«Εκκαθάριση» των κυβερνητικών ευθυνών σε υπερασπιστική γραμμή Μητσοτάκη από Γεραπετρίτη

«Εκκαθάριση» των κυβερνητικών ευθυνών σε υπερασπιστική γραμμή Μητσοτάκη από Γεραπετρίτη

Εάν κάποιος έπρεπε να κρατήσει ορισμένα πράγματα από τη συνέντευξη Τύπου του Γιώργου Γεραπετρίτη υπό τη νέα του ιδιότητα του υπουργού Μεταφορών, θα ήταν από τη μία τις αυτονόητες διακηρύξεις περί εκ νέου λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου υπό το καθεστώς ασφάλειας, και από την πλημμύρα δικαιολογιών για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, δίνοντας το σήμα για την επικοινωνιακή γραμμή της κυβέρνησης στην επόμενη ημέρα μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.

Διαβάστε σχετικά: Δικαιολογίες Γεραπετρίτη για να κρύψει τις κυβερνητικές ευθύνες – Εκνευρίστηκε σε ερώτηση δημοσιογράφου (Video)

Έτσι, ο Γιώργος Γεραπετρίτης εμφανίστηκε σε μία μακρά σε διάρκεια αλλά φτωχή σε ουσιαστικές απαντήσεις συνέντευξη Τύπου, αποποιούμενος σειρά ευθυνών της κυβέρνησης, με εντυπωσιακή στόχευση στην απόδοσή τους στο πρόσωπο του Κώστα Καραμανλή -από τον οποίον «έχουν αναληφθεί»- σχεδόν στο σύνολό τους για τη διακυβέρνηση Μητσοτάκη. Ουσιαστικά έκανε ξεκάθαρη την πρόθεση της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει τον παραιτηθέντα υπουργό ως «Ιφιγένεια», φορτώνοντάς του όλες τις ευθύνες.

Παράλληλα, παρότι η συνέντευξη Τύπου αφορούσε -κατά την κυβέρνηση- στην επόμενη ημέρα του σιδηροδρόμου, τα μόνα που ανακοινώθηκαν και αφορούν τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου και τα δρομολόγια, ήταν οι αυτονόητες διακηρύξεις για εκ νέου ασφαλή λειτουργία των τρένων. Κατά τις ανακοινώσεις του Γ. Γεραπετρίτη, για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου θα υπάρξει μείωση συρμών και δρομολογίων, ακόμα και μείωση των σταθμών από τους οποίους θα περνούν τα τρένα. Κατά τον ίδιο, η πλήρης επανεκκίνηση θα γίνει έως τα τέλη του Μαρτίου, υπό την αίρεση να έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα.

Κατά τα λοιπά, η πλειονότητα των αναφορών του αφορούσαν την επικοινωνιακή διαχείριση από πλευράς κυβέρνησης, με ξεκάθαρη την προεκλογική στόχευση, ώστε να «εκκαθαριστούν» στο μέγιστο επίπεδο.

«Δεν είμαι εδώ να κάνω καμία κομματική ή πολιτική αντιπαράθεση, ούτε συμψηφισμούς. Η ευθύνη που αναλογεί στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναδειχθεί. Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης. Είναι ειλικρινής η συγγνώμη μας» ανέφερε μεταξύ άλλων, ενώ σε άλλο σημείο που αναφέρθηκε ξανά στις πολιτικές ευθύνες, έδειξε τις παραιτήσεις των διοικητών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, με τον αστερίσκο «αν διαπιστωθούν και άλλες ευθύνες, οι πρώτοι που θα ανταποκριθούμε θα είμαστε εμείς».

Τον ρόλο του «εκκαθαριστή» των πολιτικών -και όχι μόνο- ευθυνών που ανέλαβε εξ ονόματος του Κυριάκου Μητσοτάκη, ομολόγησε και ο ίδιος ο υπουργός Γεραπετρίτης, ξεκαθαρίζοντας πως οι αρμοδιότητές του στο υπουργείο θα περιοριστούν στα «ζητήματα που έχουν να κάνουν με το δυστύχημα των Τεμπών και την επόμενη μέρα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας». Όπως εξήγησε, υφυπουργοί, γραμματείς και λοιποί αξιωματούχοι αναλαμβάνουν όλες τις λειτουργίες του υπουργείου, γεγονός άλλωστε που φαίνεται και από το γεγονός πως οι δικές του αρμοδιότητες μεταβιβάζονται στο πρόσωπό του ως εν ενεργεία υπουργός Επικρατείας, δίχως να ορκιστεί υπουργός Μεταφορών.

