Μπορεί ένα παραμύθι να μεταμορφωθεί σε ταινία; Θέλετε να ταξιδέψετε στον παράδοξο και σουρεαλιστικό κόσμο των ταινιών του πρωτοπόρου σκηνοθέτη Ζορζ Μελιές; Να φτιάξουν τα παιδιά σας μια ολοκληρωμένη ταινία κινουμένων σχεδίων μέσα σε τρεις μέρες; Μήπως προτιμάτε να ανακαλύψετε τις απίστευτες δυνάμεις που κρύβετε μέσα σας;
Πώς θα σας φαινόταν να ξεναγηθούν οι μαθητές σας στα παρασκήνια της Στέγης και να μάθουν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την αθέατη όψη της σκηνής; Να ανακαλύψετε τον πλούτο της γλώσσας του Βιζυηνού; Να μάθετε πώς μπορείτε να βοηθήσετε τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τη διδακτέα ύλη μέσα από το θέατρο ή να μάθετε να χορεύετε μαζί με τους μαθητές σας; Να δείτε μαζί με τους μαθητές το Hybrids, μια έκθεση από το μέλλον; Η’ να φτιάξουν την τάξη τους όπως θέλουν με το Hack your classroom; Να παίξουν από τον υπολογιστή τους με τις ψηφιακές εφαρμογές;
Αναρωτιέστε τι ήχους και τι ιστορίες κρύβουν οι γειτονιές γύρω από τη Στέγη; Ποιοι είναι οι φόβοι, οι ελπίδες και οι επιθυμίες που γεννά το ταξίδι ενός πρόσφυγα; Θέλουν τα παιδιά σας να φτιάξουν αφίσες, μπλούζες, λογότυπα και σούπερ ήρωες εμπνευσμένα από τη δική τους ματιά στην Αμερική; Η΄ να κάνουν ένα εργαστήριο αφήγησης, εικονογράφησης και ηχογράφησης μαζί με τη γιαγιά ή τον παππού τους; Να πάρουν οι έφηβοί σας δημοσιογραφικό κασετοφωνάκι, φωτογραφικές μηχανές, τέμπερες και να φτιάξουν τη δική τους εφημερίδα με αφορμή δράσεις της Στέγης; Να μάθουν τα παιδιά να παίζουν με όλες τους τις αισθήσεις;
Ό,τι και να θέλετε, τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Στέγης είναι εδώ για να σας ανοίξουν νέους ορίζοντες.
Αναλυτικά:
1. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΕΦΗΒΟΙ
Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες Κάνουμε σινεμά
Έφηβοι 14 – 17 ετών
2ος Κύκλος | Φτιάχνουμε σινεμά από όνειρα και στίχους Από 2 Δεκεμβρίου 2016 έως 27 Ιανουαρίου 2017 | 17:30 – 20:30
Μπορεί ένα ποίημα να μεταμορφωθεί σε ταινία; Μπορεί ένας χώρος να κινηματογραφηθεί ως αφήγηση; Χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη μη αφηγηματικές φόρμες, όπως ποιήματα, όνειρα, σκέψεις και αντικείμενα, φτιάχνουμε πειραματικές ταινίες. Θολώνουμε τα νερά μεταξύ μυθοπλασίας, φιλμικού δοκιμίου και ντοκιμαντέρ παρατήρησης και δημιουργούμε νέους τρόπους έκφρασης μέσω του σινεμά.
Συντελεστές: Oliwia Twardowska, Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος (σκηνοθέτες)
Παρουσίαση ταινιών: Τετάρτη 26 Απριλίου
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΠΑΙΔΙΑ
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες
Το απίθανο ταξίδιΜια παράσταση για τον σκηνοθέτη του βωβού κινηματογράφου Ζωρζ Μελιές από τον κινηματογραφιστή Άγγελο ΦραντζήΜαθητές Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ Δημοτικού και Α΄ Γυμνασίου Από 23 Ιανουαρίου έως 5 Μαΐου 2017 | 11:00-12:15
Πού βρίσκεται ο αληθινός και πού ο φανταστικός κόσμος; Οι μαθητές ταξιδεύουν στον παράδοξο και σουρεαλιστικό κόσμο των ταινιών του πρωτοπόρου σκηνοθέτη και ταχυδακτυλουργού Ζωρζ Μελιές, μέσα από μια παράσταση με ζωντανή μουσική, βίντεο και κίνηση, όπου συμμετέχουν και οι ίδιοι.
Τρεις φίλοι ταξιδεύουν πίσω στο χρόνο, στην εποχή του βωβού κινηματογράφου, για να ζήσουν μια περιπέτεια που θα τους οδηγήσει σε μακρινούς πλανήτες και θα τους φέρει αντιμέτωπους με παράδοξα εμπόδια. Στόχος τους είναι να απελευθερώσουν τον Ζωρζ Μελιές, που κρατείται φυλακισμένος από τους εχθρούς της φαντασίας. Για να το πετύχουν αυτό, όμως, θα πρέπει να βρουν τρόπο ώστε από τη σκηνή να εισχωρήσουν στην οθόνη του κινηματογράφου, κάτι που μπορεί να συμβεί μόνο με τη βοήθεια και τη φαντασία των παιδιών.
Ένα ταξίδι στο όνειρο και την πραγματικότητα, στο χώρο και στο χρόνο, που παρασύρει τους μαθητές στη μαγεία του κινηματογράφου. Η δράση των μαθητών προβάλλεται ψηφιακά στην οθόνη και με κινηματογραφικά εφέ δημιουργείται σε πραγματικό χρόνο μία ταινία. Μια μαγική, συμμετοχική παράσταση, γεμάτη χιούμορ, που βασίζεται στη μουσική, τις κινηματογραφικές τεχνικές και την κινησιολογία των ταινιών του Μελιές.
