Έμφραγμα στις ταχυμεταφορές

Έμφραγμα έπαθαν η μια μετά την άλλη, όλες οι μεγάλες εταιρείες ταχυμεταφορών, καθώς η παράταση της καραντίνας έφερε εκτόξευση του ηλεκτρονικού εμπορίου και δημιούργησε ζήτηση την οποία αδυνατούν να καλύψουν.

Πρώτη φράκαρε η Γενική Ταχυδρομική, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, από την περασμένη εβδομάδα έφτασε να συσσωρεύσει στο κέντρο διαλογής της Αθήνας περισσότερες από 500.000 παραγγελίες. Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι δημιούργησε τις αναγκαίες υποδομές ώστε να είναι σε θέση να διεκπεραιώσει μεταφορικό έργο με όγκο έως και 60 % αυξημένο σε σχέση με την περίοδο κανονικότητας, παρά ταύτα η κατακόρυφη αύξηση των λιανικών πωλήσεων ξεπέρασε τις δυνατότητές της, με συνέπεια λάθη και καθυστερήσεις στην παράδοση δεμάτων, ζημιές και παράπονα εκ μέρους των πελατών της. Για το λόγο αυτό η Γενική Ταχυδρομική ανέστειλε όλες τις πρόσθετες υπηρεσίες πλην της βασικής και δημιούργησε μια νέα υπηρεσία με αυξημένο κόστος, μόνο για τις επείγουσες περιπτώσεις.

Ίδια κατάσταση και στην υπηρεσία ταχυμεταφορών των ΕΛΤΑ. Με ανακοίνωση ανάλογου ύφους και περιεχόμενου, η ΕΛΤΑ Courrier διαβεβαίωσε ότι προχώρησε σε επέκταση υποδομών και ενίσχυση ανθρώπινου δυναμικού, ωστόσο, η αύξηση του όγκου των παραγγελιών κατά 60% σε σχέση με πέρσι οδήγησε σε μεγάλες καθυστερήσεις στους χρόνους διακίνησης και παράδοσης, ιδίως στην Αττική.

Ανάλογα μηνύματα έχουν εκπέμψει επίσης οι εταιρείες ACS και Speedex, με ανακοινώσεις που αναφέρουν ότι λόγω του φόρτου εργασίας ο μέσος χρόνος παράδοσης επιστολών και δεμάτων έχει αυξηθεί στις 6 μέρες (από αυθημερόν και μία ημέρα), ενώ ειδικά για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, οι παραδόσεις μπορεί να καθυστερήσουν πολύ περισσότερο.

Το ότι οι εταιρείες ταχυμεταφορών προχώρησαν σε ενίσχυση των υποδομών και πρόσληψη επιπλέον εργαζομένων, όπως οι ίδιες ισχυρίζονται, επιβεβαιώθηκε και από πηγές των σωματείων εργαζόμενων. Όπως όμως αναφέρουν οι εργαζόμενοι, οι κινήσεις και οι προσλήψεις που έγιναν δεν ήταν αρκετές για να αντιμετωπίσουν την αναμενόμενη ίσως εκρηκτική αύξηση της ζήτησης, από τη στιγμή που όλη η αγορά της Black Friday, καθώς και ο επερχόμενος εορταστικός τζίρος θα περνούσε μέσα από τα ηλεκτρονικά κανάλια πωλήσεων και θα έπρεπε να παραδοθεί με κούριερ.

Σύμφωνα με πηγές της ΕΚΠΟΙΖΩ, τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχουν γίνει πάρα πολλές καταγγελίες τόσο στην ίδια την οργάνωση όσο και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, για καθυστερήσεις στην παράδοση παραγγελιών, που φτάνουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, έως και τις τέσσερις εβδομάδες. Το θέμα είναι ότι οι καταναλωτές δεν έχουν λύση αφού ακόμη κι αν αποφασίσουν να ακυρώσουν την παραγγελία, η διαδικασία για να τους επιστραφούν τα χρήματα μπορεί βάσει νόμου να κρατήσει έως και έναν ολόκληρο μήνα.