«Δεν βρίσκομαι εδώ ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης ή πολίτης της χώρας για να κάνω πολιτική αντιπαράθεση. Δεν θα ακούσετε για συμψηφισμούς ή λόγο μετάθεσης ευθύνης. Αυτή που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναδειχτεί» διαμήνυσε και σε άλλο σημείο, επαναλαμβάνοντας τα περί κυβερνητικών ευθυνών που έχουν αναληφθεί.

Παρά όμως τις διακηρύξεις κατά των συμψηφισμών, έφτασε ακόμα και στο σημείο να αμφισβητήσει τα έγγραφα που ήρθαν την Τετάρτη στο φως της δημοσιότητας, και περιγράφουν πως το περιβόητο «70%» του έργου της ανάταξης και αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας που επικαλείται ο ίδιος και η κυβέρνηση, το 68% είχε αναγνωριστεί από την ΕΡΓΟΣΕ πως είχε ολοκληρωθεί στο 68% από το 2018.

«Πόρισμα» πριν το πόρισμα της επιτροπής του

Σε σειρά αναφορών του, ο υπουργός αναπαρήγαγε παρόλα αυτά το αφήγημα περί «ολοκλήρωσης των έργων σε μεγάλο μέρος», ενώ δεν δίστασε να βγάλει και το δικό του πόρισμα για το τραγικό βράδυ της περασμένης Τρίτης. Υποστήριξε μεταξύ άλλων πως το κέντρο τηλεδιοίκησης λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως και πως δεν υπήρξε αυτόματη χάραξη της διαδρομής, πως υπήρχε δυνατότητα χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού, και πως δεν υπήρξε παρακολούθηση στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου για πέντε χιλιόμετρα. «Αν είχε γίνει, θα προέκυπτε η μετάπτωση στην εσφαλμένη γραμμή».

«Τα παραπάνω δεν τα λέω για να αναδείξω το ανθρώπινο λάθος. Ασχετα από αυτό, αν είχαμε καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί» υποστήριξε, και συμπλήρωσε «άρα υπάρχει και ένα ζήτημα με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων έργων», επικαλούμενος ωστόσο όλα τα παραπάνω για να κρύψει από πίσω τους τους κυβερνητικούς χειρισμούς.

Η ζέση αυτή του υπουργού να περιγράψει τις ευθύνες άλλων και να αποσείσει τις ευθύνες της κυβέρνησης ήταν διάχυτη κατά τη συνέντευξη Τύπου. Μεταξύ άλλων, αναγκάστηκε να επικαλεστεί τις τρομακτικές ελλείψεις προσωπικού του ΟΣΕ, χωρίς να αναλάβει ουσιαστικά τις ευθύνες της κυβέρνησης στην πραγματικότητα αυτή. Περιέγραψε πως «αν είχαμε πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί», ενώ επέμεινε πως το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απόλυτα.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως παρά το γεγονός πως η συνέντευξη Τύπου διήρκησε δύο ώρες και δέχτηκε περί τις 30 ερωτήσεις, ουκ ολίγες φορές δήλωσε άγνοια για το περιεχόμενό τους και αδυναμία να τις απαντήσεις, ενώ κάποιες έφτασε ακόμα και στο σημείο να τις αμφισβητήσει. Σε γενικές γραμμές, η εικόνα του Γ. Γεραπετρίτη στη συνέντευξη Τύπου της Τετάρτης έμοιαζε περισσότερο με μία άκομψη και προκλητική προσπάθεια επικοινωνιακής διαχείρισης κάτω από το σύνθημα «είμαστε εδώ» παρά με την παράθεση ουσιαστικών απαντήσεων από πλευράς κυβέρνησης για τη σειρά αποφάσεων και παραλείψεων που την φορτώνουν ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών.

Αποτελεί τελικά περισσότερο ένα «σήμα» στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας για επικοινωνιακή αντεπίθεση, στην προσπάθεια των γαλάζιων να βρουν ξανά τον δρόμο τους προς τις κάλπες, ζήτημα το οποίο έχει αναδειχθεί όλες τις προηγούμενες ημέρες πως αποτελεί την κεντρική πυξίδα του Κυρ. Μητσοτάκη στη διαχείριση της κρίσης.

Documento Newsletter