Είναι γραφτό και στη δική μας γενιά, των πενηντάρηδων πια, να θρηνούμε τις απώλειες των ηθοποιών, με τους οποίους μεγαλώσαμε μέσω της τηλεόρασης κυρίως. Ο θάνατος της Άννας Παναγιωτοπούλου σε ηλικία 76 ετών είναι, πραγματικά, μία μεγάλη απώλεια για το ελληνικό θέατρο και την τηλεόραση. Τόσοι και τόσοι ρόλοι που έκαναν αυτό το λαό να ξεχνάει τα προβλήματα του και να σκάει ένα γέλιο στα χείλη του σε εποχές που ακόμη δεν τον είχε χτυπήσει η κρίση: «Μαντάμ Σουσού», «Τρεις Χάριτες», «Ντόλτσε Βίτα», αλλά και «Safe Sex», επιθεωρήσεις και τραγούδια. Είναι πολύ μεγάλο το βιογραφικό της Παναγιωτοπούλου και μάλλον αδύνατο να χωρέσει, ακόμη και επιγραμματικά, μέσα σε λίγες γραμμές: Συμφοιτήτρια με τον Σταμάτη Φασουλή στο Εθνικό και από κοινού ίδρυση του «Ελεύθερου Θεάτρου» εν μέσω χούντας – το «Ελεύθερο Θέατρο» ήταν περισσότερο μια εναλλακτική («αντεργκράουντ» για το πλαίσιο της εποχής) ομάδα και λιγότερο ένας θίασος επαγγελματικών προδιαγραφών. Κι όμως, μ’ αυτόν ακριβώς το θίασο οι άνθρωποι αυτοί, μεταξύ τους και η Παναγιωτοπούλου, άλλαξαν τον ρουν της θεατρικής ιστορίας στη χώρα μας ανανεώνοντας το κουρασμένο είδος της επιθεώρησης. Παράσταση – σταθμός ήταν το «Κι εσύ χτενίζεσαι» που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1973 και που έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στους κειμενογράφους παρά στους ηθοποιούς. Εν προκειμένω, οι ίδιοι που έπαιζαν, έγραφαν και τα κείμενα, εξ ου και από κει ξεκίνησε η ενασχόληση της Παναγιωτοπούλου με τη συγγραφή επιθεωρησιακών κειμένων και σεναρίων. Το «Ελεύθερο Θέατρο» διήρκεσε μέχρι το 1985, έχοντας μετονομαστεί πια σε «Ελεύθερη Σκηνή», στην οποία εντάχθηκε και ο Λάκης Λαζόπουλος, αν και ο βασικός πυρήνας (Παναγιωτοπούλου/ Φασουλής) παρέμενε ο ίδιος. Το ίδιο διάστημα η Παναγιωτοπούλου συμμετείχε με τη φωνή της στη θρυλική ραδιοφωνική εκπομπή «Εδώ Λιλιπούπολη» με κείμενα και στίχους στα τραγούδια από την επιστήθια φίλη της, Μαριανίνα Κριεζή. Κι όταν λίγα χρόνια αργότερα, το 1986, θα έκανε μεγάλη επιτυχία στην κρατική τηλεόραση ως η ηρωίδα του Δημήτρη Ψαθά στη «Μαντάμ Σουσού», δίπλα στον Θανάση Παπαγεωργίου και τον Πάνο Χατζηκουτσέλη, θα γινόταν ευρέως αναγνωρίσιμη, κάτι που ουδέποτε της άρεσε ιδιαιτέρως. Ύστερα ήρθαν οι «Τρεις Χάριτες» των Ρέπα – Παπαθανασίου και το «Ντόλτσε Βίτα» του Αλέξανδρου Ρήγα και του Λευτέρη Παπαπέτρου – σειρές που ακόμη προβάλλονται και που διατήρησαν αλώβητη τη στενή της σχέση με το μαζικό κοινό. Μια τόσο στενή σχέση ώστε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο του 2024, που μάθαμε από τον Σταμάτη Κραουνάκη πως έφυγε από τη ζωή, πολύς κόσμος να λέει ότι στην πραγματικότητα δεν πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου, αλλά η Μαντάμ Σουσού, η Όλγα Χαρίτου και η Χριστίνα Μαρκάτου. Η Άννα Παναγιωτοπούλου ήταν 76 ετών και τα τελευταία χρόνια είχε γίνει βορά των κουτσομπολίστικων εκπομπών που έκαναν κρα για μια εμπρηστική, ως προς τους συναδέλφους της, δήλωση της.
- Την ερχόμενη Κυριακή θα διαβάσετε στο Documento μία ανέκδοτη συνομιλία μου με την Άννα Παναγιωτοπούλου από το 2005, προορισμένη για το μουσικό περιοδικό «Δίφωνο», που ποτέ δεν δημοσιεύθηκε.