Ελίνα Ψύκου: «Τα Όσκαρ είναι η κορυφή του παγόβουνου-Εδώ και καιρό όλα έχουν πάλι καταρρεύσει στον Οπτικοακουστικό Τομέα»

Ελίνα Ψύκου: «Τα Όσκαρ είναι η κορυφή του παγόβουνου-Εδώ και καιρό όλα έχουν πάλι καταρρεύσει στον Οπτικοακουστικό Τομέα»

Με μια ανάρτηση κόλαφο η σκηνοθέτρια του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα κορμιά» (Σύγχρονο «κυνήγι μαγισσών» ζητά η «Νίκη» για το ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα Κορμιά» της Ελίνας Ψύκου), Ελίνα Ψύκου,  εξηγεί τους λόγους που οι σκηνοθέτες απέσυραν τις συμμετοχές τους από τη διαδικασία επιλογής της ταινίας που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα Όσκαρ (Είκοσι Έλληνες σκηνοθέτες αποσύρουν τις ταινίες τους από τη διαδικασία των Όσκαρ μετά το φιάσκο του ΥΠΠΟ).

Η διαδικασία κοντεύει να τιναχτεί στον αέρα μετά το μπάχαλο που δημιουργήθηκε από τις μεθοδεύσεις και τις αστοχίες του Υπουργείου Πολιτισμού και την «εκ παραδρομής» αντικατάσταση των μελών της την τελευταία στιγμή (Η Ακαδημία Κινηματογράφου και τα Κινηματογραφικά Σωματεία καταγγέλλουν το ΥΠΠΟ).

Οι εξηγήσεις του υφυπουργού Φωτήλα δεν έπεισαν κανέναν μιας και ο ίδιος επέλεξε να ρίξει το φταίξιμο στην υπάλληλο του τμήματος κινηματογραφίας πολιτισμού (Στο Τμήμα Κινηματογραφίας τα «ρίχνει» ο υφυπουργός Φωτήλας για το μπάχαλο με τα Όσκαρ).

Η Ελίνα Ψύκου είναι μία εκ των είκοσι σκηνοθετών που απέσυραν την Τετάρτη (21/8) τις ταινίες τους κάνοντας λόγο για «Παρεμβάσεις που δημιουργούν σοβαρές αμφιβολίες για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα της διαδικασίας».

Στην ανάρτηση της η σκηνοθέτρια αποδίδει στο ΥΠΠΟ άγνοια και αδιαφορία καλώντας το να αποχωρήσει από την διαδικασία επιλογής της ταινίας που θα εκπροσωπήσει τη χώρα στα Όσκαρ και να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων χωρών που εμπιστεύονται τις Ακαδημίες Κινηματογράφου.

Συγκεκριμένα αναφέρει: «Είναι προφανές πως το ΥΠΠΟ δεν μπορεί, δεν ξέρει, και κυρίως δε θέλει και δεν ενδιαφέρεται. Ας αφήσει λοιπόν τη διαδικασία σε άτομα που μπορούν, ξέρουν, θέλουν και ενδιαφέρονται. Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου / Hellenic Film Academy έχει τη γνώση και πια και την εμπειρία. Και η Αμερικάνικη Ακαδημία Κινηματογράφου δίνει στην κάθε χώρα την ελευθερία να αποφασίσει ποιος κάνει την επιλογή: “Selection of that film shall be made by one approved organization, jury or committee, of which at least 50% must include artists and/or craftspeople from the field of motion pictures”. Και αρκετές χώρες (π.χ. Μεγάλη Βρετανία, Ισπανία) εμπιστεύονται τις Ακαδημίες Κινηματογράφου τους».

