Εκπαιδευτικοί για κενολογίες Κεραμέως: Πανηγύρια για 25.000 προσλήψεις με… 45.000 αναπληρωτές

Εκπαιδευτικοί για κενολογίες Κεραμέως: Πανηγύρια για 25.000 προσλήψεις με… 45.000 αναπληρωτές

Ξετινάζουν την επικοινωνιακή πολιτική Κεραμέως οι εκπαιδευτικοί, εν προκειμένω η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής, η οποία είναι στο φόρτε της εν όψει των επικείμενων εκλογών. Στο μοτίβο της κυβέρνησης, πανηγυρίζοντας για πλευρές μιας υπόθεσης, αφήνοντας παράλληλα ανέγγιχτο τον πυρήνα του προβλήματος, δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο από την υπουργό που μοστράρεται από τα συστημικά ΜΜΕ ως «αποτελεσματική» και «επιτυχημένη».

Η επιτυχία της Κεραμέως φαίνεται από το γεγονός ότι έφερε ταχύτατα το καλοκαίρι του 2019, με την κυβέρνηση να είναι ακόμη ημερών, ένα νομοσχέδιο για το άσυλο και χτίζοντας πάνω σε αυτό άρχισε τις μεγαλοστομίες για την πανεπιστημιακή αστυνομία η οποία κατέληξε επίσημα πλέον στον κάλαθο των αχρήστων σχεδιασμών.

Αυτή η «επιτυχημένη» υπουργός είναι πλήρως απαξιωμένη από το περισσότερο πληθυσμό της εκπαιδευτικής κοινότητας. Όσους νόμους κι αν ψήφισε, η δήθεν «αξιολόγηση» δεν κατάφερε να βρει ανταπόκριση στους εκπαιδευτικούς. Μετά το έριξε στην «αξιολόγηση» των μονάδων και έπεσαν ντουβάρια, σχολεία και εξώσεις.

Τελευταίο πανηγύρι οι προσλήψεις. Άρχισε με τη μιντιακή ασπίδα της από τον Σεπτέμβριο να διαλαλεί ότι όλα είναι έτοιμα, έγιναν πρώτη φορά προσλήψεις εδώ και 12 χρόνια, αλλά έπεσε σε κενό αέρος. Ο γηρασμένος πληθυσμός των εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση έχει πάρει σύνταξη και τα κενά είναι περισσότερα. Τι να σου κάνουν 25.000 προσλήψεις; Εδώ κατάφερε να ανατρέψει και την ιδέα της «αριστείας» που προωθούσε αφήνοντας απέξω από τις προσλήψεις τους διορισμούς των επιτυχόντων στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ του 2008.

Ακόμη και η ειδική αγωγή έχει τεράστια κενά, σε μια ειδική κατηγορία μαθητών που χρειάζεται και επιβάλλεται να έχει την αμέριστη φροντίδα της πολιτείας. Αλλιώς θα καταντήσουν «παιδιά ενός κατώτερου θεού»…

Εκατοντάδες κενά στα σχολεία

Σε αυτό τον τομέα η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής έχει πολλά επισημάνει:

Στο πλαίσιο της προεκλογικής περιόδου την οποία διανύουμε η υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως έχει «πυκνώσει» τις τελευταίες εβδομάδες τις συνεντεύξεις της σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές. Παρόλο που θα περίμενε κανείς να έχει να προσθέσει κάθε φορά και κάτι καινούριο αναφορικά με τα τόσα προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, όπως επί παραδείγματι κάποια μέριμνα για τα εκατοντάδες κενά στα σχολεία και δη στην ειδική αγωγή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή για τη δρομολόγηση νέων διορισμών, η ίδια περιορίζεται στις ίδιες και τις ίδιες τυποποιημένες δηλώσεις-απαντήσεις.

Μολονότι, αποτελεί γενική παραδοχή ότι κάθε άνθρωπος οφείλει να αποφεύγει τον κίνδυνο να χαρακτηριστεί ως γραφικός, η ίδια η υπουργός Παιδείας έχει υποπέσει σε αυτό το σφάλμα, αφού με απόλυτη ακρίβεια επαναλαμβάνει σε κάθε της συνέντευξη την εξής δήλωση: «Για 12 χρόνια στη χώρα δεν είχε γίνει ούτε ένας διορισμός. Εμείς έχουμε διορίσει 25.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς και στόχος μας είναι σιγά-σιγά να φύγουμε από τη στρεβλή εφαρμογή του αναπληρωτή και ο αναπληρωτής να κάνει αυτό που λέει η λέξη, να αναπληρώνει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης».

Οι 25.000 μόνιμοι διορισμοί δεν αποτελούν πανάκεια

Το έχουμε εμπεδώσει όλοι μας πολύ καλά κα Κεραμέως. Δεν χρειάζεται να το επαναλαμβάνετε συνεχώς. Εσείς έχετε εμπεδώσει τις αντιφατικές σας δηλώσεις, όταν την ίδια στιγμή τονίζετε πως κατά το τρέχον σχολικό έτος έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 45.000 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών; Επί της ουσίας αυτή σας η δήλωση αποτελεί ξεκάθαρη παραδοχή ότι οι 25.000 μόνιμοι διορισμοί δεν αποτελούν πανάκεια απέναντι στο καθεστώς του αναπληρωτή εκπαιδευτικού, εφόσον οι ανάγκες για περαιτέρω διορισμούς όχι μόνο είναι τεράστιες, αλλά αυξάνονται διαρκώς εξαιτίας των συνταξιοδοτήσεων.

