Οκτώ στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις έχασαν τζίρους και εισπράξεις από τα ταμεία τους αντί να τις αυξήσουν κατά τις φετινές ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις του πρώτου 15ήμερου του Νοεμβρίου, επειδή η εφαρμογή τους συνέπεσε με την εισαγωγή των νέων περιοριστικών μέτρων, με ειδική στόχευση τον περιορισμό της κινητικότητας των ανεμβολίαστων σε λιανεμπόριο, εστίαση και τράπεζες.
Αυτό είναι το συμπέρασμα έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς μετά την ολοκλήρωση των ενδιάμεσων φθινοπωρινών εκπτώσεων, με τον εμπορικό κόσμο να μεταφέρει πλέον τις ελπίδες του στην Black Friday της 26ης Νοεμβρίου και την εορταστική περίοδο Δεκεμβρίου- Ιανουαρίου, που ελπίζεται, τουλάχιστον φέτος, να γίνει με τα καταστήματα ανοιχτά και σε κανονική λειτουργία και όχι με click inside και click away.
Σύμφωνα με στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, ο οποίος πραγματοποίησε έρευνα για την κίνηση της αγοράς το πρώτο 15θήμερο του Νοεμβρίου, διάστημα κατά το οποίο εφαρμόστηκαν οι φθινοπωρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις αλλά και η επαναφορά των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του ευρισκόμενου σε εξέλιξη τέταρτου κύματος της πανδημίας, με τα οποία απαγορεύεται η είσοδος του κόσμου στα εμπορικά καταστήματα χωρίς πιστοποιητικό εμβολιασμού ή αρνητικό rapid test, τουλάχιστον 8 στις 10 ή το 82,14% των εμπορικών επιχειρήσεων απάντησαν ότι οι πωλήσεις τους κινήθηκαν πτωτικά, το 14,29% απάντησε ότι είχε αύξηση πωλήσεων ενώ το 3,57% είπε «δεν γνωρίζω/δεν απαντώ».
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντηση στο ερώτημα «εκτιμάτε ότι τα νέα μέτρα επηρέασαν αρνητικά ή δεν επηρέασαν το τζίρο της επιχείρησης;», στο οποίο σχεδόν 9 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις ή το 87,5% δήλωσε ότι τα νέα μέτρα επηρέασαν αρνητικά τον τζίρο τους ενώ μόνο 1 στις 10 ή το 10,71% απάντησε ότι δεν επηρεάστηκαν.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή της φθινοπωρινής εκπτωτικής περιόδου και στην ερώτηση εάν το κατάστημα λειτούργησε την Κυριακή 7/11, το 69,64% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι άνοιξαν, ενώ δεν άνοιξε το υπόλοιπο 30,36% του λιανεμπορίου. Στο ερώτημα πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις σας τη συγκεκριμένη ημέρα, πάντως μόνο το 15,38% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι είχε ικανοποιητικές πωλήσεις ενώ το 82,05% είπε ότι δεν είχε σπουδαίο τζίρο.
Οι περισσότεροι καταναλωτές σε ποσοστό 85,71% για την είσοδό τους στο κατάστημα διέθεταν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης ενώ ένα 12,5% είχαν αρνητικό τεστ.
Στην ερώτηση εάν η επιχείρηση διαθέτει e-shop, το 53,57% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι διαθέτουν, ενώ αρνητικά απάντησε το 44,64%. Ακόμη και από τις επιχειρήσεις όμως που κάνουν διαδικτυακές πωλήσεις, αύξηση πωλήσεων κατά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις είχε μόνο το 6,67%, με το 43,33% να δηλώνει ότι σταθερές διαδικτυακές πωλήσεις και το 23.33% να δηλώνει μείωση.