Εντοπίστηκε η αιτία για την βλάβη στο αεροσκάφος της Μέρκελ

Εντοπίστηκε η αιτία για την βλάβη στο αεροσκάφος της Μέρκελ

Σε βλάβη στον ηλεκτρονικό διανομέα, η οποία προκάλεσε και το πρόβλημα στην λειτουργία του ασυρμάτου, οφείλεται η αναγκαστική προσγείωση στην Κολωνία του αεροσκάφους που μετέφερε χθες την Καγκελάριο ‘Ανγελα Μέρκελ και τον Αντικαγκελάριο Όλαφ Σολτς από το Βερολίνο στο Μπουένος ‘Αιρες για την Σύνοδο της G20, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του γερμανικού υπουργείου ‘Αμυνας Γενς Φλόσντορφ.

Ο ίδιος τόνισε κατ΄επανάληψη ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη για σαμποτάζ ή εγκληματική ενέργεια.

Όπως εξήγησε ο κ. Φλόσντορφ, ενώ το αεροσκάφος «Κόνραντ Αντενάουερ» (Airbus 340-300) πετούσε πάνω από το ‘Αμστερνταμ, τέθηκαν εκτός λειτουργίας τόσο το βασικό όσο και το εφεδρικό σύστημα ασυρμάτου και ο κυβερνήτης έκρινε ότι έπρεπε να πραγματοποιηθεί αναγκαστική προσγείωση. Το αεροδρόμιο Βόννης/Κολωνίας επελέγη καθώς εκεί σταθμεύει το τμήμα της γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας στο οποίο ανήκουν τα κυβερνητικά αεροσκάφη.

Επιπλέον, η προσγείωση πραγματοποιήθηκε με την βοήθεια δορυφορικού τηλεφώνου και θα ήταν ενδεχομένως πιο δύσκολη στο αεροδρόμιο του Βερολίνου, όπου η αεροπορική κίνηση είναι πολύ μεγαλύτερη. Σύμφωνα με τον ίδιο, το συγκεκριμένο τμήμα έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 5200 – εκπαιδευτικές και κανονικές – πτήσεις κατά το διάστημα Ιουνίου 2016-Ιουνίου 2018, ενώ το ποσοστό ακύρωσης κανονικών πτήσεων βρίσκεται κάτω από το 2%. Η συγκεκριμένη βλάβη ωστόσο, παραδέχθηκε, παρουσιάζεται για πρώτη φορά και για αυτό η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε επικοινωνία με την κατασκευάστρια εταιρία αλλά και με εμπορικές αεροπορικές εταιρίες που χρησιμοποιούν τον ίδιο τύπο αεροσκάφους.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το γιατί η Καγκελάριος δεν χρησιμοποίησε το εφεδρικό αεροσκάφος προκειμένου να μεταβεί στον προορισμό της, ο εκπρόσωπος εξήγησε ότι το δεύτερο αεροσκάφος ίδιου τύπου, το «Τέοντορ Χόις», βρισκόταν στο Βερολίνο κατά την απογείωση της κυρίας Μέρκελ, το πρωτόκολλο ωστόσο προβλέπει ότι παραμένει σε ετοιμότητα μόνο μέχρις ότου δοθεί το «ΟΚ» από το πρώτο αεροσκάφος. Η βλάβη παρουσιάστηκε, όπως είπε, αρκετή ώρα αργότερα. Επιπλέον, για την πτήση προς την Κολωνία και κατόπιν στο Μπουένος ‘Αιρες το πλήρωμα θα έπρεπε να υπερβεί το όριο διάρκειας πτήσης, το οποίο, όπως τόνισε, έχει να κάνει με θέματα ασφάλειας «και όχι με εργασιακά ζητήματα».

Το πρόβλημα του τμήματος που χειρίζεται τα κυβερνητικά αεροσκάφη, συνέχισε ο κ. Φλόσντορφ, αφορά κυρίως το μικρό μέγεθος του στόλου, ο οποίος χρησιμοποιείται από τον Πρόεδρο, την Καγκελάριο, τους Προέδρους της ‘Ανω και Κάτω Βουλής, πολλούς υπουργούς, κοινοβουλευτικές αποστολές, αλλά και υψηλόβαθμους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων. Υπάρχουν μόνο δύο αεροσκάφη Airbus 340-300, τα οποία μπορούν να πραγματοποιήσουν υπερατλαντική πτήση, άρα όταν το ένα έχει παρουσιάσει κάποια βλάβη, το 50% του στόλου τίθεται εκτός λειτουργίας, είπε χαρακτηριστικά. Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, εξήγησε ακόμη ότι το συγκεκριμένο τμήμα δεν μπορεί να συγκριθεί με τις μεγάλες αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες διαθέτουν μεγάλο αριθμό αεροσκαφών, αλλά και τεχνικές δυνατότητες επισκευής σε πολλά αεροδρόμια ανά τον κόσμο. Επιπλέον, οι εταιρίες ακολουθούν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα πτήσεων, ενώ στις κυβερνητικές πτήσεις συχνά δεν υπάρχει ενημέρωση πολύ νωρίτερα.

Σε ό,τι αφορά τις συναντήσεις με τους Προέδρους των ΗΠΑ και της Κίνας, που υποχρεώθηκε να ακυρώσει η Καγκελάριος λόγω της καθυστερημένης άφιξής της στο Μπουένος ‘Αιρες για την Σύνοδο της G20, η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος Μαρτίνα Φιτς δήλωσε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να επανακαθοριστούν. Η συνάντησή της πάντως με τον Πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν θα πραγματοποιηθεί, σύμφωνα με το πρόγραμμα, αύριο το πρωί.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του υπουργείου ‘Αμυνας, σε λίγη ώρα αναμένεται να αναχωρήσει για το Μπουένος ‘Αιρες το δεύτερο κυβερνητικό αεροσκάφος για την επιστροφή της Καγκελαρίου, η οποία μεταβαίνει στην Αργεντινή με εμπορική πτήση της ισπανικής Iberia, από την Μαδρίτη, όπου έφθασε νωρίς το πρωί με μικρό αεροσκάφος της γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Documento Newsletter