Θα περιμέναμε, λοιπόν, από την κα Κεραμέως να πάψει –εν όψει των εκλογών– να αντιμετωπίζει με χρησιμοθηρική λογική τους μόνιμους διορισμούς και να προβεί επιτέλους σε έναν ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς εστιάζοντας στα υπαρκτά προβλήματα της εκπαίδευσης.

Ως μέλη της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής και με αφορμή τις περιορισμένες προσλήψεις στον πολύπαθο κλάδο μας έχουμε επιδιώξει πολλές φορές από την αρχή της σχολικής χρονιάς να έρθουμε σε επικοινωνία με τους ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ αποστέλλοντας σχετικές επιστολές τόσο στην ίδια την υπουργό, όσο και στην υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή, αλλά και στον γενικό γραμματέα κ. Αλέξανδρο Κόπτση. Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση, ενώ είναι ξεκάθαρο πως υπάρχει αναντιστοιχία λόγων και έργων, καθώς όχι μόνο δεν προκύπτει ότι η ειδική αγωγή αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, όπως χαρακτηριστικά έχουν δηλώσει κατά καιρούς, αλλά αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι αδιαφορούν πλήρως για τα εκατοντάδες κενά που παραμένουν ακάλυπτα μέχρι και σήμερα, που η σχολική χρονιά βρίσκεται ακριβώς στο ήμισυ.

Τμήματα Ένταξης χωρίς εκπαιδευτικούς και μαθητές χωρίς Παράλληλη Στήριξη

Συνέπεια της δυσάρεστης αυτής εξέλιξης είναι τα Τμήματα Ένταξης να παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό και εκατοντάδες μαθητές χωρίς Παράλληλη Στήριξη, παρά τις επίσημες γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ και την καταγραφή των σχετικών αναγκών από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) της επικράτειας. Μάλιστα με περίτεχνες τακτικές το ΥΠΑΙΘ μειώνει δραματικά τις ώρες Παράλληλης Στήριξης που έχουν ορισθεί από τις γνωματεύσεις της διεπιστημονικής ομάδας των ΚΕΔΑΣΥ για το κάθε παιδί και τοποθετεί έναν εκπαιδευτικό για 7 και 9 μαθητές. Αποτέλεσμα της τακτικής αυτής είναι όχι μόνο η αδυναμία του εκπαιδευτικού να βοηθήσει τους τόσους μαθητές που του έχουν ανατεθεί, αλλά και να μην καταγράφεται από τις ΔΙΔΕ η ύπαρξη του κενού, αφού έστω και με αυτές τις ελάχιστες ώρες παύει να λογίζεται ως κενό. Ωστόσο, τέτοιου είδους αλχημείες που αποσκοπούν αποκλειστικά σε επικοινωνιακές τακτικές, ώστε να γίνεται λόγος για σημαντική κάλυψη των αναγκών, δεν υποτιμούν απλώς τη νοημοσύνη των εκπαιδευτικών, αλλά πρωτίστως τα ίδια τα παιδιά και τις ανάγκες τους.

Χωρίς πιστώσεις και περιμένουν το ΕΣΠΑ

Αλήθεια… τόσο ευτελής είναι η αξία τόσων παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τους ιθύνοντες του υπουργείου Παιδείας;

Πώς δικαιολογείται η τόση καθυστέρηση της Δ΄ φάσης Ειδικής Αγωγής; (Φτάσαμε τέλη Ιανουαρίου!)

Ούτε και κατά το 2023, που δύναται η αξιοποίηση του νέου ΕΣΠΑ, μπορούν να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις, ώστε να πραγματοποιηθούν οι απαιτούμενες προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και να μπει επιτέλους ένα τέλος στην αγωνία τόσων παιδιών και των οικογενειών αυτών;

Αυτή είναι η ισότιμη και δωρεάν εκπαίδευση που ευαγγελίζονται οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ και η προτεραιότητα στην ειδική αγωγή;

Πάνω από 440 κενά στην ειδική αγωγή στη δευτεροβάθμια

Ως μέλη της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής δε θα κουραστούμε ΠΟΤΕ να τονίζουμε τις παθογένειες του κλάδου μας. Επαναλαμβάνουμε, λοιπόν, για πολλοστή φορά ότι τα κενά –σύμφωνα με τις επίσημες καταχωρήσεις από τις ΔΙΔΕ– υπερβαίνουν τα 440 και αντιστοιχούν σε τουλάχιστον τριπλάσιο αριθμό παιδιών, τα οποία βάσει συντάγματος δικαιούνται να απολαμβάνουν μια ισότιμη και ισάξια εκπαίδευση άνευ διακρίσεων.

Ευελπιστούμε η υπουργός Παιδείας κα Κεραμέως στην επόμενη συνέντευξή της να εστιάσει στα ουσιαστικά προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος και να δώσει απαντήσεις στα προαναφερθέντα ερωτήματα και να ξεκαθαρίσει αν έχει σκοπό να προβεί στη δρομολόγηση διορισμών, προκειμένου να εξυγιανθεί η λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Εξάλλου, είναι τουλάχιστον οξύμωρο να ζητά από τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες των τόσων παιδιών να ξανατιμήσουν με την ψήφο τους την ίδια και κατά συνέπεια την κυβέρνηση, όταν αρνείται πεισματικά να «σκύψει» πάνω από τα ουσιώδη ζητήματα της εκπαίδευσης και εξακολουθεί να αντιμετωπίζει χιλιάδες παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σαν απλούς αριθμούς. Πρόκειται για παιδιά κα Κεραμέως! Όχι για απλά νούμερα!

Πίνακας με τα κενά αναλυτικά:

 

Documento Newsletter