Συντελεστές:
Σκηνοθετική επιμέλεια – Δραματουργία: Άγγελος Φραντζής
Video Design – Animation: Ερατώ Τζαβάρα
Μουσική: Βασίλης Τζαβάρας
Σκηνικά – Κατασκευές: Αδριανός Ζαχαριάς
Χορογραφία – Ερμηνεία: Χρυσάνθη Μπαδέκα
Ερμηνεία: Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου
Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΠΑΙΔΙΑΑπευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες
Η πρώτη μου σκέψη για το 2017 γίνεται animation!
Εργαστήριο για παιδιά 8-12 ετών
τριήμερο εργαστήριο κινούμενης εικόναςΤρίτη 27, Τετάρτη 28, Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου | 11:00-14:00
Λίγο πριν φύγει το 2016, μαζευόμαστε στη Στέγη και πλάθουμε μια ιστορία κινουμένων σχεδίων για να υποδεχθούμε το 2017. Πρόκειται για ένα τριήμερο εργαστήριο κινούμενης εικόνας, για παιδιά 8-12 ετών, που έχει στόχο να εξοικειώσει τα παιδιά με τρεις διαφορετικές τεχνικές animation μέσω της συμμετοχής τους στη διαδικασία δημιουργίας μιας ολοκληρωμένης ταινίας κινουμένων σχεδίων. Ξεκινώντας από την τεχνική του stop motion, όπου ήρωες της ταινίας θα είναι τα ίδια τα παιδιά, προχωρούμε στην ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τεχνική του rotoscoping και καταλήγουμε να στήσουμε το σκηνικό μας με ντεκουπαρισμένα υλικά (cut-outs) που θα τα θέσουμε σε κίνηση, για να δημιουργήσουμε την ταινία μας.
Συντελεστής: Κλεοπάτρα Κοραή, σκηνοθέτης, animator
Το εργαστήριο animation πραγματοποιείται στο πλαίσιο της προγραμματικής υποστήριξης της Στέγης και τουπρος το .
2. ΘΕΑΤΡΟ
ΘΕΑΤΡΟ / ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες και κοινωνικούς φορείς
«Το κάλεσμα της άγριας φύσης» του Τζακ Λόντον σκηνοθεσία: Ελένη Ευθυμίου
Θέατρο για όλους: σχολεία, σωφρονιστικά ιδρύματα, νοσοκομεία, γηροκομεία και σε άλλους κοινωνικούς φορείς
Από 31 Οκτωβρίου 2016 έως 31 Μαΐου 2017
Πώς μέσα από τις δυσκολίες ανακαλύπτουμε την εσωτερική μας δύναμη και τον πραγματικό μας εαυτό; Άκου το τραγούδι της δικής σου αγέλης-ομάδας και ανακάλυψε ποιος/ποια είσαι.
Η Στέγη ταξιδεύει και φέτος σε σχολεία και ιδρύματα όλης της Ελλάδας και μας καλεί να αφουγκραστούμε Το κάλεσμα της άγριας φύσης. Η Ελένη Ευθυμίου σκηνοθετεί το ομώνυμο αλληγορικό μυθιστόρημα του Τζακ Λόντον.
Ήρωας της ιστορίας μας είναι ο σκύλος Μπακ, που ζει αμέριμνος στο κτήμα του αφεντικού του, όταν ξαφνικά τον μεταφέρουν στο χιονισμένο Βορρά και τον αναγκάζουν να δουλεύει εξαντλητικά σέρνοντας φορτία με το έλκηθρο. Η ζωή γι’ αυτόν γίνεται δύσκολη, όμως το ξύπνημα των παλιών του ενστίκτων τον δυναμώνει και τον οδηγεί να γίνει ο αρχηγός των σκύλων. Μέσα στα δάση θα ακούσει το κάλεσμα της άγριας φύσης, θα βρει την αγέλη των άγριων λύκων –των προγόνων του– και θα την ακολουθήσει. Σε αυτό το ταξίδι, ο Μπακ συναντά την αληθινή του φύση, γνωρίζει τον πραγματικό του εαυτό και καταφέρνει να βγει μέσα από τα εμπόδια πιο χαρούμενος και δυνατός όσο ποτέ άλλοτε.
Στην παράσταση της Στέγης, οι ηθοποιοί ζωντανεύουν σε αίθουσες τις περιπέτειες του Μπακ μέσα από την αφήγηση και τη μουσική. Στόχος της παράστασης είναι να γνωρίσουν οι μαθητές ένα από τα κλασικά αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας και να γοητευθούν από τη μαγεία του σύγχρονου θεάτρου που δημιουργείται με απλά μέσα.
Οι θεατές συμμετέχουν ενεργά και γίνονται μέρος της περιπέτειας. Συνοδεύουν την ιστορία παράγοντας ήχους και τραγουδώντας όλοι μαζί… το τραγούδι της αγέλης των λύκων. Η αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και ηθοποιών βοηθά τους νεαρούς θεατές να νιώσουν μέλη της δικής τους ομάδας, να αντιμετωπίσουν τις δικές τους δυσκολίες και, ως άλλοι Μπακ, να πιστέψουν στις απίστευτες δυνάμεις που και οι ίδιοι κρύβουν μέσα τους!
