Αθηνών – Κορίνθου: Επιτελικό μπάχαλο και απίστευτη ταλαιπωρία για χιλιάδες οδηγούς – Τι απαντούν ΕΛ.ΑΣ. και Πυροσβεστική

Αθηνών – Κορίνθου: Επιτελικό μπάχαλο και απίστευτη ταλαιπωρία για χιλιάδες οδηγούς – Τι απαντούν ΕΛ.ΑΣ. και Πυροσβεστική

Άλλη μία χαρακτηριστική περίπτωση ανεπαρκούς αντίδρασης του «επιτελικού κράτους» Μητσοτάκη σημειώθηκε την Πέμπτη στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου. Χιλιάδες οδηγοί και επιβάτες εγκλωβίστηκαν επί ώρες στο κατακαλόκαιρο μετά τη φωτιά που ξέσπασε σε βυτιοφόρο που μετέφερε 7,2 τόνους υγραερίου κίνησης, πριν το τούνελ της Κακιάς Σκάλας στο ρεύμα προς Κόρινθο, η οποία στάθηκε ικανή να «παγώσει» επί ώρες την κυκλοφορία.

Διαβάστε επίσης: Ουρές χιλιομέτρων και απίστευτη ταλαιπωρία για τους οδηγούς στην Εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου (Photos-Video)

Η διαδικασία κατάσβεσης της πυρκαγιάς και μετάγγισης του επικίνδυνου φορτίου καθήλωσε στην Εθνική Οδό χιλιάδες οχήματα, με τους πολίτες να καταγγέλλουν έλλειμμα οργάνωσης από την πολιτεία. Αρκετοί εξ αυτών ανέφεραν ότι δεν υπήρξε σχέδιο για εκτροπή της κίνησης ενώ είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες που απαιτούνται από το πρωτόκολλο ασφαλείας για την απομάκρυνση του κινδύνου. Παράλληλα, υπήρξαν καταγγελίες ότι αρχικά η μόνη ενημέρωση που φέρονται να είχαν οι οδηγοί ήταν μία απλή αναφορά στους ηλεκτρονικούς πίνακες, ενώ η γραμμή έκτακτης ανάγκης ήταν κατειλημμένη.

Και ενώ στην Αθηνών – Κορίνθου γραφόταν άλλο ένα κεφάλαιο επιτελικής ανεπάρκειας, η κυβέρνηση Μητσοτάκη και οι αρμόδιοι υπουργοί παρέμειναν άφαντοι.

Διαβάστε σχετικά: Χάος στην Εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου: «Είμαστε εγκλωβισμένοι 7 ώρες – Δεν μας λέει κανένας τι θα γίνει» (Video)

Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

«Τα ερωτήματα είναι τεράστια για το πώς δεν αποφεύχθηκε έγκαιρα το μποτιλιάρισμα και η πολύωρη ταλαιπωρία για χιλιάδες πολίτες. Το βέβαιο είναι ότι το δήθεν επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται ανίκανο να προλάβει και να αντιμετωπίσει τέτοιες καταστάσεις», επεσήμανε σε σχετική ανακοίνωση ο ΣΥΡΙΖΑΠροοδευτική Συμμαχία.

Το ΚΚΕ υπογράμμισε ότι δεν υπήρξε καμία μέριμνα από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, αλλά και τη διαχειρίστρια εταιρεία, στηλιτεύοντας «την έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδίου αντιμετώπισης τέτοιων συμβάντων στους κατά τα άλλα γεμάτους διόδια αυτοκινητοδρόμους της χώρας».

Εν τέλει, η κυκλοφορία αποκαταστάθηκε μετά τις 9 το βράδυ, ενώ τα ξημερώματα της Παρασκευής δόθηκε στη δημοσιότητα κοινή ανακοίνωση της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας σχετικά με τις επιχειρήσεις μετά τη φωτιά στο βυτιοφόρο. Παράλληλα, έγινε γνωστό ότι συνελήφθη ο οδηγός του οχήματος.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ενημερώθηκε στις 12:20, εχθές Πέμπτη 17 Αυγούστου, για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα στο 46 χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων.

Άμεσα μετέβησαν στο σημείο της πυρκαγιάς 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα και πραγματοποίησαν την κατάσβεσή της. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα. Εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών, με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς έλεγχος της θερμοκρασίας.

Καθόλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα διέθεσε εναέρια επιτήρηση με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).

Η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο.

Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.

Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο -Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για όσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης.

Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της.

Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός.

Ταυτόχρονα, το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ., καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.

Από την πρώτη στιγμή για τις παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. υπήρχε ενημέρωση των οδηγών που κινούνταν κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μορέα, και της Γέφυρας, μέσω μηνυμάτων που προβλήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονταν προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διήλθαν.

Καθόλη τη διάρκεια της ακινητοποίησης των οχημάτων το ΕΚΑΒ διέθεσε τέσσερις (4) μηχανές που κινούνταν διαρκώς, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και τέσσερα (4) ασθενοφόρα, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία.

Σημειώνεται επίσης ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.

Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή. Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά.

Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος.

Documento Newsletter