ΕΚΠΑ: Διαμαρτυρία του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών – Να αποκατασταθεί η περιφρόνηση που αντιμετωπίζει ο κλάδος της Τέχνης

ΕΚΠΑ: Διαμαρτυρία του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών – Να αποκατασταθεί η περιφρόνηση που αντιμετωπίζει ο κλάδος της Τέχνης

Ο καθηγητής Φιλοσοφίας και Θεωρίας του Θεάτρου και του Δράματος στο ΕΚΠΑ και κριτικός θεάτρου, Γιώργος Πεφάνης απέστειλε στο Documentonews.gr το ψήφισμα διαμαρτυρίας του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών καταγγέλλοντας τον αποκλεισμό των Θεατρολόγων από την  πρόσφατη ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ για την κατανομής των θέσεων διορισμών. 

Με υπομνήματα που υπογράφουν όλα τα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου της χώρας και με τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγων, έχουν ενημερώσει για την αναγκαιότητα του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης διεκδικώντας πρόσληψη  μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού. Ενδεικτικά αναφέρω πως πέρσι, άνοιξαν 171 οργανικές θέσεις σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και φέτος μόνο μία στην ειδική αγωγή.

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ) καλεί όλους τους Θεατρολόγους να παραστούν την Τετάρτη, 20 Ιουλίου, στη 1 μμ σε διαμαρτυρία στο Υπουργείο Παιδείας απαιτώντας, έστω και τώρα η πολιτεία να αποκαταστήσει την αδικία και την περιφρόνηση που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Θεατρολόγων και της Τέχνης γενικότερα.

* Το ψήφισμα εγκρίθηκε ομόφωνα από την 20η Συνέλευση του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της 18ης Ιουλίου 2022.

Συγκεκριμένα

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Της Συνέλευσης του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Μετά από την πρόσφατη ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ για την κατανομής των θέσεων διορισμών, έγινε γνωστό ότι οι Θεατρολόγοι ΠΕ.91.01, κλάδος με πολύχρονη παρουσία και συνεισφορά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχουν στην ουσία αποκλειστεί. Είναι ο μοναδικός κλάδος στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με μία μόλις οργανική θέση στην Ειδική Αγωγή και με μηδενικούς διορισμούς στη Γενική Αγωγή.

Αυτή η απόφαση έρχεται σε απόλυτη αντίφαση με το γεγονός ότι υπηρετούν πάνω από 800 αναπληρωτές/-τριες Θεατρολόγοι, εκ των οποίων οι 200 με περισσότερα από δέκα έτη προϋπηρεσίας. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το 80% των εκπαιδευτικών της Θεατρικής Αγωγής είναι αναπληρωτές/-τριες!

Με πολλά υπομνήματά μας, το Τμήμα μας, σε συνεργασία με τα άλλα τρία Τμήματα Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου της χώρας και με τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγων, έγκαιρα είχε ενημερώσει για τη σημασία του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής και για την ανάγκη αυτό να διαχυθεί σε όλες τις τάξεις και όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με την πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.

Δυστυχώς, βλέπουμε ότι δεν εισακουστήκαμε. Αντίθετα, οι απόφοιτοί μας καταδικάζονται σε εργασιακή επισφάλεια, ενώ καλύπτουν επί σειρά ετών πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ελληνικού σχολείου.

Πέρσι, άνοιξαν 171 οργανικές θέσεις σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και φέτος μόνο μία στην ειδική αγωγή. Αυτό συνιστά απόλυτη ανακολουθία από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, καθώς είχε δημιουργηθεί η προσδοκία ότι, μετά από τα δέκα χρόνια απουσίας διορισμών λόγω των μνημονιακών δεσμεύσεων, τα πράγματα θα έμπαιναν σε μια σειρά και σταδιακά θα καλύπτονταν οι ανάγκες σε μόνιμο προσωπικό για τη διδασκαλία του θεάτρου στην εκπαίδευση.

Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί η Πολιτεία δεν δημιούργησε έγκαιρα τις απαραίτητες οργανικές θέσεις, ώστε να κάνει και τους αντίστοιχους διορισμούς. Με δεκάδες επιστολές, διαμαρτυρίες και ερωτήσεις στη Βουλή, είχε γίνει γνωστή η συγκεκριμένη ανάγκη και το Υπουργείο είχε τον απαραίτητο διοικητικό χρόνο να την καλύψει. Γιατί δεν το έκανε;

Οι Θεατρολόγοι, οι απόφοιτοι του Τμήματός μας, υπηρετούν ως τις εσχατιές της χώρας, σε πολλά σχολεία ο καθένας και η καθεμία, έχοντας συνείδηση του αποτυπώματος της Θεατρικής Αγωγής στις ψυχές των παιδιών. Ο ρόλος της Θεατρικής Αγωγής στο σχολείο είναι κρίσιμος, διότι συμβάλλει αποφασιστικά στη μόρφωση των παιδιών, στην ψυχοπνευματική τους ανάπτυξη και στην ολοκληρωμένη αισθητική τους καλλιέργεια. Στα δύσκολα χρόνια της πανδημίας, μάλιστα, οι Θεατρολόγοι προσέφεραν σημαντικό έργο, τόσο στα σχολεία όσο και στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση. Φαίνεται, όμως, πως όλα αυτά δεν θεωρήθηκαν αρκούντως σημαντικά.

Εμείς οι καθηγητές και το επιστημονικό προσωπικό του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, οι απόφοιτοι και οι φοιτητές/-τριές μας νιώθουμε απογοήτευση και αγανάκτηση για την έκβαση αυτήν. Φρονούμε ότι, έστω και τώρα, είναι εφικτό να αποκατασταθεί η αδικία και να μην εμφανίζεται το Θέατρο, στη χώρα όπου γεννήθηκε και καλλιεργήθηκε συστηματικά, ως το μάθημα που η Πολιτεία ούτε σέβεται ούτε φροντίζει όπως του αξίζει.

Documento Newsletter