Ένα γράμμα στην υπουργό… παραπαιδείας, Νίκη Κεραμέως

Ένα γράμμα στην υπουργό… παραπαιδείας, Νίκη Κεραμέως

«Θα αποκλείεται από την τηλε-μάθηση όποιος μαθητής μετέχει σε καταλήψεις σχολείων» διεμήνυσε η υπουργός… παραπαιδείας, Νίκη Κεραμέως σε όσα παιδιά διαμαρτύρονται για τα ΜΗ μέτρα στα σχολεία πέρα από τις μάσκες (ή σεντόνια για μάσκες που μοίρασε η κυβέρνηση στα παιδιά) και τα αντισηπτικά.

«Θα παίρνει απουσία όποιος μαθητής/τρια αντί να πηγαίνει για μάθημα κάνει κατάληψη», διεμήνυσε η χειρότερη υπουργός Παιδείας την τελευταία 20ετία, Νίκη Κεραμέως. Με εκδικητική διάθεση, με ρεβανσισμό στο φτωχό μυαλό της, η υπουργός επιχειρεί να φέρει τους μαθητές στις τάξεις, στοιβαγμένους σε αίθουσες που μετά βίας χωρούν 15-17 μαθητές, τουλάχιστον 23-27 άτομα, στα οποία μάλιστα κουνάει το δάχτυλο ώστε να κρατούν αποστάσεις… στα διαλλείματα!

Εν ολίγοις θέλει τους νέους, άβουλους, υποτακτικούς, αμίλητους, σκυφτούς, φοβισμένους και μοναχικούς, γιατί έτσι ελπίζουν οι νεοφιλελεύθεροι ότι θα τους τιθασεύσει ή θα τους χαλιναγωγήσει. Παιδεία του ’50 και του ‘60. Δηλαδή 60 χρόνια πίσω. Το μόνο που απομένει είναι να συλλαμβάνονται οι μαθητές, να τους κουρεύουν γουλί με την ψιλή, να τους κρεμούν ταμπέλα που θα αναγράφει «είμαι τεντιμπόης και όχι μαθητής» και να τους περιφέρει η Αστυνομία του Χρυσοχοϊδη (άλλο που δεν θέλει…), στις γειτονιές για να τους ρεζιλεύει και να μη το ξανακάνουν. Αλλωστε και από μόνο του το γεγονός ότι καταργεί το μάθημα της εκσυγχρονισμένης και ανανεωμένης έκδοσηςτης Ιστορίας κι επιστρέφει στην έκδοση του βιβλίου της Ιστορίας του 2002, λέει από μόνο του πολλά. Κυρίως λέει, πως η «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» Νίκη Κεραμέως που παριστάνει την υπουργό Παιδείας, δεν έχει καταλάβει ότι βρισκόμαστε πια, στο 2020. Άλλες εποχές, πολύ πιο σύγχρονες, που συμβαδίζουν με τις ανάγκες των σύγχρονων ανθρώπων. Αλλάξαμε αιώνα! Πάντως, αν ποτέ καταφέρει και φτάσει η Κεραμέως στη σύγχρονη εποχή, θα πρέπει να ξέρει και τα εξής:

Τηλε-μάθηση δεν γίνεται χωρίς προϋποθέσεις. Και μια βασική είναι να έχει κάθε σπίτι ένα ή και δύο υπολογιστές (γιατί πολλές οικογένειες έχουν δύο παιδιά που πάνε σχολείο, μπορεί και τρία). Θεωρεί η υπουργός… παραπαιδείας ότι κάθε νοικοκυριό έχει αυτή τη δυνατότητα; Εδώ δεν πληρούν τις προϋποθέσεις όλα τα δημόσια σχολεία, θα πληρούν τα νοικοκυριά; Εκτός κι αν μιλάμε για τα ιδιωτικά που τόσο αρέσουν στην υπουργό, οπότε η συζήτηση πάει αλλού. Πάντως στο δημόσιο δημοτικό του γιού μου για παράδειγμα, υπάρχουν πολλά παιδάκια που δεν έχουν υπολογιστή σπίτι και σε περιπτώσεις τηλε-μαθήματος όπως τον περασμένο Ιούνιο λόγω πανδημίας, αναγκάζονταν να πηγαίνουν σε σπίτια συμμαθητών τους. Καλό κυρία υπουργε; Για αυτό άραγε, σας έχουν ενημερώσει οι σύμβουλοι σας; ‘Η δεν πάει το μυαλό σας;

