Στο πλαίσιο της συνολικής ενημέρωσης του κοινού για την πορεία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας, η Fraport Greece, φορέας διαχείρισης και λειτουργίας αυτών, παρέθεσε γεύμα ενημέρωσης με συμμετέχοντες τους εκπροσώπους του Τύπου, αναδεικνύοντας τα επιτεύγματα και τις προκλήσεις που διαμορφώνουν τον τομέα των αερομεταφορών και του τουρισμού στη χώρα.
Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τον κεντρικό ομιλητή Γιώργο Βήλο, γενικό διευθυντή Ανάπτυξης της Fraport Greece, για μια πλειάδα θεμάτων που αφορούσαν τη συνολική πορεία της εταιρείας αλλά και θέματα τα οποία αφορούν ευρύτερα τον κλάδο.
Μεταξύ άλλων, οι παρευρισκόμενοι παρακολούθησαν την επισκόπηση της επιβατικής κίνησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων
για το πρώτο δεκάμηνο του 2023, τις πρωτοβουλίες και ενέργειες της εταιρείας για την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, τους τρόπους και τα αποτελέσματα της προώθησης των 14 προορισμών σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και τις προκλήσεις της επόμενης ημέρας στον τουρισμό και τον κλάδο των αερομεταφορών.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης οι εκπρόσωποι Τύπου είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τους εκπροσώπους της Fraport Greece, να ανταλλάξουν απόψεις για την πορεία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, για τη διαχείριση της τουριστικής ζήτησης και για την ανάγκη επενδύσεων σε υποδομές, για τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης και της καινοτομίας στον κλάδο των αερομεταφορών και του τουρισμού και, κυρίως, για τις νέες τάσεις αλλά και τις προκλήσεις της επόμενης ημέρας.
Μεταξύ άλλων, ο Γ. Βήλος ανέφερε: «Η ανοδική πορεία της επιβατικής κίνησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων κατά το πρώτο δεκάμηνο του έτους αντανακλά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, που εμπεριέχει και την αναβάθμιση των σχετικών με τον τουρισμό υποδομών, όπως αυτών των αεροδρομίων. Παρ’ όλα αυτά, είναι πολύ σημαντικό να παραμείνουμε σε εγρήγορση δεδομένων των ποικίλων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος τουριστικός κλάδος, γεγονός που επιτάσσει τη συνεχή ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος βάσει των παγκόσμιων τάσεων, αλλά και των συνεργειών μεταξύ όλων ημών που βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της τουριστικής αλυσίδας της χώρας μας».
Ανοδικά βαίνει η επιβατική κίνηση
Αυξημένη κατά 8,4% σε σχέση με το 2022 καταγράφηκε η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια το δεκάμηνο του 2023. Εξυπηρέτησαν συνολικά 32,3 εκατ. επιβάτες, οι περισσότεροι εκ των οποίων (συγκεκριμένα το 80%) αντιστοιχούσαν σε επισκέπτες από το εξωτερικό. Μάλιστα τον Οκτώβριο διακινήθηκαν 3,1 εκατ. επιβάτες, κίνηση αυξημένη κατά 9,4% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι.
Προσέλκυση τουριστικών ροών όλο το έτος
Κατά την ενημέρωση η Fraport Greece παρέθεσε σειρά στοιχείων για τον ρόλο που διαδραματίζει στην προσέλκυση τουριστικών ροών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Η εταιρεία έχει επενδύσει συνολικά πάνω από 1,8 δισ. ευρώ για τη δημιουργία σύγχρονων και ασφαλών πυλών εισόδου στη χώρα, ενώ η ετήσια επένδυση για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό τους ανέρχεται σε περίπου 50 εκατ. ευρώ. Επιπλέον ήδη σχεδιάζει περαιτέρω επεκτάσεις σε ορισμένα από αυτά, όπως στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης.
Παρέχει εξάλλου σημαντικά οικονομικά κίνητρα για την προσέλκυση επιπλέον πτήσεων και κατά τους χειμερινούς και περιφερειακούς μήνες.
Συμπράττει με τους εθνικούς και τοπικούς φορείς χαράσσοντας και υλοποιώντας από κοινού προωθητικά προγράμματα σε αγορές-στόχους.
Προωθεί τους 14 προορισμούς στα μεγαλύτερα διεθνή συνέδρια καθώς και μέσω των καναλιών επικοινωνίας που διαθέτει η Fraport Greece, όπως είναι τα social media και το περιοδικό «Incredible Greece», ενώ βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με όλες τις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να διατηρούνται τα υφιστάμενα δρομολόγια αλλά κυρίως να προσελκύονται νέα σε όλους τους προορισμούς που εξυπηρετεί.
Προκλήσεις για το αύριο του τουρισμού στη χώρα μας
Παράλληλα η Fraport Greece στην ενημέρωσή της επισήμανε τις νέες προκλήσεις για τον τουρισμό:
• Ελλειψη προσωπικού σε όλη την τουριστική αλυσίδα, με αρνητικό αντίκτυπο στο επίπεδο εξυπηρέτησης.
• Ανοδος του επιπέδου τιμών, με επίπτωση στη ζήτηση για τα επόμενα χρόνια. • Επιδείνωση της σχέσης ποιότητας – τιμής, που εντείνει τον ανταγωνισμό με τις γειτονικές χώρες.
• Ανάγκη για επενδύσεις σε υποδομές προκειμένου να εξυπηρετούνται οι αυξημένες τουριστικές ροές.
• Αλλαγή στρατηγικής από το «ήλιος και θάλασσα» σε πιο ολοκληρωμένες/εναλλακτικές τουριστικές εμπειρίες.
• Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με αλλαγή κουλτούρας και επιχειρησιακού μοντέλου από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
• Γεωπολιτική αστάθεια στην ευρύτερη περιοχή, με δυνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό.
• Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και ανάγκη για επενδύσεις με περιβαλλοντικά θετικό πρόσημο και με επίκεντρο τις τοπικές κοινωνίες.