Η κυβέρνηση Μητσοτάκη πατάει πάνω στην πλατφόρμα της διαπλοκής όχι μόνο για να περάσει την πολιτική της αλλά και για να καλύψει το μοίρασμα δεκάδων αν όχι εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε συγγενείς και φίλους.
Χρησιμοποιώντας για κάλυψη την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με την πανδημία του κορονοϊού μοίρασε με πλήρη αδιαφάνεια 11 εκατ. ευρώ στα Μέσα Ενημέρωσης, αποκλείοντας βέβαια το Documento, και στο τέλος της περασμένης εβδομάδας ανακοίνωσε το μοίρασμα ακόμα εννέα εκατομμυρίων σε αυτά.
Να σημειωθεί ότι ολόκληρη η ενημέρωση για τον κορονοϊό θα μπορούσε να γίνει δωρεάν από τα Μέσα Ενημέρωσης, χωρίς δηλαδή να ξοδεύσει ούτε ένα ευρώ το κράτος.
Υπάρχουν όμως και εκδότες και μάλιστα στην περιφέρεια που αρνούνται να δεχτούν την «προσφορά» της κυβέρνησης Μητσοτάκη και εξακολουθούν να ενημερώνουν το κοινό ολοκληρωμένα και αντικειμενικά. Αρνούνται να μπουν στην προσπάθεια της κυβέρνησης να αξιοποιήσει την καμπάνια αυτή προκειμένου όπως ομολογεί «να εκπαιδεύσει τους πολίτες σε ένα νέο τρόπο ζωής» δηλαδή μέσω των ΜΜΕ να περάσει στο λαό τα ιδεολογήματα της «περί ατομικής ευθύνης» αλλά και να “προετοιμάσει” το λαό για όσα σε κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο (λόγω οικονομικής κρίσης) τον περιμένουν
Ο Αλέκος Χατζηκώστας, εκδότης-διευθυντής της εβδομαδιαίας εφημερίδας της Ημαθίας «Η ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ» και του site alli-apopsi.gr με ανοιχτή του επιστολή αρνείται να συναινέσει στην πολιτική αυτή της κυβέρνησης και δηλώνει ότι «συνεχίζει τη μάχη της υπεύθυνης αντικειμενικής και ολοκληρωμένης ενημέρωσης –συνεχίζοντας παράλληλα να μεταδίδουμε τις επίσημες ανακοινώσεις του ΕΟΔΥ για την πανδημία- (ΔΩΡΕΑΝ) αρνούμενοι όμως να μπούμε στη διαδικασία της εν λόγω καμπάνιας».
Η δήλωση του Αλέκου Χατζηκώστα
«Αρνούμαι!
Δήλωση του Αλέκου Χατζηκώστα, εκδότη-διευθυντή της εβδομαδιαίας εφημερίδας της Ημαθίας «Η ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ» και του site alli-apopsi.gr
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα για την εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης για την πανδημία του κορονοϊού (25/4) με Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδίδεται σήμερα, η εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης ενισχύεται με 9 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον και διαμορφώνεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ συνολικά. Το βασικό σκεφτικό της απόφασης είναι ότι : «Είναι απαραίτητο, στην κρίσιμη φάση της σταδιακής μετάβασης στην «νέα κανονικότητα», να εκπαιδεύσουμε τους πολίτες σε έναν νέο τρόπο ζωής και να τους προφυλάξουμε από την παραπληροφόρηση και τα «fake news». Διότι, όταν δεν υπάρχει ενημέρωση, θεριεύουν η ανασφάλεια, ο φόβος και ο πανικός.»
Με βάση τα παραπάνω δηλώνω τα εξής:
1. Ως εφημερίδα (αν και λόγω των μέτρων έχει ανασταλεί η έκδοση της από 23/3) αλλά και site από την πρώτη στιγμή της Πανδημίας, προσπαθήσαμε να ενημερώσουμε ουσιαστικά, ολόπλευρα και αντικειμενικά για το όλο ζήτημα, προβάλλοντας τόσο τη γνώμη του ΕΟΔΥ, των ειδικών για την ιατρική- επιδημιολογική πλευρά του ζητήματος και των αναγκαίων μέτρων προφύλαξης (ΔΩΡΕΑΝ) αλλά ταυτόχρονα και των φορέων, συνδικάτων και πολιτικών κομμάτων για τις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές επιπτώσεις, μακριά από εντυπώσεις και «κιτρινισμό» αλλά και μακριά από την μετατροπή των Μέσων μας σε κυβερνητικών φερέφωνων. Το ίδιο θα πράξουμε και για το επόμενο διάστημα.
2.Από τη πρώτη στιγμή εκφράσαμε δημόσια την αντίθεση μας- στους δύσκολους καιρούς για το μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού- να δίνονται χρήματα (11.000.000) του ελληνικού λαού για τη αυτονόητη υποχρέωση των ΜΜΕ για την ουσιαστική ενημέρωση μακριά από «παραπληροφόρηση και fake news» μακριά όμως και από λογικές καλοπληρωμένης καμπάνιας. Την ίδια αντίθεση εκφράζουμε και τώρα για το πρόσθετο ποσόν των 9.000.000 ευρώ. Αυτό που λείπει δεν είναι κυρίως η ενημέρωση του πληθυσμού μέσω παρόμοιας καμπάνιας «μένουμε σπίτι κλπ» αλλά η λήψη ουσιαστικών μέτρων για την ενίσχυση της Δημόσιας Υγείας όπως άλλωστε ζητούν από την πρώτη στιγμή αυτοί που δίνουν τη μάχη «στην πρώτη γραμμή» (γιατροί, νοσηλευτές, συνδικάτα)
3. Από τη δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου είναι εμφανής η προσπάθεια να αξιοποιήσει (η κυβέρνηση) την καμπάνια αυτή προκειμένου όπως ομολογεί «να εκπαιδεύσει τους πολίτες σε ένα νέο τρόπο ζωής» δηλαδή μέσω των ΜΜΕ να περάσει στο λαό τα ιδεολογήματα της «περί ατομικής ευθύνης» αλλά και να “προετοιμάσει” το λαό για όσα σε κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο (λόγω οικονομικής κρίσης) τον περιμένουν. Προσπάθεια στην οποία προφανώς δεν μπορούμε να συναινέσουμε.
Με βάση τα παραπάνω συνεχίζουμε τη μάχη της υπεύθυνης αντικειμενικής και ολοκληρωμένης ενημέρωσης –συνεχίζοντας παράλληλα να μεταδίδουμε τις επίσημες ανακοινώσεις του ΕΟΔΥ για την πανδημία- (ΔΩΡΕΑΝ) αρνούμενοι όμως να μπούμε στη διαδικασία της εν λόγω καμπάνιας».