Τηλε-μάθηση για να κάνεις, πρέπει πρώτα να κάνεις τηλε-εκπαίδευση στους δασκάλους και τους καθηγητές και μετά να φτάσεις στους μαθητές. Όλα χύμα, δουλειά δεν κάνουν. Αντίθετα η μάθηση γίνεται πανηγυράκι και καλαμπουράκι…

Τηλεμάθηση για να γίνει θα πρέπει για παράδειγμα να έχει… ρεύμα στο σπίτι του μαθητή και του καθηγητή/δασκάλου! Και όχι μια ολόκληρη περιοχή πχ το Πόρτο Ράφτη που κατοικώ, από τις 8 το πρωί μέχρι τις 16.30 το απόγευμα να μην έχει ρεύμα λόγω εργασιών ή οτιδήποτε άλλο. Και συμβαίνει συχνά πυκνά, ακόμα κι όταν πέφτει το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας όπως προχθές στην Αθήνα, όπως συμβαίνει και σε διάφορες άλλες περιοχές. Τι πρέπει να γίνει υπουργέ; Να βάλει κάθε σπίτι γεννήτρια και κεραίες κινητής τηλεφωνίας για να μην χάνουν τα παιδιά μαθήματα;

Καλό είναι να μιλάμε για σύγχρονες μεθόδους μάθησης (για να καταργήσουμε με την ευκαιρία και τους δασκάλους, τους καθηγητές, τους εκπαιδευτικούς γενικότερα) αλλά πρέπει να εκσυγχρονιστεί πρώτα από όλα και το υπουργείο σας, Νίκη Κεραμέως. Και πάνω από όλα προέχει να εκσυγχρονιστείτε η ίδια. Πράγμα δύσκολο με βάση τους χειρισμούς στο διάστημα της πανδημίας.

Κι έπειτα ας σταματήσει αυτό το βιολί «μάσκα, αντισηπτικό και αποστάσεις στα σχολεία». Τα παιδιά ξέρουν τι πρέπει και τι δεν πρέπει. Το θέμα κι εδώ είναι τι ακριβώς κάνατε εσείς κυρία Κεραμέως για να προετοιμάσετε τη νέα σχολική χρονιά με ασφάλεια και σιγουριά; ΤΙΠΟΤΑ! Είχατε εφτά μήνες να προετοιμαστείτε για αυτό που θα ερχόταν και τι κάνατε; Μάσκες και αντισηπτικά! Όταν οι Ιταλοί για παράδειγμα, τον καιρό της σαρωτικής εξάπλωσης του ιού, αναζητούσαν κτίρια και αίθουσες να νοικιάσουν, να τις διαμορφώσουν σε σχολικές αίθουσες για να μπορέσουν να «σπάσουν» τις τάξεις σε περισσότερα τμήματα και να είναι 12-15 παιδιά σε κάθε αίθουσα. Αντικατέστησαν τα διθέσια θρανία με μονοθέσια. Κάνουν θερμομετρήσεις και τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ΔΩΡΕΑΝ. Πήραν σοβαρά μέτρα. Και δεν κατέφυγαν σε μαντζούνια, μαγικά βότανα ή το θαυματουργό χυμό της μακροζωίας…

Με την ελπίδα λοιπόν, ότι πολύ σύντομα θα μας απαλλάξετε από την ασχετοσύνη και τον αυταρχισμό σας, εύχομαι να μην έχουμε τα χειρότερα στα σχολεία και αντί για μαθητές φτιάξετε ορδές ρομποτικών όντων που απλά θα υπακούν τυφλά στις διαταγές σας. Φύγετε όσο είναι καιρός γιατί μια ολόκληρη γενιά κινδυνεύει να μείνει πολύ πίσω στη μάθηση…

Documento Newsletter