Επιβεβαιώνει και πάλι το Documento ο διοικητής ΑΠΑ: «Να μην έχουμε αεροπορικά Τέμπη»

Επιβεβαιώνει και πάλι το Documento ο διοικητής ΑΠΑ: «Να μην έχουμε αεροπορικά Τέμπη»

Μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις του Documento για το πρόβλημα ασφαλείας σε 14 αεροδρόμια, τις ελληνικές αεροπορικές εταιρίες και την παραλίγο τραγωδία στις 7 Αυγούστου με δύο αεροπλάνα της Aegean/Olympic Air πάνω από τη νήσο Κέα, ο διοικητής της ΑΠΑ, Χρήστος Τσίτουρας, επανέφερε το ζήτημα κατά τη μαρτυρία του στην Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών.

Δείτε επίσης: Πρόβλημα ασφάλειας σε 14 αεροδρόμια και σε όλες τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες

Καταθέτοντας με την ιδιότητα του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο 1996 – 2005, ο κ. Τσίτουρας μίλησε για την αγωνία του «να μην έχουμε Τέμπη στον αέρα». Ειδικότερα, σημείωσε αρχικά πως δύο συναισθήματα κυριάρχησαν μέσα του μετά την τραγωδία των Τεμπών.

Δείτε επίσης: Παραλίγο τραγωδία στον αέρα

«Το πρώτο όταν άκουσα ότι η ΕΡΓΟΣΕ ευθύνεται… Το δεύτερο είναι, και το έχω αναφέρει στους υπουργούς μου, δεκάδες φορές μέχρι και πρόσφατα, διότι δύο εβδομάδες τώρα, είχαμε έλεγχο από τον διεθνή οργανισμό πολιτικής αεροπορίας, από το Μόντρεαλ, υπό τον ΟΗΕ, για τα θέματα ασφαλείας στις αερομεταφορές» είπε και συμπλήρωσε εμφανώς συγκινημένος:

«Η λέξη που χρησιμοποιώ πολλές φορές είναι προς Θεού να προχωρήσουμε γρήγορα σε κάποιους τομείς, να μην έχουμε τα αεροπορικά Τέμπη. Δυστυχώς…».

Ο κ. Τσίτουρας είχε επιβεβαιώσει στις επίσημες απαντήσεις που είχε προωθήσει στο Documento τόσο το έλλειμμα ασφαλείας σε 14 αεροδρόμια, με ένα εξ αυτών να είναι και το… ανατιναγμένο  στις καλοκαιρινές πυρκαγιές στρατιωτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, όσο και για τις ελληνικές αεροπορικές εταιρίες, τα αεροπλάνα των οποίων ελέγχονταν κατά προτεραιότητα στους ξένουν αερολιμένες.

Αντιστοίχως είχε πράξει ο διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και για την παραλίγο πλαγιομετωπική σύγκρουση δύο αεροπλάνων της Aegean/Olympic Air πάνω από την Τζια, με την ενεργοποίηση του συστήματος TCAS (Traffic Collision Avoidance System) να αποσοβεί την τραγωδία.

Πάντως, ο κ. Τσίτουρας δεν διευκρίνισε τα αποτελέσματα του τελευταίου ελέγχου από τον διεθνή οργανισμό πολιτικής αεροπορίας.

«Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι το πρώτο θέμα»

Σε σχέση με την κατάσταση στον σιδηρόδρομο και την πολύνεκρη σιδηροδρομική σύγκρουση, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ επί «εκσυγχρονισμού» παραδέχτηκε μεν πως τα συστήματα ασφαλείας (σ.σ. τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση) θα μπορούσαν να αποσοβήσουν την τραγωδία, όμως, ο διορισμένος από την κυβέρνηση Μητσοτάκης στην ΑΠΑ φρόντισε να προσθέσει πως «ο ανθρώπινος παράγοντας είναι το πρώτο θέμα, το οποίο παίζει ρόλο παντού».

Παραδέχτηκε δε ότι η ΕΡΓΟΣΕ -και επί δικής του θητείας- αν «λειτουργούσε σωστά», κάτι που ισχύει και για τον ΟΣΕ, «θα είχαν αποφευχθεί όλα». Σίγουρα, η διαπίστωση αυτή δεν θα προκάλεσε ενθουσιασμό στα «γαλάζια» στελέχη των συγκεκριμένων οργανισμών.

Documento Newsletter