Επικοινωνιακή επίσκεψη Μητσοτάκη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: «Μέχρι το 2027 η εικόνα θα είναι εντελώς διαφορετική»

Επικοινωνιακή επίσκεψη Μητσοτάκη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: «Μέχρι το 2027 η εικόνα θα είναι εντελώς διαφορετική»

Την στιγμή που ο ανασχηματισμός μετατρέπεται σε φιάσκο για την κυβέρνηση, μετά την παραίτηση-ρεκόρ του υφυπουργού Ανάπτυξης Αρίστου Δοξιάδη αλλά και των ζητημάτων που έχουν προκύψει και με άλλα στελέχη (Τσάφος κ.α), ο πρωθυπουργός συνεχίζει τις επικοινωνιακές του κινήσεις, καθώς μετά την χθεσινή επίσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών, σήμερα βρέθηκε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Μάλιστα στη σύσκεψη όπου συμμετείχαν ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης είπε ανάμεσα σε άλλα για το σιδηροδρομικό δίκτυο ότι «πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα και αυτό θα κάνουμε», μιλώντας για τα συστήματα ασφαλείας. Παράλληλα, συνολικά για μέσα μαζικής μεταφοράς είπε ότι «μέχρι το 2027 η εικόνα θα είναι εντελώς διαφορετική».

Αυτά τα λέει ο πρωθυπουργός που κυβερνάει 5,5 χρόνια τη χώρα και ενώ μετά τα μαζικά συλλαλητήρια για το έγκλημα των Τεμπών, είχε αναφέρει μέσα από ανάρτησή του στο facebook ότι η γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη θα είναι «μία άρτια και ασφαλής γραμμή έως το 2027».

Επίσης, είναι αδιανόητο να μιλάει η κυβέρνηση για αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, τη στιγμή που έχει προκληθεί σάλος από την ομολογία του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, στην Ολομέλεια της Βουλής μετά από Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Χρήστου Κατσώτη, για τη διάνοιξη σήραγγας 150 μέτρων προς λανθασμένη κατεύθυνση, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος «μικρών καθιζήσεων» στην οδό Κατεχάκη.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε ότι «για πάνω από 6 μήνες, και εν γνώσει της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», η κοινοπραξία ΑΒΑΞ- GHELO- ALSTOM προχώρησε την εκσκαφή για 150 μέτρα κατά παράβαση της μελέτης, την ίδια ώρα που καθημερινά δυο βάρδιες εργαζομένων κατεβαίνουν στη σήραγγα και εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές».

Ο κ. Κατσώτης κάλεσε τον παριστάμενο υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Ταχιάο να απαντήσει:

– Ποια προβλήματα ασφάλειας και ποιοι συγκεκριμένοι κίνδυνοι δημιουργούνται από τη μη συμμόρφωση με τη μελέτη εφαρμογής, για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων που απασχολούνται στο εργοτάξιο του ΓΝΑ και ποια για όσους χρησιμοποιούν τις οδικές αρτηρίες, τα νοσοκομεία και τις υπόλοιπες κτιριακές εγκαταστάσεις που βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής και αν έχουν καταγραφεί αυτοί οι κίνδυνοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές κρατικές υπηρεσίες;

Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση, ώστε να υποχρεώσει τον ανάδοχο για όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις και διορθωτικές ενέργειες και εργασίες στο τμήμα της σήραγγας, όπου διαπιστώνονται προβλήματα ασφάλειας, ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος για τους εργαζόμενους στη γραμμή 4 του Μετρό και για όσους κινούνται στη ζώνη επιρροής της εκσκαφής, ώστε να συνεχιστούν οι εργασίες με ασφάλεια, χωρίς καμία βλαπτική μεταβολή για τους εργαζόμενους σε αυτή;

«Όντως διανοίχθηκε μια ημικυκλική σήραγγα σε ένα μήκος 160 μέτρων» απάντησε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος κι προσέθεσε: «Όταν αυτό περιέπεσε στην αντίληψη της διευθύνουσας υπηρεσίας, αμέσως εδόθη εντολή να επανέλθουν στην προηγούμενη μελέτη που οι ίδιοι είχαν υποβάλει. Αυτό δεν αφορά μόνο λόγους ασφαλείας των εργαζομένων, που κατά την άποψή μου, θα ήταν υπερβολικό να πιστέψουμε ότι υπάρχουν τέτοια προβλήματα. Αφορά κυρίως τις καθιζήσεις, μικρές καθιζήσεις που μπορούν να υπάρξουν στο οδόστρωμα της οδού Κατεχάκη, γιατί αυτή είναι μια σήραγγα κάτω από την οδό Κατεχάκη, και εδόθη εντολή αποκατάστασης του τρόπου εκτέλεσης της σύμβασης».

«Ήδη η κοινοπραξία έχει ξαναξεκινήσει εργασίες, με τον δέοντα τρόπο, έχει υποβάλει και τη μελέτη η οποία δείχνει πως θα αποκαταστήσει αυτές στο μήκος των 160 μέτρων. Η υπηρεσία προφανώς δεν κάνει αποδεκτές τις όποιες δικαιολογίες της κοινοπραξίας, θεωρούμε ότι ήταν ένα λάθος εφαρμογής μιας μελέτης που η ίδια είχε υποβάλει», ανέφερε επίσης ο κ. Ταχιάος.

Διαβάστε επίσης:

Ρούλα Πισπιρίγκου: Ένοχη για τους θανάτους της Μαλένας και της Ίριδας

Documento Newsletter