Σκηνοθεσία-Διασκευή-Μουσική: Ελένη Ευθυμίου
Κίνηση: Βιτόρια Κοτσάλου
Σκηνικά & Κοστούμια: Ελισάβετ Αντάπαση
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάνθη Γραμματικού
Ερμηνεύουν: Στέφανος Αχιλλέως, Ηλίας Βογιατζηδάκης, Δήμητρα Κούζα, Τάνια Παλαιολόγου, Αγγέλικα Σταυροπούλου, Βαλάντης Φράγκος
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Εκτέλεση παραγωγής: Κωνσταντίνα Γεωργίου
Βοηθός παραγωγής: Τζέλα Χριστοπούλου
POLYPLANITY Productions
*Οι σταθμοί μας για το Δεκέμβριο-Ιανουάριο: 1ο Γυμνάσιο Καλυβίων Θορικού, 5ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου, Κέντρο Ειδικών Ατόμων η «Χαρά», 15o Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας, 8ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Αναργύρων, Εσπερινό Γυμνάσιο Σερρών με Λυκειακές Τάξεις, Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Φυλακών Νιγρίτας, 13ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών, 3ο Δημοτικό Σχολείο Παλλήνης, Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιάς, Ίδρυμα Μητέρα – Παιδόπολη Αγία Βαρβάρα, Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής Φυλακών Κορυδαλλού, 10 Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου, 2ο Λύκειο Παλαιού Φαλήρου, 52ο Γυμνάσιο Αθηνών, 2ο Γυμνάσιο Αχαρνών, 3ο Δημοτικό Αγίων Αναργύρων, 6ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου, 21ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ΑΜΕΑ «Το Εργαστήρι».
ΘΕΑΤΡΟ / ΕΦΗΒΟΙ
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες
Βήμα Βήμα στη Σκηνή Ένα πρόγραμμα τεχνικής εκπαίδευσης θεάτρου για μαθητές Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου Από 8 Νοεμβρίου 2016 έως 4 Μαΐου 2017 | 11:00-12:30
Πώς λειτουργεί η κονσόλα της σκηνής; O flyman είναι άνθρωπος ή πουλί; Το ήξερες ότι στη Στέγη υπάρχει και flywoman; Το «Βήμα-βήμα στη σκηνή» είναι ένα συναρπαστικό πρόγραμμα τεχνικής εκπαίδευσης που ξεναγεί τους μαθητές στα παρασκήνια μιας παράστασης.
Τα παιδιά εξερευνούν την αθέατη όψη της σκηνής και γνωρίζουν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την προετοιμασία και τις τεχνικές εργασίες μέσα σε ένα θέατρο.
Πίσω από τις κονσόλες και τους αυτοματισμούς υπάρχουν άνθρωποι διαφόρων ειδικοτήτων, τις οποίες οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν. Ποιες αρμοδιότητες έχει ο μηχανικός σκηνής, ο οποίος πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά με τον flyman, τον ηχολήπτη, τον τεχνικό φωτισμού και, βέβαια, τον διευθυντή σκηνής;
Ποιος είναι ακριβώς ο ρόλος του καθενός και πώς όλοι αυτοί συντονίζονται κατά τη διάρκεια μιας παράστασης; Τα παιδιά γνωρίζουν όλους τους ανθρώπους της σκηνής που είναι υπεύθυνοι για το τελικό αποτέλεσμα, αυτό που απολαμβάνουμε εμείς οι θεατές επί σκηνής.
Συντελεστής: Λευτέρης Καραμπίλας (Υπεύθυνος Τεχνικών Υπηρεσιών Θεάτρου της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση)
ΘΕΑΤΡΟ / ΕΦΗΒΟΙ
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες και παρουσιάζεται σε ευρύ κοινό
Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου 2017Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου Εργαστήρια: Νοέμβριος 2016 – Απρίλιος 2017
Φεστιβάλ: Παρασκευή 7 – Κυριακή 9 Απριλίου 2017
Ακούμε τις σκέψεις και τη φωνή των εφήβων! Το Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου ξαναχτυπά με νέα έργα από Έλληνες και ξένους συγγραφείς. Φέτος, οι έφηβοι αναμετριούνται με την σύγχρονη ελληνική και ξένη δραματουργία με τον κανόνα του «5», δηλαδή:
– 5 σύγχρονοι Έλληνες συγγραφείς γράφουν 5 νέα θεατρικά έργα.
– 5 αναγνωρισμένα έργα της σύγχρονης ξένης δραματουργίας προστίθενται στο ρεπερτόριο του φεστιβάλ.
– 5 νέοι σκηνοθέτες μαζί με την ομάδα της Grasshopper Youth εμψυχώνουν, σκηνοθετούν και στήνουν νέες εφηβικές παραστάσεις.
Οι συγγραφείς θα δουλέψουν μαζί με τις ομάδες των εφήβων μέσα στη σχολική τάξη για περίπου ένα μήνα, με σκοπό τα έργα που θα προκύψουν μέσα από αυτό το εντατικό εργαστήριο να απηχούν τις σκέψεις και τις αναζητήσεις της εφηβικής κοινότητας. Μετά, αναλαμβάνουν δράση, μαζί με τους μαθητές, οι σκηνοθέτες και οι ηθοποιοί, για να στήσουν τις παραστάσεις που θα δούμε στη Μικρή Σκηνή της Στέγης.
