Ένας Βαρβιτσιώτης χτίζει τον αντιμνημονιακό Κυριάκο

Ένας Βαρβιτσιώτης χτίζει τον αντιμνημονιακό Κυριάκο

Πολυπράγμων, με ισχυρούς φίλους και ισχυρούς… καραδοκούντες εντός της ΝΔ, ο 45άχρονος Θωμάς Βαρβιτσιώτης, γιος του «μπαρμπα-Γιάννη» των νεοδημοκρατών και αδελφός του Μιλτιάδη, ανέλαβε πρόσφατα χρέη επικοινωνιακού συμβούλου του Κυριάκου Μητσοτάκη, προσπαθώντας να τον χρίσει Ρομπέν ενός νέου, ιδιότυπου αντιμνημονιακού μπλοκ.

Πρόεδρος και συνιδρυτής της V+O Communication (ο άλλος εταίρος είναι ο Γιάννης Ολύμπιος, πάλαι ποτέ στενός συνεργάτης του Αντώνη Σαμαρά), δραστηριοποιείται στον τομέα της επικοινωνίας με συνεργασίες που εκτείνονται από τη Lamda Development (που κέρδισε τον διαγωνισμό για το Ελληνικό), περνούν από αξιοπρόσεκτα συμβόλαια με φορείς του δημοσίου και φτάνουν έως τον διεθνή αερολιμένα της Αθήνας.

Στη σφαίρα της «ΝΔ ΑΕ»

Η τοποθέτησή του είναι επί της ουσίας η απάντηση του προέδρου της ΝΔ στις επιθέσεις που δέχεται από στελέχη του κόμματος τόσο για την επιλογή του να αναθέσει τον επικοινωνιακό και στρατηγικό σχεδιασμό του κόμματος στον Τάκη Θεοδωρικάκο και τον ακροδεξιό Άδωνη Γεωργιάδη. Οι κακές γλώσσες λένε ακόμη πάντως ότι σημαντικό ρόλο στην επιλογή έπαιξε και το γεγονός ότι ταιριάζουν τα χνότα τους στη λογική της αντιμετώπισης του κόμματος ως εταιρείας και όχι ως πολιτικής παράταξης.

Στον Θ. Βαρβιτσιώτη πιστώνονται τόσο το τελευταίο επικοινωνιακό μπαράζ του κ. Μητσοτάκη με συνεχόμενες συνεντεύξεις όσο και η νέα στρατηγική να μιλήσει η ΝΔ στον κόσμο απλά και με απτά παραδείγματα, με πρώτο δείγμα τα βιντεάκια που δημοσιοποίησε για τις επιπτώσεις των νέων μέτρων στους συνταξιούχους, τους αγρότες και τους ελεύθερους επαγγελματίες.

Οι πληροφορίες λένε πως ο ίδιος έπεισε τον κ. Μητσοτάκη ότι πρέπει να κάνει πορεία προς τον λαό με στημένες επισκέψεις σε καφενεία και συνομιλίες με συνταξιούχους χωρίς την παρουσία δημοσιογράφων και με δημοσιοποίηση μόνο του μονολόγου του προέδρου της ΝΔ, χωρίς κανείς να γνωρίζει τι του είπαν οι συνταξιούχοι που έπιναν τον καφέ τους.

Ο αντι-Θεοδωρικάκος

Παλιές καραβάνες στη ΝΔ λένε ότι η επιλογή του εντάσσεται και σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί όσο ακόμη είναι δυνατό η ταύτιση με το ΠΑΣΟΚ και δη το σημιτικό που εξέπεμπε ο κ. Θεοδωρικάκος, μετά μάλιστα και τη δυσμένεια στην οποία περιέπεσε αφού του χρεώθηκε η επιμονή στο αποτυχημένο αίτημα για πρόωρες εκλογές, το οποίο τελικά έκανε την ηγεσία της ΝΔ να φαντάζει εκτός τόπου και χρόνου.

