηγορία από 0€ έως 17€, το 24,7% έλαβαν από 18€ έως 50€, το 15,2% από 51€ έως 100€, το 17,4% από 101€ έως 200€, το 8,5% από 201€ έως 300€, το 8,1% από 301€ έως 600€.
  • Σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές αναφορικά με την αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, το 17,6% δήλωσε ότι έχουν απειληθεί με διακοπή ρεύματος από τον προμηθευτή ενέργειας το τελευταίο τρίμηνο, ενώ στο 3,1% έχουν ήδη προβεί σε διακοπή.
  • Είναι σημαντικό πως το 24,5% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ο μηνιαίος λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος αντιστοιχεί στο 10% του μηνιαίου εισοδήματός τους, ενώ για το 27,2% αντιστοιχεί στο 20%,  Επίσης, ένα σχετικά σημαντικό ποσοστό (το 16,8%) δήλωσε ότι αντιστοιχεί στο 30% και το 14,4% στο 50% και άνω του μηνιαίου εισοδήματος.
  • Τέλος, οι καταναλωτές σχετικά με την ερώτηση “Ποιο μέτρο θεωρείτε ότι είναι καλύτερο σχετικά με τη μείωση του ενεργειακού κόστους” απάντησαν σε ποσοστό 89,9% ότι επιθυμούν την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής, ενώ το 42,7% την αξιοποίηση στοχευμένων μέτρων σε μια πράσινη μετάβαση (Προγράμματα εξοικονομώ, Ενεργειακές κοινότητες/Συστήματα εκμετάλλευσης της ηλιακής ενέργειας κλπ). Με χαμηλότερο ποσοστό (14,5%) απάντησαν θετικά για το μέτρο της επιδότησης των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας.

Όπως επισημαίνει η ΕΚΠΟΙΖΩ, τα συμπεράσματα είναι τα εξής:

  • Η πλειοψηφία των καταναλωτών νιώθει ότι διαψεύστηκαν οι προσδοκίες τους από τα ποσά που έλαβαν μέσω της επιδότησης.
  • Το μεγαλύτερο ποσοστό ανήκε στην κατηγορία που δεν έλαβε καμία επιδότηση, ενώ η πλειοψηφία έλαβε από 18€ – 50€. Ένα πολύ μικρό ποσοστό (8,1%),  έλαβε από 301€ έως 600€.
  • Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι ποσοστό 17,6% των ερωτηθέντων δέχεται απειλές για διακοπή ρεύματος λόγω της αδυναμίας πληρωμής των αυξημένων λογαριασμών.
  • Ο κίνδυνος φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού κρίνεται ιδιαίτερα υψηλός λόγω της συρρίκνωσης του μηνιαίου εισοδήματος αλλά και της διακοπής ρεύματος που βιώνουν τα νοικοκυριά.
  • Η συντριπτική πλειοψηφία ζητά την οριστική κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών επιθυμεί την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
  • Τέλος, η επιδότηση των λογαριασμών ενέργειας δεν θεωρείται από τους καταναλωτές ως αποτελεσματικό μέτρο προστασίας τους. Οι λόγοι είναι ότι αφενός δεν λύνει το πρόβλημα των υπέρογκων αυξήσεων στους λογαριασμούς ρεύματος και αφετέρου το ποσοστό εντέλει των αποδεκτών της επιδότησης είναι μικρό.

 

Documento Newsletter