Στόχος μας στο Εφηβικό Φεστιβάλ είναι να συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε τη δυναμική και το χαρακτήρα του εφηβικού θεάτρου, καθιστώντας τους εφήβους συνδημιουργούς, αλλά και να τοποθετήσουμε το θέατρο στον κορμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Συντονισμός & Καλλιτεχνική επιμέλεια: Ομάδα Grasshopper Youth – Σοφία Βγενοπούλου, Βαγγέλης Κυριακού, Κατερίνα Σκουρλή
Καλλιτεχνική Διεύθυνση Θεάτρου και Χορού: Κάτια Αρφαρά
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικού Προγράμματος: Μυρτώ Λάβδα
Προσκεκλημένοι συγγραφείς: Γλυκερία Μπασδέκη, Βαγγέλης Κυριακού, Μαρία Τοπάλη, Θανάσης Τριαρίδης, Γιάννης Τσίρμπας
Συνεργάτες σκηνοθέτες του Φεστιβάλ: Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Άρτεμις Μάνου, Θεανώ Μεταξά, Δημήτρης Ξανθόπουλος, Μαριλένα Ρασιδάκη, Αντιγόνη Φρυδά με τους “The 3rd Person Theatre Group”, Νίκος Χατζόπουλος
*Τα σχολεία που συμμετέχουν φέτος στο πρόγραμμα και έχουν ήδη ξεκινήσει τις πρόβες τους είναι το 1o Ενιαίο Λύκειο Ασπροπύργου, το 1ο Ενιαίο Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας, το 1ο Ενιαίο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας, το Ενιαίο Λύκειο Κρυονερίου Αττικής, το 3ο Ενιαίο Λύκειο Πειραιά, το 12ο Ενιαίο Λύκειο Αθήνας, το 4ο Ενιαίο Λύκειο Χαϊδαρίου, το 14ο Γυμνάσιο Αθηνών και το 2ο Γυμνάσιο Καλυβίων. Μαζί τους και η ομάδα εφήβων Grasshopper Youth.
ΘΕΑΤΡΟ / ΕΦΗΒΟΙ
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες
«Μοσκώβ Σελήμ» του Γεωργίου Βιζυηνού σκηνοθεσία: Δημήτρης ΞανθόπουλοςΘέατρο / Εφηβική Σκηνή Μαθητές Β’ Γυμνασίου μέχρι Γ Λυκείου Από 10 Νοεμβρίου 2016 έως 9 Απριλίου 2017 | 11:00 – 13:00
Η ιστορία ενός στρατιώτη που αγάπησε τους εχθρούς του. Ένας ύμνος στον άνθρωπο και τη φιλία, το αντιπολεμικό κείμενο του Γ.Μ. Βιζυηνού ανεβαίνει στην Εφηβική Σκηνή της Στέγης. Η ιστορία του Τούρκου στρατιώτη, που πρωταγωνιστεί στο τελευταίο διήγημα του Γ.Μ. Βιζυηνού, ανεβαίνει φέτος στην Εφηβική Σκηνή της Στέγης, σε μια παράσταση-«μάθημα» ανθρωπιάς και ιστορίας από τον σκηνοθέτη Δημήτρη Ξανθόπουλο.
Ο Μοσκώβ Σελήμ, ένας Τούρκος της επαρχιακής αριστοκρατίας του 19ου αιώνα, γνωρίζει από παιδί την αδικία μέσα στην οικογένειά του, αλλά και αργότερα, υπηρετώντας την Τουρκία σε αλλεπάλληλους πολέμους. Όταν αιχμαλωτίζεται από τους Ρώσους, έκπληκτος αντιμετωπίζει την ανθρωπιά τους και έκτοτε απορρίπτει κάθε φανατισμό. Μετά από 25 χρόνια πολέμου, ο ήρωας καταλήγει μόνος και απομονωμένος στη Θράκη, με μόνη επιθυμία να πάει πίσω στη Ρωσία. Εκεί, αφηγείται την ιστορία του σε έναν Έλληνα στρατιώτη…
Ο Μοσκώβ Σελήμ ζει απομονωμένος από τον κόσμο, που τον θεωρεί τρελό. Η ανάγκη του όμως να μοιραστεί την ιστορία του με κάποιον που θα τον καταλάβει είναι βαθιά. Ένα δυνατό και επίκαιρο διήγημα της ελληνικής λογοτεχνίας, ύμνος στον άνθρωπο και τη φιλία, δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και ηθοποιούς να συζητήσουν για την έννοια της αποδοχής.
Παράλληλα, μέσα από την παράσταση αυτή, οι μαθητές ανακαλύπτουν τον πλούτο της γλώσσας του Βιζυηνού, μέσα στην οποία αναγνωρίζουμε το ταξίδι και την περιπέτεια της γλώσσας μας.
Η παράσταση βασίζεται στο διήγημα «Μοσκώβ Σελήμ» του Γεωργίου Βιζυηνού
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία & Διασκευή: Δημήτρης Ξανθόπουλος
Σκηνικά & Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Κίνηση: Χαρά Κότσαλη
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική: Αλέξης Καλοφωλιάς
Βοηθός σκηνοθεσίας: Μαντώ Γιαννίκου
Ερμηνεύουν οι: Νικολίτσα Ντρίζη, Αγγελική Παπαθεμελή, Κώστας Σεβδαλής, Γιώργος Φριντζήλας
*Και απογευματινές παραστάσεις τα Σαββατοκύριακα για μεμονωμένους επισκέπτες.
ΘΕΑΤΡΟ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙΑπευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες
Πες το με το θέατρο Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων
Από 4 έως 12 Δεκεμβρίου 2016 | Κυριακές 11:00 – 15:00 & Δευτέρες 17:00 – 21:00
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τη διδακτέα ύλη μέσα από το θέατρο; Η ιστορία και η λογοτεχνία γίνονται θεατρικές πράξεις στη σχολική αίθουσα.
Το εργαστήριο, το οποίο πραγματοποιείται σε δύο μέρη, έχει στόχο να εξοικειώσει τους εκπαιδευτικούς με τις θεατρικές πρακτικές και τη θεατρική αφήγηση, ως εργαλεία βιωματικής διδασκαλίας μέσα στη σχολική τάξη.
Στο πρώτο μέρος, οι εκπαιδευτικοί εξετάζουν μυθικές ή ιστορικές γυναικείες μορφές που συναντούν στη σχολική ύλη, στα μαθήματα ιστορίας ή λογοτεχνίας. Τις αναλύουν και τις αποδομούν, ώστε να αποτελέσουν τη μαγιά της αφήγησής τους.
