ΕΛΤΑ το μεγαλείο σας: Μια μακάβρια επιστολή τρεις μήνες μετά

ΕΛΤΑ το μεγαλείο σας: Μια μακάβρια επιστολή τρεις μήνες μετά

Ένα ακόμη τραγελαφικό περιστατικό απαξίωσης των ΕΛΤΑ καταγράφηκε σήμερα από έναν 85χρονο στην Αθήνα. 

Σήμερα, 17 Αυγούστου, έφτασε στα χέρια του μια επιστολή δημόσιας υπηρεσίας με ημερομηνία πρωτοκόλλου τη 13η Μαΐου 2021 και ο λογαριασμός σταθερής τηλεφωνίας με ημερομηνία έκδοσης 16 Μαΐου. Πέρασαν τρεις μήνες.

Ο λογαριασμός έχει λήξει εδώ και δύο μήνες και αναμένει με αγωνία τον επόμενο, η ημερομηνία πληρωμής του οποίου παρήλθε κι αυτή και κατέστη ο λογαριασμός ληξιπρόθεσμος με άμεσο κίνδυνο τη φραγή. Μιλάμε για ηλικιωμένο 85 ετών, με προβλήματα υγείας και κινητικά, που μένει μόνος του και ο μόνος δίαυλος επικοινωνίας είναι το τηλέφωνο.

Η διαχείριση της αλληλογραφίας είναι στον αέρα από τη στιγμή που η διοίκηση των ΕΛΤΑ αποφάσισε να διώξει προσωπικό μέσω εθελουσίας εξόδου χωρίς να έχει προνοήσει για κάποιο αντιστάθμισμα ώστε να λειτουργούν επαρκώς –κι όχι επαρκέστατα– οι υπηρεσίες τους. Έτσι εκατοντάδες διανομείς αποχώρησαν και δεν αντικαταστάθηκαν, με αποτέλεσμα ολόκληροι τομείς να μένουν χωρίς εξυπηρέτηση διότι απλούστατα δεν προλαβαίνουν να ανταποκριθούν οι εναπομείναντες. Επιχειρήσεις και οργανισμοί που διένειμαν τις επιστολές προς τους πελάτες τους μέσω ΕΛΤΑ κουνούν το κεφάλι όταν τους τίθεται το εν λόγω πρόβλημα.

Αδυνατούν να κάνουν κάτι άλλο και στην άκρη του μυαλού τους υπάρχει η εναλλακτική της αλλαγής παρόχου επιστολικών υπηρεσιών. Μια σειρά περιστατικών έχει έρθει σε γνώση της εφημερίδας και μία από αυτές ήταν χαρακτηριστική.

Ένας 85χρονος (τα στοιχεία του στη διάθεση της εφημερίδας) που έχασε τη σύζυγό του προ τριετίας έλαβε σήμερα μια επιστολή από κοιμητήριο του δήμου Αθηναίων με θέμα «Εκταφή και ανακομιδή οστών».

Η ημερομηνία σύνταξης της επιστολής ήταν η 13η Μαΐου (στα ΕΛΤΑ έφτασε στις 18 Μαΐου, όπως αναγράφεται στη σφραγίδα) και αφορούσε τη συμπλήρωση τριετίας από την ταφή της συζύγου του, η οποία συμπληρωνόταν στα μέσα του Ιουνίου. Η εντολή μέσω της εν λόγω επιστολής ήταν για ανακομιδή των οστών εντός 7 εργάσιμων ημερών μετά την παρέλευση της τριετίας. Αν δεν μεριμνούσε, θα εκλαμβανόταν από τη δημοτική υπηρεσία ότι δεν ενδιαφέρεται και θα προχωρούσε η εκταφή και η απόθεση των οστών στο κοινοτάφιο. Κοινώς, ψάξε βρες τα!

Ενδιαφέρον υπήρχε, ενημέρωση δεν υπήρχε με την καθυστέρηση στην επίδοση της επιστολής αυτής. Δεδομένων των συνθηκών, η ζήτηση για ταφές είναι τεράστια και χώροι υπάρχουν με το σταγονόμετρο, όπως δηλώνουν ιδιοκτήτες γραφείων τελετών. Η απεγνωσμένη αναζήτηση οδηγεί σε «υπηρεσιακές εκταφές», όπως αναφέρουν, με αποτέλεσμα όποιος έχει χάσει τον άνθρωπό του και δεν έχει φτάσει η συγκεκριμένη επιστολή-ειδοποίηση στην ώρα της αφενός εμφανίζεται «αδιάφορος», αφετέρου επιβαρύνεται με διάφορα πρόστιμα και τέλη.

Εν προκειμένω, καίτοι είχε βρεθεί σε νοσοκομεία για λόγους υγείας, ο 85χρονος ενημερώθηκε τηλεφωνικώς –με αγενή τρόπο– από υπάλληλο του κοιμητηρίου για άμεση εκταφή, όταν είχε πλέον παρέλθει η ημερομηνία. Μερίμνησε σχετικά η οικογένειά του και η μακάβρια σύμπτωση ήταν να φτάνει η επιστολή στα χέρια του αμέσως μετά την ανακομιδή των οστών της συζύγου του. Ερώτημα παραμένει τι θα γινόταν αν ήταν νοσηλευόμενος και αδυνατούσε να απαντήσει στο τηλεφώνημα. Πόσες άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις υπάρχουν; Πώς τους έχουν φερθεί οι υπηρεσίες; Το αναμενόμενο –προφανώς δεν θα υπήρχε καμία διαφορετική αντιμετώπιση– θα ήταν να γίνουν μπαλάκι μεταξύ των υπηρεσιών: η μία έστειλε κανονικά την επιστολή και η άλλη λόγω ανυπέρβλητων εμποδίων τη διακίνησε με τεράστια καθυστέρηση.

Ανάλογες περιπτώσεις πολλές: Κλήση από επαρχιακό δήμο για παράβαση ΚΟΚ απεστάλη στις 29 Ιουνίου και έφτασε μετά τον 15αύγουστο. Περιείχε δικαίωμα ενστάσεως ενός μηνός από την αποστολή της, ήτοι στις 29 Ιουλίου. Φυσικά και έμεινε στον αέρα και ο ιδιοκτήτης του οχήματος ετοιμάζεται για ένδικα μέσα εναντίον των ΕΛΤΑ.

Άλλη επιστολή για ειδοποίηση ανανέωσης ασφαλίστρων έφτασε μετά τον 15αύγουστο και είχε αποσταλεί από τα μέσα Ιουλίου. Η ημερομηνία λήξης του συμβολαίου ήταν η 13η Αυγούστου. Εδώ είχε μεριμνήσει το ασφαλιστικό γραφείο να επικοινωνήσει με τον ασφαλιζόμενο και πρόλαβε να πληρώσει, ωστόσο δεν έχει στα χέρια του το συμβόλαιο. Άγνωστο πότε θα φτάσει.

Όπως και πλήθος εκπρόθεσμων λογαριασμών. Το ερώτημα που πλανάται είναι: Γιατί τόση απαξίωση των ΕΛΤΑ; Ποιος ο λόγος και ο στόχος; Μήπως η πώλησή τους ή η γιγάντωση των υπόλοιπων ιδιωτικών ταχυδρομικών εταιρειών;

Ετικέτες

Documento Newsletter