Στη συνέχεια υπογραμμίζει πως το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο αλλά προστίθεται σε μια σειρά αστοχιών που αποδεικνύουν την έλλειψη οργάνωσης από μεριάς του ΥΠΠΟ. Από το ΕΚΟΜΕ (Ακέφαλο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, κιμπάρικο ΕΚΟΜΕ) που έχει καθυστερήσει να πληρώσει και να βγάλει αποφάσεις σε έργα που έχουν κατατεθεί πάνω από ένα χρόνο μέχρι τη διάλυση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ενόψει του νέου φορέα που έχει μείνει στα χαρτιά το ΥΠΠΟ εκτίθεται και εκθέτει τη χώρα στη διεθνή κινηματογραφική κοινότητα: «Όπως και να έχει, αυτή είναι η κορυφή του παγόβουνου. Εδώ και καιρό όλα έχουν πάλι καταρρεύσει στον Οπτικοακουστικό Τομέα. Το ΕΚΟΜΕ δεν πληρώνει και δεν βγάζει αποφάσεις υπαγωγής σε έργα που έχουν κατατεθεί παραπάνω από ένα έτος. Το ΕΚΚ είναι υπό διάλυση ενόψει του νέου φορέα, που ακούμε αλλά δε βλέπουμε].

Αναλυτικά η ανάρτησή της:

Αποσύρουμε τις ταινίες μας από το Υπουργείο Πολιτισμού και από τη διαδικασία επιλογής της ταινίας που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα Όσκαρ στην κατηγορία Διεθνούς Ταινίας. Η απόσυρση αυτή δεν έχει να κάνει με τα μέλη της επιτροπής (πρώην, νυν και επόμενα) – αν και καλό θα ήταν το ΥΠΠΟ να μην εμπιστεύεται ανθρώπους με ακραίο σεξιστικό και ρατσιστικό λόγο, όπως αυτός που έχρισε αντιπρόεδρο της επιτροπής.

Η απόσυρση αυτή έχει να κάνει με την ουσία. Η ουσία είναι πως δεν υπάρχει πλαίσιο. Όλες αυτές τις μέρες έχει ξεδιπλωθεί ένα απίστευτο επικοινωνιακό χάος. Είναι προφανές πως το ΥΠΠΟ δεν μπορεί, δεν ξέρει, και κυρίως δε θέλει και δεν ενδιαφέρεται. Ας αφήσει λοιπόν τη διαδικασία σε άτομα που μπορούν, ξέρουν, θέλουν και ενδιαφέρονται.

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου / Hellenic Film Academy έχει τη γνώση και πια και την εμπειρία. Και η Αμερικάνικη Ακαδημία Κινηματογράφου δίνει στην κάθε χώρα την ελευθερία να αποφασίσει ποιος κάνει την επιλογή: “Selection of that film shall be made by one approved organization, jury or committee, of which at least 50% must include artists and/or craftspeople from the field of motion pictures”. Και αρκετές χώρες (π.χ. Μεγάλη Βρετανία, Ισπανία) εμπιστεύονται τις Ακαδημίες Κινηματογράφου τους.

Όπως και να έχει, αυτή είναι η κορυφή του παγόβουνου. Εδώ και καιρό όλα έχουν πάλι καταρρεύσει στον Οπτικοακουστικό Τομέα. Το ΕΚΟΜΕ δεν πληρώνει και δεν βγάζει αποφάσεις υπαγωγής σε έργα που έχουν κατατεθεί παραπάνω από ένα έτος.

Το ΕΚΚ είναι υπό διάλυση ενόψει του νέου φορέα, που ακούμε αλλά δε βλέπουμε. Μόνο αισιοδοξία όμως από το αποτέλεσμα όταν οι κινηματογραφιστές ενωνόμαστε. Πάμε για άλλα! Σύντομα!

Διαβάστε επίσης:

Είκοσι Έλληνες σκηνοθέτες αποσύρουν τις ταινίες τους από τη διαδικασία των Όσκαρ μετά το φιάσκο του ΥΠΠΟ

Στο Τμήμα Κινηματογραφίας τα «ρίχνει» ο υφυπουργός Φωτήλας για το μπάχαλο με τα Όσκαρ

Φιάσκο του ΥΠΠΟ με την επιτροπή για τα Οσκαρ καταγγέλλει ο σκηνοθέτης Βασίλης Κεκάτος

Η Ακαδημία Κινηματογράφου και τα Κινηματογραφικά Σωματεία καταγγέλλουν το ΥΠΠΟ

Documento Newsletter