Εκρηκτική αύξηση των αγορών στα ελληνικά online supermarket το 2020

Ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του online supermarket στη χώρα μας, καθώς το 2020 κατέγραψε αύξηση 262% και έφτασε τα 163 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής (με τον ΦΠΑ), σύμφωνα με
το ετήσιο report της Convert Group.

Τα στελέχη της εταιρείας δηλώνουν εντυπωσιασμένα από το μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης του καναλιού, καθότι τον Ιούλιο του 2020 είχαν κάνει πρόβλεψη για 100 εκατ. ευρώ ετήσιο τζίρο στο κλάδο του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο η πλατφόρμα eRetail Audit της Convert Group, ο μεγάλος ρυθμός ανάπτυξης των online supermarket στην Ελλάδα κορυφώθηκε το Δεκέμβριο του 2020 όπου καταγράφηκε αύξηση 669% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Στα στοιχεία συμπεριελήφθησαν για πρώτη φορά και οι πλατφόρμεςdelivery που ξεκίνησαν εντός του 2020 να υποδέχονται παραγγελίες super market, οι οποίες συνετέλεσαν εν μέρη και στην μεγάλη αύξηση που
παρατηρήθηκε στο κλείσιμο της χρονιάς.

Αυτές είναι το box.gr (συνεργάζεται με Κρητικό και Μασούτη), το delivery.gr (συνεργάζεται με ΑΒ Βασιλόπουλο) και το efood.g (συνεργάζεται με τον Σκλαβενίτη) το οποίο μπήκε μάλιστα πρώτο στο κανάλι. Συνολικά στην καινοτόμο ανταλλαγή στοιχείων μέσω του eRetail Audit συνεργάζονται όλοι οι παίκτες που δραστηριοποιούνται αυτή την στιγμή στο κανάλι του οnline supermarket, εκτός των e-fresh.gr και Market In.

Το μερίδιο αγορών σε αξία που οι Έλληνες πραγματοποιούν στα online supermarket αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε το 2020 στο 1,8%, δηλαδή τετραπλασιάστηκε σε σχέση με το 0,4% του 2019. Τα στελέχη της Convert Group δήλωσαν ότι το ποσοστό αυτό είναι μεν μικρό, αλλά θα αναρριχηθεί πολύ γρήγορα τα επόμενα χρόνια στο 16% που κατέγραψε η Μεγάλη Βρετανία το 2020.

Μαζί με τη μεγάλη αλλαγή στην εικόνα του κλάδου λόγω του κορoνοϊού, παρατηρήθηκε και αλλαγή στο προφίλ του καταναλωτή. Οι καταναλωτές φαίνεται πως έχουν πλέον μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα online supermarket, προσθέτοντας στο καλάθι τους κατηγορίες πρώτης ανάγκης όπως φρέσκα και κατεψυγμένα τρόφιμα, που μέχρι και το 2019 δεν ήταν στις κύριες προτιμήσεις τους.

Η αλλαγή αυτή φαίνεται πως είναι αμφίδρομη, από τη μία με τους καταναλωτές πιο εξοικειωμένους, από την άλλη με τα online supermarket πιο προετοιμασμένα μετά την πρώτη ειδικά καραντίνα, τόσο σε χρόνους παράδοσης όσο και σε υποδομές.

Το αποτέλεσμα; Τα φρέσκα τρόφιμα σημείωσαν αύξηση 486% κατά τους μήνες της πρώτης καραντίνας (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος) και 658% κατά τους μήνες της δεύτερης καραντίνας (Οκτώβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος), συγκριτικά με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2019. Η υποκατηγορία μάλιστα με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ήταν το τυρί με +565% στο δεύτερο τρίμηνο και +761% στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2020, παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2019: +494% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +446% σε φρέσκα τρόφιμα, +420% σε προϊόντα αρτοποιίας, +397% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +363% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +337% σε ποτά και αναψυκτικά, +302% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +233% σε προϊόντα για κατοικίδια και +88% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

Ετικέτες