Επιστροφή στη γελοιότητα

Επιστροφή στη γελοιότητα

Παρακολουθώντας κανείς τα όσα διαδραματίστηκαν με την αστυνομική επέμβαση σε αίθουσες όπου παιζόταν το «Τζόκερ» έχει την αίσθηση ότι δεν επέστρεψε η νομιμότητα αλλά η γελοιότητα.

Aυτή καθαυτή η ενέργεια θυμίζει εσωτερικό κανονισμό των ακαδημιών επί χούντας. «Απαγορεύεται το θαμίζειν εις κέντρα κακόφημα, το συσφαιρίζειν, το συνομπρελίζεσθαι και βωμολοχεύεσθαι μετά πολιτών. Απαγορεύεται έτι πλέον το καπνίζειν υπό των γυναικών, το μινιφουστοφορείν, το οφρυοβλεφαρογράφειν τα οποία σκορπίζουν αηδίαν, διότι το εκπαιδευτήριον δεν είναι αίθουσα ντιορικών επιδείξεων».

Τα όσα επακολούθησαν θα έκαναν τον σεναριογράφο του «Τζόκερ» να σκάσει από τη ζήλια του. Σκηνή 1η. Επινοείται συζυγικός τσακωμός επί της σωστής διαπαιδαγώγησης του τέκνου τους για να δικαιολογηθεί η αστυνομική παρουσία. Οταν τα fake news δεν αποδίδουν, καταφεύγουν στην πιο αληθοφανή εξήγηση, ότι η καταγγελία έγινε από ανταγωνίστρια εταιρεία διανομής.

Σκηνή 2η. Τα παιδία παίζει. Ο Τσίπρας τρολάρει τον Χρυσοχοΐδη κι εκείνος απαντά ότι θα πάει με τον γιο του να δει την ταινία. Οι θεατές αναρωτιούνται: είχε ενημερωθεί από την ομάδα ΔΙΑΣ ή την αδειάζει για να μη φανεί ότι συντάσσεται με τον βαθύ συντηρητισμό;

Σκηνή 3η. Η Μενδώνη καταδικάζει την πρωτοβουλία των δύο υπαλλήλων του ΥΠΠΟΑ υποστηρίζοντας ότι κινήθηκαν αυτοβούλως. Οι απορίες των θεατών συνεχίζονται. Μα αφού ο νόμος υπάρχει, γιατί να περάσουν από ένορκη διοικητική εξέταση; Ποιος παίρνει άριστα στις εξετάσεις νομιμότητας και ποιος μένει μετεξεταστέος;

Σκηνή 4η. Αποδεικνύεται ότι ο συζυγικός καβγάς έγινε για άλλο θέμα. Οι φωνές του ζεύγους ακούγονται σε όλα τα ΜΜΕ. «Τίνος είναι, βρε γυναίκα, ο νόμος; Του Ραγκούση, του Μεταξά ή του Γερουλάνου;».

Σκηνή 5η. Ο Μπογδάνος σε ρόλο Ηρακλή Πουαρό αποκαλύπτει τη συνωμοσία του ΣΥΡΙΖΑ και… κατονομάζει τις υπαλλήλους με τον υπερβάλλοντα κομματικό ζήλο. Στις αποκαλύψεις τον ακολουθεί και η Ντόρα Μπακογιάννη, αφού η Μαρία Βλαζάκη είναι κόκκινο πανί για την οικογένεια. Ως αρχαιολόγος είχε αποδείξει ότι η συλλογή του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη ήταν προϊόν αρχαιοκαπηλίας. Οι προαναφερθέντες μπορεί να πετούν στον κάλαθο των αχρήστων τον νόμο περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, όταν όμως η Βλαζάκη απειλεί με μηνύσεις για συκοφαντική δυσφήμηση αμφότεροι κάνουν γενναία αυτοκριτική και ζητούν δημοσίως συγγνώμη.

Σκηνή 6η. Οι θεατές βλέπουν τους προστάτες των ανηλίκων να τα εκπορνεύουν στα στενά της Ομόνοιας για να ξεχαρμανιάζουν οι καλοί νοικοκυραίοι με τις ανέραστες συμβίες. Τα μαζεύουν στον ύπνο τους μαζί με τις κούκλες τους από τα Εξάρχεια και απαιτούν απ’ αυτά ευγνωμοσύνη που δεν τα άφησαν να γίνουν φύκια στη θάλασσα. Η προστασία φτάνει μέχρι τη Θεσσαλονίκη, όπου 500 ασυνόδευτα παιδιά κοιμούνται χωρίς παραμύθι και φιλί καληνύχτας στα υπόστεγα, κατάκοπα από το ημερήσιο ψάξιμο στους μπλε κάδους.

Ο σκηνοθέτης διαβεβαιώνει πως το πλεόνασμα της υποκρισίας θα ξεπεράσει το 80% και γι’ αυτό ρίχνει στους τίτλους τέλους τη φράση του Μπάτμαν, μεγάλου αντιπάλου του Τζόκερ. «Αναστάτωσε την υπάρχουσα τάξη και όλα θα μετατραπούν σε χάος. Και ξέρεις ποιο είναι το ωραίο με το χάος; Είναι δίκαιο, γιατί φανερώνει την ανεπάρκεια όλων».

Documento Newsletter