Στο δεύτερο μέρος, οι εκπαιδευτικοί διδάσκονται τα στάδια δημιουργικής σύνθεσης, μέσα από τα οποία η αφήγηση μετατρέπεται σε ζωντανό συμβάν. Αναπαριστούν τη γυναικεία μορφή ως θεατρική πράξη μέσα από θεατρικές τεχνικές και πρακτικές. Κατακτούν αυτή την ικανότητα και την μεταφέρουν στην τάξη, όπου και βοηθούν τους μαθητές τους να κατανοήσουν και να εμβαθύνουν στην ιστορία και τη λογοτεχνία μέσα από το θέατρο.
Συντελεστής: Άννα Τζάκου, σκηνοθέτης, performer, υποψήφια διδάκτωρ στην πρακτική site specific performance
3. ΧΟΡΟΣ
ΧΟΡΟΣ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙΑπευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες
Χορεύοντας σαν/με τους μαθητές μου!Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων
Δευτέρα 23, Τρίτη 24 και Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017 | 17:00-20:00
Ένα εργαστήριο γνωριμίας με τη φιλοσοφία του προγράμματος «Χορεύω άρα Επικοινωνώ» (Dancing to Connect).
Σε αυτό το εργαστήριο με θέμα το χορό και την κίνηση, οι εκπαιδευτικοί αποκτούν τις γνώσεις και τα εργαλεία για να συνδυάσουν τη διδακτέα ύλη τους με αντίστοιχες κινητικές δραστηριότητες μέσα στη σχολική τάξη. Βασισμένο στις αρχές του προγράμματος «Χορεύω άρα Επικοινωνώ» (Dancing to Connect) που πραγματοποιείται από τη Στέγη σε σχολεία της Αττικής και της Περιφέρειας τα τελευταία 4 χρόνια, το εργαστήριο έχει θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο, έτσι ώστε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να δημιουργήσουν μικρές χορογραφίες και κινησιολογικές δράσεις με τους μαθητές τους.
Μέσα από παιχνίδια γνωριμίας με το σώμα, απλές ασκήσεις αυτοσχεδιασμού και σύνδεση των διαδικασιών της μνήμης, καλλιεργούμε ένα ελεύθερο και ασφαλές πεδίο καλλιτεχνικής έκφρασης για τους μαθητές, με θέματα που αφορούν τη σχολική κοινότητα και την ομάδα, ενδυναμώνοντας το δέσιμο και τη συνοχή της και ενισχύοντας τους δεσμούς εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της.
Συντελεστές: Χορευτές-δάσκαλοι του προγράμματος χορού για σχολεία «Χορεύω άρα Επικοινωνώ» / “Dancing to Connect” (Άρης Παπαδόυλος και Νικολέτα Καρμίρη)
4. ΜΟΥΣΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΗ / ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 10 – 13 ΕΤΩΝ
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδεςΤο τοπίο μου σε ήχους Μαθητές από Ε΄ Δημοτικού μέχρι και Β΄ Γυμνασίου Ιανουάριος – Μάιος 2017
Ήχος παρέα με τα μαθήματα του σχολείου: Γεωγραφία, Ιστορία, Νέες Τεχνολογίες, Μουσική και Καλλιτεχνικά. Τι ιστορίες κρύβουν οι γειτονιές γύρω από τη Στέγη; Πρώτα ακούμε, μετά ηχογραφούμε και, τέλος, χαρτογραφούμε.
Το τοπίο μου σε ήχους» καταγράφει και συνθέτει ήχους από γειτονιές που
αγκαλιάζουν τη Στέγη. Νέος Κόσμος, Νέα Σμύρνη, Καλλιθέα, Πλάκα: όλες τους, γειτονιές με προσφυγικό παρελθόν, περιμένουν τους μαθητές για να μοιραστούν μαζί τους τις ιστορίες τους.
Σε αυτό το εργαστήριο, οι νεαροί συμμετέχοντες εξερευνούν το περιβάλλον μέσω των ήχων και επεμβαίνουν στο ηχητικό τοπίο με δικούς τους ήχους. Τι συναισθήματα δημιουργούν οι ήχοι; Μπορούν να έχουν χρώμα ή σχήμα; Οι μαθητές ερευνούν και συγκεντρώνουν υλικό για την ιστορία της κάθε περιοχής. Παίρνουν «συνεντεύξεις» από τους κατοίκους της· ιστορίες προσφύγων αλλά και πιο πρόσφατες αφηγήσεις που αποτυπώνουν τις αλλαγές στο «τοπίο» της κάθε γειτονιάς.
Συντελεστές:
Ομάδα Gnous
Μιχάλης Μοσχούτης (μουσικός), Ερατώ Τζαβάρα (visual artist), Βασίλης Τζαβάρας (μουσικός)
Σε συνεργασία με την επιστημονική σύμβουλο και ιστορικό Κωνσταντίνα Ανδριανοπούλου.
*Τα σχολεία που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι το 12ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης και το 117ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών (Νέος Κόσμος), κ.ά.
ΜΟΥΣΙΚΗ / ΕΦΗΒΟΙ
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδεςJaimeο Brown και η «εργατική» χιπ χοπΣυναυλία για Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου 27 Ιανουαρίου 2017 | 11:00 – 13:00 Ένας από τους πιο αναγνωρισμένους Αφροαμερικανούς ντράμερ της γενιάς του έρχεται στη Στέγη με ένα εξαιρετικά επίκαιρο πρότζεκτ, το Transcendence. Ο Jaimeο Brown έχει δουλέψει με θρύλους της μουσικής, όπως ο Stevie Wonder, ο Carl Graig και ο Carlos Santana.
