«Ξέρεις κάτι, σκουπίδι; Η λέξη τιμή σημαίνει κι άλλα πράγματα εκτός από αυτά που πληρώνεσαι για τη βρόμικη δουλειά σου». Ο ΤΑΖ θυμάται μια απάντηση της Τάνιας Τσανακλίδου μέσω Τwitter στον Μανώλη Καψή και «πιάνει δουλειά»
Κείμενο: Tάσος Κατρής-Θεοδωρόπουλος
Ρεπορτάζ: Παύλος Μεθενίτης
Αυτή ήταν η μάλλον συγκρατημένη απάντηση της κ. Τσανακλίδου όταν ο Μανωλιός θεώρησε πρέπον σε συνάρτηση με το μέγεθος της επαγγελματικής του υπόστασης να αποκαλέσει δημόσια τη Δήμητρα Γαλάνη και τη Χαρούλα Αλεξίου «σιχαμένα τσόλια» με την κατηγορία της φοροδιαφυγής. Επειδή είναι γνωστό ότι στον αγγελικά πλασμένο, καραδιαπλεκόμενο σαν παρτούζα με χταπόδια κόσμο στον οποίο ζει και κινείται όλα λειτουργούν νόμιμα με το νι και με το σίγμα (ναι, ναι για το νι, σλουρπ, σλουρπ γλειψίματος για το σίγμα).
Ομολογώ πως η εικόνα της παρτούζας με χταπόδια είναι κάτι που όσο με ιντριγκάρει τόσο με απωθεί, αλλά μάλλον εγκαταστάθηκε στον εγκέφαλό μου, επειδή από όσα έχει κάνει και έχει πει ο Μανώλης Καψής το μόνο που πραγματικά με σημάδεψε είναι το να παρακολουθώ το βλέμμα του στην εκφώνηση του δελτίου ειδήσεων και να νομίζω πως η τηλεοπτική συσκευή μου είναι ενυδρείο.
«Ο ατάλαντος γιος ενός ταλαντούχου πατέρα»
Θρυλική ατάκα της Μαλβίνας Κάραλη για τον Μανώλη, που είναι ικανός να την πήρε και ως κομπλιμέντο διαφοροποίησης. Οτι δηλαδή κομίζει κάτι διαφορετικό από την ιστορική φιγούρα του πατέρα του Γιάννη, οπότε κατάφερε να ξεχωρίσει από τη μεγάλη και βαριά πατρική σκιά. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερο τρικ για να ξεφύγεις από τις σκιές. Απλώς κινείσαι σε ανήλιαγες υπόγειες διαδρομές και μετά τις παίζεις θεατρικό. Σαν τα Καλουτάκια ένα πράγμα, που άφησαν εποχή με τα νούμερά τους, με τη διαφορά ότι η Μαρία κράτησε πιο χαμηλό προφίλ, ενώ η Αννα δεν κατάφερε να αποφύγει την παγίδα των γηρατειών που την έκανε να μπερδεύει τη φυσική της ζωτικότητα και λάμψη με το trash. Στην ιστορία των δύο υιών Καψή είναι ξεκάθαρο πως Μαρία είναι ο Παντελής και Αννα ο Μανώλης. Ο Παντελής υπήρξε εξαιρετική μπετούγια.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, μιλάμε για τον ρόλο που είχε σαν πόμολο στις πόρτες μεσοτοιχίας Τύπου – εξουσίας – τραπεζών. Τα χώνει στον ΣΥΡΙΖΑ γιατί έβαλε χέρι σε αυτό το κύκλωμα τολμώντας να ψάξει τα θαλασσοδάνεια του ΔΟΛ και ξεχνά τον ρόλο που έπαιξε ο ίδιος στο φασιστικό κλείσιμο της ΕΡΤ, όταν ήταν στη συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου κάτι σαν υπουργός παρά τω πρωθυπουργώ αρμόδιος για τη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση, όπως και τις ευθύνες του στην υπόθεση της «Ελευθεροτυπίας», όταν οι τράπεζες έκλεισαν τις στρόφιγγες της δανειοδότησης, γεγονός που προκάλεσε το κλείσιμο της εφημερίδας. Τι να την κάνεις εξάλλου την κωλοφυλλάδα όταν έχεις τελέσει δερβέναγας του ΔΟΛ προτού πάρεις αμπάριζα τα υπουργεία και με τη συμμετοχή σου στη «συμμορία των 58» καταστήσεις την κεντροαριστερά συνώνυμο της κωλοφεράντζας;
Εχω την υποψία ότι ο Μανώλης πρέπει να μισεί βαθιά τον Παντελή, όπως ο Ριτζ τον Θορν στο «Τόλμη και γοητεία», όταν και οι δύο ήθελαν να πηδήξουν την Καρολάιν, αυτή ερεθιζόταν με τον Ριτζ αλλά τελικά παντρεύτηκε τον Θορν, δηλαδή τον Μανώλη, και μετά άρχισε να πέφτει το κέρατο. Σε ηθικό επίπεδο διαχείρισης της πολιτικής και της δημοσιογραφικής εξουσίας τους, και τα δύο αδέρφια έχουν δώσει απόλυτα το μεταλλαγμένο στίγμα τους. Το πρόβλημα έγκειται στο πώς το χειρίστηκε καθένας. Ο Παντελής επέδειξε εξαιρετικές επιδόσεις στην κωλοτούμπα, ενώ ο Μανώλης έκανε τον σχοινοβάτη που πέφτει και δεν τον κρατάει ούτε το δίχτυ ασφαλείας (γι’ αυτό και εμφανίζεται πάντα σαν να έχει φάει τούμπα και μπουνιά), αλλά παρ’ όλα αυτά θεωρεί ότι νίκησε τους νόμους της βαρύτητας και μπορεί να σε ξεγελάσει.
