Έλληνες εφοπλιστές σταματούν τις μπίζνες με Ρωσία υπό την απειλή κυρώσεων

Έλληνες εφοπλιστές σταματούν τις μπίζνες με Ρωσία υπό την απειλή κυρώσεων
AP Photo, File

Υπό την απειλή επιβολής αμερικανικών κυρώσεων, γνωστοί Έλληνες εφοπλιστές που όπως είχε αποκαλύψει το Documento είχαν αναλάβει την μεταφορά του πετρελαίου του Πούτιν μετά την έναρξη του πολέμου με την Ουκρανία, αναγκάστηκαν να… σταματήσουν τις τελευταίες εβδομάδες σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters.

Πρόκειται για τους ιδιοκτήτες των Minerva Marine, Thenamaris και TMS Tankers, Ανδρέα Μαρτίνο, Νικόλα Μαρτίνο και Γιώργο Οικονόμου, τα τάνκερ των οποίων μέχρι και πρότινος μετέφεραν μεγάλες ποσότητες ρωσικού πετρελαίου σε ολόκληρο τον κόσμο. Σύμφωνα με το Reuters η… συμμόρφωση των τριών Ελλήνων εφοπλιστών -οι οποίοι διατηρούν καλές σχέσεις με την ελληνική κυβέρνηση- με τις αποφάσεις για κυρώσεις που έχουν επιβάλλει στην Ρωσία οι ΗΠΑ, έγινε γνωστή από κάποιους traders και εν συνεχεία διασταυρώθηκε μέσω ανάλυσης των δεδομένων σχετικά με τις θέσεις των πλοίων τους. Οι ίδιες οι εταιρείες αρνήθηκαν να σχολιάσουν την εξέλιξη.

Σύμφωνα με τους traders και οι τρεις εταιρείες αρνήθηκαν αιτήματα παραλαβής ρωσικού αργού πετρελαίου από τις αρχές Νοεμβρίου και έπειτα, λίγες μόλις μέρες αφότου οι ΗΠΑ ξεκίνησαν να επιβάλλουν κυρώσεις σε ιδιοκτήτες τάνκερ από την Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα που κουβαλούσαν ρωσικό πετρέλαιο πάνω από το πλαφόν των 60 δολαρίων το βαρέλι.

Οι τρεις αυτές ελληνικές εταιρείες έχουν πάνω από 100 τάνκερ τα οποία έχουν την δυνατότητα να διαχειρίζονται όλες τις εξαγωγές πετρελαίου από τα ευρωπαϊκά λιμάνια της Ρωσίας, δηλαδή το Πριμόρσκ, το Ουστ Λούγκα και το Νοβοροσίσκ, οι οποίες φτάνουν τους 10 εκατομμύρια τόνους τον μήνα ή τα 2,4 εκατομμύρια βαρέλια τη μέρα. Διαθέτουν όμως και έναν στόλο από μικρότερα τάνκερ που επίσης μεταφέρουν καύσιμα.

Σύμφωνα με τους traders πάντως υπάρχουν αρκετές άλλες εταιρείες που ήδη ανέλαβαν την μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου. Το γεγονός αυτό έχει ήδη αρχίσει να συζητιέται με τους ειδικούς να αναφέρονται στα πλοία που αναλαμβάνουν την μεταφορά ως «ο σκοτεινός στόλος» καθώς αποτελείται από πλοία που δεν έχουν Δυτική ασφάλεια και είναι γνωστό πως κάνουν μεταφορές από την Ρωσία και το Ιράν, παρακάμπτοντας της κυρώσεις. Βέβαια όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Reuters ολόκληρος ο «σκοτεινός στόλος» δεν έχει αρκετές δυνατότητες για να μεταφέρει όλο το ρωσικό πετρέλαιο.

Διαβάστε επίσης: Διπρόσωπος Μητσοτάκης: Οπλα στην Ουκρανία και προστασία σε εφοπλιστές που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο

«Χρυσές δουλειές» για τους Έλληνες εφοπλιστές εν μέσω πολέμου: «Το 60% του ρωσικού πετρελαίου σε ελληνικά τάνκερ»

Documento Newsletter