Με πτώση του κύκλου εργασιών κατά 12% αλλά ανάπτυξη κατά 50% στις πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων της έκλεισε το 2023 η ελληνική βιομηχανία Παπουτσάνης, με τη διοίκηση του Μενέλαου Τασόπουλου να ανακοινώνει ότι περιμένει βελτίωση της κερδοφορίας σε σχέση με πέρσι.
Συγκεκριμένα, για το 2023 η Παπουτσάνης ανακοίνωσε πωλήσεις 62,3 εκατ. ευρώ έναντι 70,7 εκατ. ευρώ το 2022 και 54,8 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ η αξία των εξαγωγών ανέρχεται στο 55% του συνολικού κύκλου εργασιών. Σε επίπεδο κερδοφορίας η διοίκηση τόνισε ότι για το 2023 αναμένει βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα σε σχέση με το 2022, κατά το οποίο η εταιρεία είχε απορροφήσει μεγάλο μέρος της αύξησης των τιμών σε πρώτες ύλες και κόστος ενέργειας, θυσιάζοντας μέρος της κερδοφορίας της.
Στην αύξηση των κερδών συμβάλλουν άλλωστε οι επενδύσεις που η Παπουτσάνης ολοκλήρωσε κατά την προηγούμενη τριετία και οι οποίες οδήγησαν σε σημαντική μείωση του κόστους παραγωγής, καθιστώντας δυνατή την παραγωγή ποιοτικά ανώτερων προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές και ενισχύοντας τις προοπτικές αύξησης των πωλήσεων μέσω νέων συμφωνιών.
Συν 15% στις πωλήσεις εντός
Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης ανήλθε σε 28,1 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 15%, χάρη στη σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας των επώνυμων προϊόντων και των πωλήσεων στην εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά. Στο εξωτερικό, αντίθετα, καταγράφηκε μείωση πωλήσεων κατά 26%.
Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις ανά τομέα δραστηριότητας:
Η κατηγορία των επώνυμων προϊόντων παρουσίασε ισχυρή ανάπτυξη 36% σε σύγκριση με το 2022, υπερκαλύπτοντας την κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων στα αντισηπτικά (-48,5%). Εξαιρώντας τα αντισηπτικά, η αύξηση πωλήσεων στα επώνυμα προϊόντα έφτασε το 53,4% χάρη στην οργανική ανάπτυξη των προϊόντων ευρείας διανομής της Παπουτσάνης αλλά και τη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας Αρκάδι.
Οι πωλήσεις ξενοδοχειακών προϊόντων μειώθηκαν κατά 32% σε σχέση με το 2022 – με τις πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνη προς τα ελληνικά ξενοδοχεία να αυξάνονται πάντως κατά 17% σε σχέση με πέρσι, καλύπτοντας μέρος των απωλειών στο εξωτερικό.
Υπηρετώντας τον στρατηγικό στόχο της για αύξηση πωλήσεων, η βιομηχανία ανακοίνωσε διαπραγματεύσεις με πολυεθνικές και μικρότερες εταιρείες στον κλάδο σαπουνιών και καλλυντικών
Βουτιά στο εξωτερικό
Αντίστοιχα περιορίστηκαν και οι πωλήσεις της κατηγορίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, κατά 11%, καθώς ορισμένες πολυεθνικές-πελάτες έκοψαν κωδικούς με χαμηλό περιθώρια κέρδους.
Τέλος, πτώση 32% σημειώθηκε στις βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών, που αφορά κυρίως πελάτες του εξωτερικού, επειδή το 2023 αποκαταστάθηκαν οι εφοδιαστικές αλυσίδες με την Ασία οι οποίες είχαν διαταραχτεί το 2022, δίνοντας στην ελληνική βιομηχανία τη δυνατότητα να καλύψει μεγάλο μέρος των αναγκών, κι έτσι πολλές μεγάλες εταιρείες της Ευρώπης, της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής επέστρεψαν στους Ασιάτες προμηθευτές τους.
Στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου αύξησης των πωλήσεων η Παπουτσάνης ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με πολυεθνικές κι άλλες μικρότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο σαπώνων και καλλυντικών. Η εταιρεία μάλιστα έκανε γνωστό ότι έχει κλείσει συμφωνία με μεγάλη πολυεθνική για την οποία θα αρχίσει παραγωγή τον Φεβρουάριο του 2024 και η οποία θα οδηγήσει σε πρόσθετες πωλήσεις 6 εκατ. ευρώ το 2024.