Το πρόβλημα είναι ότι για να ξεγελάσεις χρειάζεσαι ικανοποιητικό IQ στην τέχνη της πουτανιάς και της πολιτικής σόουμπιζ. Ο Παντελής το διαθέτει και γι’ αυτό στην κοινή γνώμη την έχει ψιλογλιτώσει, ενώ ο Μανώλης εμ δεν το διαθέτει, εμ θέλει να παρουσιάζει και μουσικοχορευτικό σόου.
Ο Μανώλης «πουλάκι» της Λιάνας Κανέλλη
Ο Μητσικώστας από την εκπομπή του «Μητσιχώστα» στο Alter υποδύθηκε πολλές φορές τον Μανώλη Καψή, σατιρίζοντας τη μειωμένη του ικανότητα αντίληψης ή ας πούμε αντανακλαστικών. Ιστορικός έχει μείνει ο καβγάς του με τη Λιάνα Κανέλλη on air, στο δελτίο του Mega: «Η διάλεξη του εκβιασμού έχει γίνει ειδικότητα ορισμένων, μεταξύ αυτών και εσύ» σχολίασε η Λιάνα και ενώ ο Μανώλης Καψής συνέχιζε να μιλάει με προσευχές στον Βούδα, η Λιάνα, γνωστή χριστιανή, ξαναχτύπησε: «Δεν πα’ να το πεις εφτά φορές. Δεν πρόκειται να το εμπεδώσει κανείς». Το βουδιστικό μάντρα προφανώς. Κάποια στιγμή η δημοσιογράφος-βουλευτής, σε μια σπάνια προσπάθεια να ξεκινήσει μια διαδικασία διαλόγου αντιδραστικής ηπιότητας, τον αποκάλεσε «πουλάκι μου».
Αυτό το «πουλάκι», που πέρα από πετούμενο είναι και φαλλικό σύμβολο εξουσίας, προκάλεσε τη μήνη του Καψή με φροϋδικές προεκτάσεις που καθένας μπορεί να τις ερμηνεύσει όπως θέλει, εφόσον όντας αρσενικό ο Καψής διαθέτει πουλί, ασκεί εξουσία και ταυτόχρονα πετάει από κανάρα σε κανάρα «“Πουλάκι μου” σ’ έχω πει μία φορά. Δεν πρόκειται να σε ξαναπώ. Ηρέμησε» συνέχισε η Λιάνα Κανέλλη ευνουχίζοντάς τον οριστικά, με τον Μανώλη να απαντά: «Σας παρακαλώ πολύ, μην ευτελίζετε τη συζήτηση, το δελτίο και την προσωπικότητά σας». «Το τελευταίο πράγμα που μπορεί να ευτελιστεί είναι η προσωπικότητά μου αφού αντέχει να είναι δίπλα σου αυτήν τη στιγμή στον αέρα» απάντησε η Λιάνα σαν αμείλικτος κυνηγός που βρήκε την απόλυτη μπεκάτσα και ένα θλιβερό φτερό πουλιού έπεσε σιωπηλά στο λασπωμένο χώμα του δάσους (το μάζεψε χρόνια μετά το CNN του Γιαννακόπουλου).
Ρέκβιεμ για έναν παμπόνηρο (άντε δύο)
Από το όνειρο, γιατί σε παμπόνηρο με «η» έχουμε δύο, αλλά με βόλευε ο τίτλος για να παίξω όπως και οι δυο τους έπαιξαν με το «όνειρο». Το σκοτεινό δικό τους πρωταρχικά, με τα γονεϊκά παράσημα, και όλων εμάς των υπολοίπων, επαγγελματιών, αναγνωστών, τηλεθεατών και εργαζομένων στα ΜΜΕ, που εμπιστευόμαστε (ως εργαζόμενοι) την αρχή της ανεξάρτητης δημοσιογραφίας και (ως καταναλωτές) την αντικειμενική πληροφόρηση που ονόματα τέτοιου κύρους μας προσφέρουν.
Οταν αυτό καταστρατηγείται επαναληπτικά, όπως από τους συγκεκριμένους κυρίους, το πολίτευμα νοσεί, ο γιατρός αναγκαστικά υποπίπτει σε λάθος διάγνωση και ο θάνατος ή ακόμη χειρότερα η νεκροφιλική σήψη της εντατικής με φρούδες κατασκευασμένες ελπίδες και «κατηγορώ» καραδοκεί. Ομως έλα που όσο κι αν το θες, δεν θα πεθάνουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη.