Στo Transcendence συνεργάζεται με τον κιθαρίστα και παραγωγό Chris Sholar, που έχει παίξει πλάι σε σύγχρονους σούπερσταρ, όπως η Beyonce, ο Kanye West, ο Jay-Z, ο Dr. Dre κ.ά.
Οι καταβολές των δύο καλλιτεχνών εντοπίζονται στο χιπ χοπ, τα μπλουζ και την τζαζ. Μαζί παρουσιάζουν τα περίφημα Work Songs, δηλαδή κλασικά τραγούδια της εργασίας από όλο τον κόσμο. Έχοντας έντονο ενδιαφέρον για την ιστορία, ο Μπράουν συγκεντρώνει τραγούδια εργατών από όλο τον κόσμο, δημιουργεί samples και τα μεταφέρει επιτυχημένα στην εποχή του χιπ χοπ. Το αποτέλεσμα είναι μια συγκινητική και ενθουσιώδης διαδρομή από τα τραγούδια των Αφροαμερικανών σκλάβων στις φυτείες της Βιρτζίνια μέχρι τα κομμάτια που τραγουδούσαν οι Ιάπωνες χτίστες. Αυτοί οι ρυθμοί του ανώνυμου εργάτη, του φυλακισμένου, του ανθρακωρύχου γεννήθηκαν κάτω από σκληρές συνθήκες και διηγούνται ιστορίες για τη δύναμη της ανθρώπινης θέλησης να τα βγάζει πέρα και να ονειρεύεται παρά τις στερήσεις και τις κακουχίες. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος ο Μπράουν, τα τραγούδια αυτά «σκιαγραφούν έναν κοινό αγώνα που σήμερα είναι πιο επίκαιρος παρά ποτέ».
Μια συναυλία στην οποία οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να σκεφτούν, να διασκεδάσουν και να συζητήσουν με τους δημιουργούς για τη σημασία των τραγουδιών.
Συντελεστές: Jaimeo Brown (κρουστά, electronics), Chris Sholar (κιθάρα, electronics), Jaleel Shaw (άλτο σαξόφωνο)
5. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ / ΕΦΗΒΟΙΑπευθύνεται σε ξενώνες φιλοξενίας προσφύγων Το ταξίδι
Πρόγραμμα εικαστικής δημιουργίας σε ξενώνες φιλοξενίας για ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες
Έφηβοι 12-18 ετών
Δεκέμβριος 2016 – Μάιος 2017
Βασικός θεματικός άξονας του εργαστηρίου είναι το «ταξίδι» και, κατ’ επέκταση, η συλλογική μνήμη, οι φόβοι, η ελπίδα και οι επιθυμίες που γεννά. Το εργαστήριο, που χρησιμοποιεί επίσης έννοιες όπως της γλώσσας, του σπιτιού-εστίας και του σώματος, θα πραγματοποιηθεί στους ξενώνες όπου φιλοξενούνται οι ανήλικοι ασυνόδευτοι πρόσφυγες.
Εκεί, οι έφηβοι συμμετέχοντες, με τη βοήθεια βασικών γραφικών υλών, όπως μολύβια, κάρβουνα, παστέλ, μαρκαδόρους, πλαστικά-ακρυλικά, χαρτί, λινάτσα, μουσαμά, αλλά και γύψο, πηλό και ξύλο, θα δημιουργήσουν δισδιάστατα και τρισδιάστατα έργα, αποτυπώνοντας τι σημαίνει για τον καθένα τους το ταξίδι και η έννοια της μετανάστευσης. Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους έφηβους συμμετέχοντες να χρησιμοποιήσουν την τέχνη ως γλώσσα επικοινωνίας και να εκφραστούν μέσα από αυτήν. Μέσα στο εργαστήριο θα διαμορφώσουμε σταδιακά ένα οικείο περιβάλλον, ώστε η εκφραστικότητα αυτή να βρει το χώρο να εκδηλωθεί. Το υλικό που θα προκύψει από τα εργαστήρια θα παρουσιαστεί σε μια εικαστική έκθεση.
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων, θα πραγματοποιηθούν εξωτερικές επισκέψεις σε επιλεγμένα μουσεία και χώρους τέχνης, με στόχο οι έφηβοι συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με την κλασική και σύγχρονη τέχνη και να κατανοήσουν την πρόσμιξη διαφορετικών πολιτισμών, αποκτώντας μια διανθισμένη εικόνα για τη χώρα που βρίσκονται ή τη χώρα που θα ήθελαν να βρίσκονται και, πιθανώς, για τη χώρα καταγωγής τους.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με τους ξενώνες φιλοξενίας για ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες «Σύλλογος Μερίμνης Ανηλίκων | ΣΜΑ» στα Εξάρχεια, «ΣΤΕΓΗ PLUS (+)» στην Κυψέλη και σε άλλους δύο που θα ανακοινωθούν σύντομα.
Συντελεστές: Οι εικαστικοί Nadia Al Foudery, Κώστας Ρουσσάκης, Βασίλης Καρούκ, κ.ά.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ / ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ 8-12 ΕΤΩΝ
Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες
Ένα ταξίδι στην Άγρια Δύση
Από 3 Δεκεμβρίου 2016 έως 4 Φεβρουαρίου 2017 | 11:00-14:00
Γραφιστική, εικονογράφηση, τυπογραφία και μεταξοτυπία σε ένα εργαστήριο που ταξιδεύει τα παιδιά έως την Αμερική του Μίκυ Μάους αλλά και του Andy Warhol.