Ετσι, η επιλογή του κ. Βαρβιτσιώτη παρουσιάστηκε ως ιδανική λύση με δεδομένες τις οικογενειακές καταβολές του στη ΝΔ και την «ιδίαν αντίληψη» του χώρου που έχει να διαχειριστεί. Ενας από τους στόχους της παρουσίας του είναι να περιοριστούν και οι διαρροές κεντροδεξιών ψηφοφόρων προς άλλους δεξιούς σχηματισμούς, που ανακόπτουν την προσδοκία της ηγεσίας και του κόμματος να αυξήσει το εκλογικό της μερίδιο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μητσοτακικοί προβάλλουν, προς τα έσω κυρίως, ότι ο Κυριάκος αξιοποιεί καραμανλικά στελέχη. Αν και πολλοί μέσα στη ΝΔ υποσημειώνουν πως οι παραδοσιακά καλές σχέσεις της οικογένειας Βαρβιτσιώτη με την καραμανλική πτέρυγα του κόμματος δεν εμπόδισαν τον Μιλτιάδη να υποστηρίξει ένθερμα την υποψηφιότητα Μητσοτάκη.

Οι μεγάλες μπίζνες

Ο πρόεδρος και συνιδρυτής της V+O Communication προσφάτως προκάλεσε το κόμμα των καταβολών του, τη ΝΔ, καθώς η εταιρεία του εκπροσωπεί στην Ελλάδα την KKR Credit, το πρώτο επενδυτικό fund που ενδιαφέρθηκε για την εξαγορά «κόκκινων» δανείων από τις τράπεζες, παρότι η ΝΔ είχε καταψηφίσει τις διατάξεις για τη ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων. Η επενδυτική εταιρεία Pillarstone της KKR Finance, όπως ανακοινώθηκε με κοινό δελτίο Τύπου της Eurobank και της Alpha Bank, θα αγοράσει τα μη εξυπηρετούμενα επιχειρηματικά δάνεια των δυο τραπεζών.

Ολα αυτά την ώρα που ο ίδιος, ως επικοινωνιακός σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη, προσπαθεί να χτίσει την εικόνα του προέδρου ως ανθρώπου που νοιάζεται για την τσέπη του απλού Ελληνα και να αποτινάξει την αρνητική σύνδεση του ονόματος Μητσοτάκη με τη διαχείριση της δημόσιας διοίκησης.

Οταν στα τέλη του 2011 – αρχές του 2012 η V+O υπέγραψε συμβόλαιο με το ΤΑΙΠΕΔ (συνεργασία που αποδείχθηκε πολυετής), προκάλεσε την αντίδραση της ένωσης των διαφημιστικών εταιρειών της χώρας (ΕΕΔΕ). Μάλιστα, με επιστολή του προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Κώστα Μητρόπουλο, ο πρόεδρος της Ενωσης Δημήτρης Μαύρος ζητούσε να αναθεωρηθεί το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού που είχε τεθεί από το Ταμείο και άφηνε αιχμές για προνομιακή μεταχείριση της εταιρείας.

Καυστικά εξάλλου είχε σχολιαστεί και η συνεργασία της V+O με τον ΕΟΦ κατά της πολυφαρμακίας, σε περίοδο μνημονιακή που η φαρμακευτική δαπάνη είχε περιοριστεί αισθητά. Η εταιρεία Βαρβιτσιώτη, πάντως, ανέπτυξε συνεργασία και με άλλους φορείς του δημοσίου (ΟΑΣΑ, προώθηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου κ.ά.), αλλά και με ισχυρές κοινοπραξίες: την Emma Delta που απέκτησε τον ΟΠΑΠ αλλά και τη Lamda Development, ηγέτιδα της κοινοπραξίας που τελικά κέρδισε τον διαγωνισμό για το Ελληνικό.

Γεγονός είναι ότι η V+O, «από μια εταιρεία πέντε στελεχών και οκτώ πελατών το 2000», κατά δήλωση του συνιδρυτή της κ. Ολύμπιου, σήμερα έχει ανοιχτά φτερά. Στην ιστοσελίδα της αναφέρεται ότι η αρχική εταιρεία –εκτός των θυγατρικών– αριθμεί 110 σταθερούς πελάτες και περισσότερους από 120 υπαλλήλους. Εχει αναπτύξει σταθερές συνεργασίες με πελάτες όπως η Coca-Cola Τρία Εψιλον, η Emirates, η Wind, η Frigoglass, ο όμιλος Μυτιληναίος, η Μύθος Ζυθοποιία κ.ά. Ταυτόχρονα, διατηρεί γραφεία σε Βρυξέλλες, Ρουμανία κ.α. Παράλληλα, με σαφή πολιτικό προσανατολισμό, η εταιρεία φέρεται να συμμετείχε ενεργά στην καμπάνια υπέρ του «ναι» στο δημοψήφισμα το 2015.

Documento Newsletter