Επιστολή μηχανοδηγών στη Hellenic Train – Τι απαιτείται για την ασφαλή επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων

Επιστολή μηχανοδηγών στη Hellenic Train – Τι απαιτείται για την ασφαλή επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων

Τα εννιά βήματα που πρέπει να πραγματοποιηθούν άμεσα για την ασφαλή επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων ανέδειξε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ σε επιστολή της προς τη Hellenic Train.

Οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ καθιστούν σαφές ότι δίχως την επίλυση των συγκεκριμένων προβλημάτων δεν δύναται να επανεκκινηθούν τα δρομολόγια στα εν λόγω σημεία. Παράλληλα, υπενθυμίζουν τις συνεχείς προειδοποιήσεις τους πριν την τραγωδία στα Τέμπη, τις οποίες αγνόησε επιδεικτικά η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Σύμφωνα με τους μηχανοδηγούς, τα προβλήματα που αναζητούν άμεση επίλυση είναι:

  • Γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα) λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργηση τους ). Άρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
  • Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα. Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Έλεγχος της υποδομής στο χμ σημείο 142.000 εως 152.00 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ, λόγω κατολισθήσεων.
  • Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Χορήγηση πιστοποιητικά καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής .
  • Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (πχ Ορφανά – ΣΣ Λάρισας- Ευαγγελισμός).
  • Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο. Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη. Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας. (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας)
  • Λάρισα – Βόλος. Λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.
  • Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
  • Άμεση λειτουργία του GSMR εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.

«Ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκχόρτωσης των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή». Ζητείται επίσης «η καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής ΚΑΙ από την Hellenic Train καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας».

Documento Newsletter