Εσύ τι γνωρίζεις για την Αμερική; Μια αναδρομή στην αμερικάνικη τέχνη και ιστορία μεταφέρει τους νεαρούς συμμετέχοντες στην άλλη όχθη του Ατλαντικού: από τον Pollock, τον Andy Warhol και την pop art, τις blockbuster ταινίες και τον Μίκυ Μάους έως το graffiti και τους πιο σύγχρονους πειραματικούς καλλιτέχνες του κινηματογράφου και της γραφιστικής. Με αφορμή το «υπερατλαντικό» αυτό ταξίδι και τα όσα έμαθαν για την τέχνη της αμερικάνικης ηπείρου, τα παιδιά φτιάχνουν αφίσες για μουσικά συγκροτήματα, διακοσμούν μπλούζες και πάνινες τσάντες, σχεδιάζουν εμπνευσμένα λογότυπα και σούπερ ήρωες για να γεμίσουν τη δική τους χρονοκάψουλα. Μια χρονοκάψουλα που αποτυπώνει την προσωπική ματιά του καθενός παιδιού για το ποια είναι η Αμερική. Μέσα από 8 συναντήσεις, τα παιδιά γνωρίζουν τα βασικά βήματα της γραφιστικής, της εικονογράφησης, της τυπογραφίας και της μεταξοτυπίας.
Συντελεστές: Κωστής Σωτηράκος (γραφίστας), Γεωργία Καγιά (δημιουργικά παιχνίδια και γραφή), Βασίλης Γεωργίου (γραφίστας, σχεδιαστής γραμμάτων) Υποστήριξη: Μανώλης Αγγελάκης (μεταξοτύπης) Guest: Παναγιώτης Πανταζής (σχεδιαστής κόμικς)
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ / ΠΑΙΔΙΑ 5 – 8 ΕΤΩΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ Η’ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ
Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες
Μια ιστορία θα σας πω… Παιδιά 5-8 ετών μαζί με τη γιαγιά ή τον παππού τους Από 23 Δεκεμβρίου 2016 έως 4 Ιανουαρίου 2017 | 17:00-20:00
H Στέγη φέρνει κοντά παππούδες και γιαγιάδες με τα εγγόνια τους, τα ανίψια τους ή κάποιο αγαπημένο τους παιδί, σε ένα εργαστήριο αφήγησης και εικονογράφησης σούπερ ιστοριών! Mε στόχο το δέσιμο των παππούδων και των γιαγιάδων με τα παιδιά, στο εργαστήριο αυτό θα μοιραστούμε ιστορίες, θα τις καταγράψουμε, θα τις εικονογραφήσουμε και θα τις ηχογραφήσουμε. Δύο διαφορετικές γενιές συναντιούνται με αφορμή τις αναμνήσεις και τις ιστορίες που ξυπνάνε προσωπικά αντικείμενα και φωτογραφίες που θα φέρουν στο εργαστήριο οι μεγαλύτεροι.
Τι είναι το αντικείμενο που έχεις φέρει; Γιατί το επέλεξες και το ξεχώρισες; Ποια είναι η ιστορία του; Ποιες μνήμες ξυπνάει μια παλιά σχολική ποδιά, ένα τραγούδι ή στιχάκι που ακόμα θυμόμαστε, μια παλιά μας ζωγραφιά;
Οι παππούδες και οι γιαγιάδες φέρνουν μαζί τους κάποιο αντικείμενο με ιδιαίτερη σημασία για τους ίδιους. Ενθύμια και αντικείμενα που αντιπροσωπεύουν μια ανάμνηση –μια φωτογραφία, ένα βιβλίο, ένα παλιό παιχνίδι, ένα αντικείμενο καθημερινής χρήσης– γίνονται πηγή έμπνευσης για την αφήγηση μιας ιστορίας, είτε φανταστικής είτε πραγματικής, στην υπόλοιπη ομάδα.
Τα παιδιά συμπληρώνουν την ιστορία με τη δική τους φαντασία και την περιέργεια που τους κινούν τα αντικείμενα. Οι μοναδικές ιστορίες που προκύπτουν συνεταιρικά από παππούδες, γιαγιάδες και εγγόνια καταγράφονται, ηχογραφούνται και εικονογραφούνται.
Η κάθε γιαγιά και ο κάθε παππούς με τα παιδιά που συνοδεύουν ενώνουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν ένα βιβλίο, δεμένο και εικονογραφημένο, το οποίο θα αποτελείται από τις ιστορίες και τις ζωγραφιές όλης της ομάδας. Δημιουργούν δικά τους κείμενα, γράφουν, σχεδιάζουν, χρωματίζουν και αποτυπώνουν έτσι στο χαρτί τις ιστορίες που άκουσαν. Κάθε βιβλίο-έργο είναι μοναδικό και ως προς το περιεχόμενο και ως προς το δέσιμό του.
Μέσα από αυτό το εργαστήριο οι γιαγιάδες, οι παππούδες και τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να έρθουν πιο κοντά, να μοιραστούν ιστορίες, να δημιουργήσουν από κοινού και –το σημαντικότερο– να μάθουν ο ένας από τον άλλον. Οι γιαγιάδες και οι παππούδες έχουν μια ολόκληρη ζωή, γεμάτη εμπειρίες και γνώσεις για να μοιραστούν. Τα παιδιά, από την άλλη, διαθέτουν ένα μοναδικό χάρισμα, που είναι ίσως η πιο σημαντική δεξιότητα στις σύγχρονες εικαστικές τέχνες: την ικανότητα «να ζωγραφίζουν σαν παιδιά».
