Επιτελικό κράτος Μητσοτάκη: Απευθείας ανάθεση της συντήρησης των C-130 της ΕΑΒ σε ιδιωτική εταιρία (Pdf)

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία η οποία έχει πάψει να κατασκευάζει αεροσκάφη και πλέον ειδικεύεται μόνο στη συντήρησή τους, φαίνεται να αποδίδει μέσω απευθείας ανάθεσης την συντήρηση των αεροσκαφών C-130 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας σε ιδιωτική εταιρία η οποία ανήκει σε απόστρατο της Πολεμικής Αεροπορίας. Την απόφαση έλαβε το Δ.Σ. «της διορισμένης από την κυβέρνηση Μητσοτάκη Ελληνικής Αεροπορικής Εταιρείας» με οριακή πλειοψηφία στις 4 Μαΐου 2022. Το παράδοξο εντοπίζεται στο γεγονός πως μέσω της συγκεκριμένης κίνησης η ΕΑΒ αποποιείται ουσιαστικά του κύριου έργου της. Μάλιστα για την συντήρηση 4 αεροσκαφών C-130 το κόστος φτάνει «τα 1,5 εκατ. ευρώ για κάθε αεροσκάφος, ενώ δεν φαίνεται να έχει οριστεί χρόνος παράδοσης», ενώ η ιδιωτική εταιρία δεν φαίνεται να διαθέτει ούτε «ούτε το προσωπικό έχει ούτε τους χώρους. Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα το κατάλληλο υπόστεγο συντήρησης βάσης έχουν μόνο η ΕΑΒ και η Aegean, επομένως θα γίνει μια εργολαβία μέσα στην ΕΑΒ, αλλά εις βάρος της ΕΑΒ!»

Το άνοιγμα της συζήτησης για την σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου συνέπεσαι με την ανάπτυξη ενός λόγου για συντομευμένη εγκατάλειψη και υποβάθμιση της ΕΑΒ. Το τελευταίο διάστημα έχουν σημειωθεί πρόωρες συνταξιοδοτήσεις των μηχανικών για τα C-130 προκειμένου να μην υποστούν μισθολογικές μειώσεις  με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο τμήμα της ΕΑΒ να μείνει εντελώς υποστελεχωμένο. Ενώ κατά το παρελθόν έχουν σημειωθεί αρκετές προσπάθειες αποστολής αεροσκαφών για επισκευή στο εξωτερικό.  «Επιχείρησαν να τα στείλουν στο Ισραήλ. Αποκαλύφθηκε ότι το Ισραήλ δεν είχε πιστοποιούμενο κέντρο συντήρησης, έκαναν πίσω και προσπαθούν και πάλι. Την ίδια ώρα, η ΕΑΒ είχε πιστοποιημένο κέντρο, αλλά δεν έπρεπε να δουλεύει. Τον Απρίλιο έστειλαν ένα C-130 για συντήρηση στην Πορτογαλία και δεσμεύθηκαν ότι θα στείλουν και δεύτερο μόλις παραλάβουν το πρώτο», αναφέρει το ρεπορτάζ της Αυγής.

« Όλα τα προηγούμενα χρόνια (ειδικά την περίοδο των Μνημονίων) η Πολεμική Αεροπορία, πριν στείλει τα αεροσκάφη στην ΕΑΒ, τα αποψίλωνε μέσα στη Μοίρα της Π.Α. για να βάλει τα εύχρηστα υλικά σε άλλα αεροσκάφη. Απλώς φρόντιζαν το κάθε αεροσκάφος να μπορεί να φτάνει στην ΕΑΒ, η οποία έπρεπε πλέον και περισσότερα χρήματα να δαπανά, και περισσότερο χρόνο να κρατά τα C-130 μέσα στα υπόστεγα», κλείνει το δημοσίευμα της Αυγής αποκαλύπτοντας πως η «έξυπνη επιχειρηματικότητα» στην περίπτωση του ελληνικού κράτους σημαίνει υφαρπαγή και διαφθορά.