5 πράγματα που βγάζει το Google στην αναζήτηση της λέξης «Καψής»
1. Capsis Hotel Θεσσαλονίκη: Ανεση, επιχειρηματικός χαρακτήρας και παροχές υψηλού επιπέδου (σ.σ.: ειδικά αν σκεφτείς ότι αυτήν τη στιγμή παρακμάζει με την τεράστια τρύπα του μετρό μπροστά του).
2. Μανώλης Καψής – Αμέλια Αναστασάκη. Ερωτας στα χρόνια του Mega. Mια νέα σκανδαλώδης σχέση προκαλεί σεισμό (σ.σ.: για την ιστορία, ομολόγησε το κέρατο και χώρισε την επί 30 χρόνια σύζυγό του με sms).
2. Ανθιμος Καψής, Αστυπάλαια, 3 Σεπτεμβρίου 1950. Ελληνας πρώην διεθνής ποδοσφαιριστής που αγωνίστηκε μόνο με τη φανέλα του Παναθηναϊκού (σ.σ.: ο άνθρωπος δεν άλλαζε τα χρώματα μέρα μπαίνει, μέρα βγαίνει).
3. Ιωάννης Καψής, Aθήνα, 1929. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1929 και είναι πατέρας του δημοσιογράφου και πολιτικού Παντελή και του δημοσιογράφου και σχολιαστή ειδήσεων Μανώλη (σ.σ.: τα θέλει αυτά στο βιογραφικό του;).
5. Ι. Καψής. Ο πειρατής που ταπείνωσε την Οθωμανική Αυτοκρατορία και έγινε βασιλιάς της Μήλου. Τον εξόντωσαν με τέχνασμα και ερήμωσαν το νησί (σ.σ.: το νησί ανήκε στον ΔΟΛ).
Aυτόβουλο ψυχολουμπάγκο
Πετεινός που λαλεί παράκαιρα και άσκοπα θέλει σφάξιμο
Ψυχολογεί ο Χάνιμπαλ Λέκτερ
Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα; Αλλού τα κακαρίσματα κι αλλού γεννούν οι κότες. Οπου λαλούν πολλοί κοκόροι αργεί να ξημερώσει.
Το κοτόπουλο είναι ιδιαίτερα εύγεστο και ανθυγιεινό πτηνό, ειδικά αν το φας στον φούρνο με την πέτσα, και ταυτόχρονα εξαιρετικό γεύμα διαίτης γεμάτο πρωτεΐνη αν το προτιμήσεις βραστό. Που συνήθως δεν το προτιμάς αλλά σε εξαναγκάζει ο γιατρός να το φας έτσι με λαπά. Ταυτόχρονα, αποτελεί το πλέον αρχαίο ρολόι, εφόσον το κακάρισμά του σήμαινε την ώρα της αυγής, μολονότι στη σύγχυση του αστικού περιβάλλοντος έχει μπερδευτεί κι αυτό το έρμο και μπορεί να το ακούσεις να κακαρίζει ξημερώματα στις 12. Στα παραπάνω ας προσθέσω ότι αποδεδειγμένα είναι ένα ζώο που μπορεί να συνεχίσει να περπατά ώρες μετά τον αποκεφαλισμό του και ότι οι σύγχρονες συνθήκες μαζικής παραγωγής κότας είναι τουλάχιστον απάνθρωπες, με χιλιάδες άμοιρα πτηνά, πρησμένα από τα αντιβιοτικά, να σαπίζουν στριμωγμένα και κρώζοντας μέσα σε κλουβιά. Βάσει όλων των παραπάνω, νομίζω πως στο μαλαισιανό ωροσκόπιο και τα δύο αδέλφια Καψή έχουν γεννηθεί κάτω από τον αστερισμό της Κότας με ωροσκόπο φιδάκι, εξ ου και η Λιάνα αποκάλεσε τον Μανώλη «πουλάκι». Η πολυπλοκότητα της ψυχολογίας τους είναι εμφανής από τα προαναφερθέντα. Μια εσωτερική υπαρξιακή διαπλοκή, που εκφράζεται σε εξωτερική πολιτική διαπλοκή ανάμεσα στο φαίνεσθαι και το είναι της ταπεινής φύσης τους, της ιδιαιτερότητάς τους, αλλά και της σημαντικής παρουσίας τους σε διάφορες εκφάνσεις της καθημερινότητάς μας, με πολλά ακόμη αναπάντητα ερωτήματα όσον αφορά την πραγματική φύση τους. Καταδικασμένα να ανήκουν στην κατηγορία των πτηνών αλλά χωρίς δυνατότητα πετάγματος, δεν είναι τυχαίο που εκτονώνουν τη συσσωρευμένη καταπίεση που αισθάνονται σε αιματηρές αλλά λαοφιλείς θεαματικές κοκορομαχίες.