Συντελεστές: Αναστασία Δούκα και Nadia Al Foudery (εικαστικοί)
6. ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ / ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙΑπευθύνεται σε σχολικές ομάδεςHybrid SchoolsΜαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου Από 8 Νοεμβρίου 2016 έως και 12 Ιανουαρίου 2017 | 10:00-12:00
Η Στέγη και το καινοτόμο φεστιβάλ νέων μέσων Ars Electronica Linz μας φέρνουν μια έκθεση από το μέλλον για τον άνθρωπο και τις μηχανές. Τι θα εμφανιστεί αν πληκτρολογήσουμε τον όρο «υβρίδιο» ή «υβριδικό» σε μια μηχανή αναζήτησης; Τα υβριδικά αυτοκίνητα και τα υβρίδια σπόρων και φυτών είναι τα δημοφιλέστερα αποτελέσματα.
Στο παρελθόν, υβρίδια χαρακτηρίζονταν τα πλάσματα που προέρχονταν από διασταύρωση ηθικά αμφιλεγόμενων πειραμάτων. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Φρανκενστάιν ήταν υβρίδιο. Σήμερα, η λέξη «υβριδικό» αναφέρεται στη σύγχρονη τεχνολογική τάση συνδυασμού εργαλείων και συστημάτων διαφορετικών ειδών. Μηχανικά και ψηφιακά συστήματα επικοινωνούν και συνδέονται, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με τον άνθρωπο ή με άλλους ζωντανούς οργανισμούς. Ολοένα και περισσότερο ενσωματώνουμε μηχανικά ή ψηφιακά συστήματα στην καθημερινότητά μας ή ακόμη και στο σώμα μας, ενώ και οι ίδιοι συμμετέχουμε σε δίκτυα που διαχειρίζονται οι μηχανές. Συχνά, είναι αδύνατο να διακρίνουμε αν ένα μήνυμα έχει δημιουργηθεί από άνθρωπο ή από μηχανή.
Στην έκθεση οι μαθητές θα εξερευνήσουν το πώς η τέχνη αντιμετωπίζει τον υβριδικό μας κόσμο. Θα δούμε έργα τέχνης που οραματίζονται πρωτόγνωρα πειράματα, συνδυάζοντας τις νεότερες τεχνολογικές εξελίξεις με παραδοσιακά μέσα. Καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο θα μιλήσουν για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο τα έργα τους διατέμνουν τα όρια διαφορετικών γνωστικών πεδίων, αλλά και αυτά μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Ταυτόχρονα, θα αναρωτηθούμε για τους ορίζοντες που ανοίγει αυτή η διεπιστημονική συνεργασία, αλλά και για τους κινδύνους που ελλοχεύουν. Θα δούμε έργα που θέτουν ερωτήματα για τη σχέση μας με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για τα όρια του ανθρώπινου σώματος και τον έλεγχο που ασκείται πάνω μας από τα πληροφοριακά συστήματα.
Θα δούμε όμως και έργα για τις δυνατότητες παρέμβασης ή δημιουργικότητας που απελευθερώνονται χάρη στις υβριδικές πρακτικές. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα εμπνευσμένα από την έκθεση, σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχεδιασμένες με βάση την ηλικία τους.
Συντελεστής: Νίκος Βογιατζής, σχεδιαστής των μέσων και εικαστικός
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ / ΕΦΗΒΟΙΑπευθύνεται σε σχολικές ομάδεςHack your classroomΜαθητές Γυμνασίου και Λυκείου Δεκέμβριος 2016 – Μάιος 2017
Φτιάχνω την τάξη μου όπως την θέλω! Μπορώ να λύσω το πρόβλημα της κακής ηχομόνωσης στην τάξη μου; Μπορώ να σχεδιάσω το… «έξυπνο» θρανίο; Φυσικά και μπορείς, αρκεί να πατήσεις το Enter στον 3D εκτυπωτή.
Στο πρωτότυπο αυτό εργαστήριο της Στέγης, που πραγματοποιείται στους χώρους των σχολείων, μαθητές και καθηγητές σχεδιάζουν την τάξη των ονείρων τους, με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
Με εκτυπωτές τρισδιάστατης εκτύπωσης και έξυπνους μικροϋπολογιστές, ανακαλύπτουν νέους τρόπους για να κάνουν την καθημερινότητά τους πιο ενδιαφέρουσα και λειτουργική και, τελικά, να δημιουργήσουν από κοινού ένα σχολικό περιβάλλον που να μπορεί να εμπνεύσει αλλά και ταυτόχρονα να εξυπηρετήσει τη διδασκαλία.
Μέσα από δράσεις που συνδυάζουν το φυσικό με τον ψηφιακό κόσμο και υπό την καθοδήγηση ειδικών εκπαιδευτών, σχεδιάζουν όλοι μαζί τη νέα τους τάξη, αλλά και το εκπαιδευτικό της περιεχόμενο.
Στη διάρκεια του εργαστηρίου, οι μαθητές πειραματίζονται και μαθαίνουν, χρησιμοποιώντας βασικό εξοπλισμό και εργαλεία, ενώ έρχονται σε επαφή με το physical computing και τη γλώσσα του processing-προγραμματισμού. Ανάμεσα σε πραγματικά αντικείμενα, ψηφιακά δεδομένα, καλώδια και κάμερες, προσδιορίζουν τα προβλήματα που υπάρχουν στην τάξη τους και βρίσκουν μόνοι τους λύσεις:
Θέλω να χρησιμοποιήσω ψηφιακούς αισθητήρες για να κάνω την τάξη μου πιο «έξυπνη»!
Θέλω να ανοίξω «παράθυρα» για να συνδεθώ με άλλες τάξεις στην Ελλάδα, αλλά και στον κόσμο!
Συντελεστές: Θανάσης Δεληγιάννης (Οpen Technologies Expert/ Eκπαίδευση και ανοικτές τεχνολογίες), Κώστας Παπαδήμας (Community Manager/ Διαχείριση κοινότητας), κ.ά.
Για το πρόγραμμα αυτό η Στέ